Вступ у 2025 році: що потрібно знати абітурієнтам? Головне про терміни та умови

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 11:00, 8 Лютого 2025
Вступна кампанія 2025 / фото ілюстративне, iStock

Вже 1 липня 2025 року в Україні розпочнеться вступна кампанія до вищих навчальних закладів. Триватиме вона до середини жовтня.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає про основні дати вступу на бакалаврат у 2025

Основні дати вступної кампанії 2025

Учні та учениці 11 класу, які у 2025 році закінчують школу, вже починають готуватися до вступної кампанії. За проєктом Порядку, який Міністерство освіти та науки винесло на громадське обговорення в кінці 2024, вона розпочнеться 1 липня, а саме з реєстрації електронних кабінетів вступників на сайті Єдиної державної електронної бази з питань освіти.

Далі відбуватиметься додаткова реєстрація заяв на участь у співбесідах та творчих конкурсах для вступу:

  • з 3 до 10 липня — для вступу на бюджет;
  • з 3 по 25 липня — для вступу на контракт.

Самі співбесіди та творчі конкурси відбуватимуться з 8 по 31 липня.

Починаючи з 19 липня й по 31 липня відбуватиметься реєстрація заяв на вступ вже в самих університетах.

До 5 серпня проходитиме оголошення результатів на бюджет, а до 8 серпня студентам саме цієї форми навчання доведеться виконати вимоги для вступу та укласти договір. До 9 серпня проходитиме зарахування вступників на бюджет.

Починаючи від 19 серпня буде відбуватися надання рекомендацій до зарахування на контракт, а до 30 серпня — зарахування вступників на контракт.

Що потрібно для вступу 2025

НМТ / фото ілюстративне, iStock

Вступ в університет можливий за результатами Національного мультипредметного тесту (НМТ), а також з результатами того ж екзамену минулих років, тобто 2022–2024.

Майбутні студенти, які здаватимуть НМТ, мають скласти тестування з трьох обов’язкових предметів. Це:

  • українська мова;
  • математика;
  • історія України.

Також абітурієнтам потрібно обрати один предмет на власний розсуд, а саме:

  • іноземну мову;
  • біологію;
  • географію;
  • українську літературу;
  • фізику;
  • хімію.

Що потрібно для реєстрації на НМТ

Для реєстрації на НМТ потрібнен паспорт у форматі ID-картки / фото ілюстративне, iStock

Випускники шкіл, інших навчальних закладів загальної середньої освіти та особи, які планують здавати НМТ, повинні зареєструватися на участь, котра відкривається 6 березня 2025 року та триватиме до 3 квітня. 

Варто зазначити, що обов’язковою умовою для реєстрації є наявність паспорта у форматі ID-картки. Отримати його можна в підрозділі міграційної служби за місцем проживання, центру обслуговування “Паспортний сервіс” або ЦНАПах із відповідною заявою. До неї треба додати наступний пакет документів:

  • свідоцтво про народження або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави;
  • паспорт України обох або одного з батьків;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) або повідомлення про відмову від його прийняття;
  • витяг з реєстру територіальної громади про реєстрацію місця проживання (за наявності).

Послуга з оформлення першого паспорта громадянина України є безплатною. Його виготовлення займатиме 20 робочих днів.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

МВС запустило застосунок “112”: як працює екстрений виклик без мобільного зв’язку

Семаковська Тетяна 13:00, 21 Грудня 2025
Застосунок “112” / фото МВС

Міністерство внутрішніх справ (МВС) України запустило застосунок екстреної допомоги “112”, який дозволяє викликати необхідні служби навіть без мобільного зв’язку.

Про це повідомив Ігор Клименко, Міністр внутрішніх справ України.

МВС запустило застосунок екстреної допомоги “112”

МВС презентувало застосунок екстреної допомоги “112”, який працює без мобільного зв’язку.

У разі критичної ситуації користувач здійснює дзвінок через застосунок, після чого оператор оцінює обставини та скеровує на місце відповідну службу — поліцію, рятувальників, медиків або газову службу.

Найбільш корисним застосунок є в укриттях або підвалах, де відсутній мобільний сигнал, у районах зі слабким чи нестабільним покриттям, а також під час аварій або перебоїв у роботі стільникових мереж.

Ми будемо розширювати функціональність “112”. Серед наступних кроків — опція виклику жестовою мовою, щоб сервіс був максимально доступним для всіх користувачів. 112 — це про можливість отримати допомогу за будь-яких умов. Навіть коли інші канали зв’язку недоступні“, — зауважив Ігор Клименко, Міністр внутрішніх справ України.

Як завантажити застосунок

Завантажити застосунок можна за одним із посилань нижче, яке відповідає операційній системі телефону:

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як отримати акт перевірки сімейного стану в 2025-2026 роках

Семаковська Тетяна 12:20, 21 Грудня 2025
Військові на фронті / фото Генштаб ЗСУ

Військовослужбовці час від часу мають надавати акт перевірки сімейного стану. Особливо це стосується випадків, коли необхідно звернутися за звільненням зі служби через необхідність постійного догляду за членом сім’ї, зокрема особою з інвалідністю I або II групи, тяжкохворим родичем чи за відсутності інших осіб, здатних забезпечити такий догляд.

Детальніше про те, як отримати акт перевірки сімейного стану — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Як отримати акт перевірки сімейного стану

Від 15 липня 2025 року набули чинності зміни, якими врегульовано порядок отримання акту перевірки сімейного стану військовослужбовця. Документ є підставою для звільнення відповідно до абзаців 13 і 14 пункту 3 частини 12 статті 26 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”.

Отримати акт можна двома способами. Перший — подати рапорт на ім’я командира військової частини за затвердженою формою. Другий — безпосередньо через звернення до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП) за місцем проживання особи, яка потребує догляду. Його можна подати як особисто, так і поштою.

Для нього необхідно подати оригінали або нотаріально завірені копії наступних документів:

  • форму, затверджену наказом Міністерства оборони України;
  • документи, що підтверджують родинний зв’язок, наприклад, свідоцтво про народження або паспорт особи, яка потребує допомоги;
  • документи, що підтверджують потребу у догляді — довідка про встановлення інвалідності I або II групи, висновок медичної комісії про потребу у постійному догляді, або інші медичні документи (витяги з історії хвороби), якщо вони підтверджують неможливість самообслуговування людини;
  • документи, що підтверджують відсутність інших осіб, здатних здійснювати догляд (свідоцтво про смерть інших родичів, документи про інвалідність родичів тощо);
  • документи про склад сім’ї та спільне проживання (довідка про склад сім’ї, довідка про зареєстроване місце проживання);
  • інші додаткові документи за потреби (судові рішення, довідка з соцзахисту про призначення догляду тощо).

Після надходження рапорту або заяви командир військової частини протягом трьох днів надсилає запит до ТЦК та СП. Керівник центру впродовж одного дня призначає комісію, яка перевіряє сімейні обставини, вивчає документи, відвідує місце проживання та користується державними реєстрами.

Перевірка триває до десяти календарних днів, а у разі надсилання додаткових запитів — до 15 днів. За результатами складається акт перевірки сімейного стану у трьох примірниках, які надсилають військовій частині та військовослужбовцю не пізніше ніж за п’ять днів після оформлення документа.

Загальний строк від подання рапорту чи заяви до отримання акту може сягати 24 календарних днів. Новий порядок встановлює чітку процедуру дій для військовослужбовців, які потребують звільнення за сімейними обставинами.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

МВС запустило застосунок “112”: як працює екстрений виклик без мобільного зв’язку

Міністерство внутрішніх справ (МВС) України запустило застосунок екстреної допомоги “112”, який дозволяє викликати необхідні служби навіть без мобільного зв’язку. Про це повідомив Ігор Клименко, Міністр […]

Як отримати акт перевірки сімейного стану в 2025-2026 роках

Військовослужбовці час від часу мають надавати акт перевірки сімейного стану. Особливо це стосується випадків, коли необхідно звернутися за звільненням зі служби через необхідність постійного догляду […]

Важливо

Які медичні послуги можна отримати в бахмутській лікарні в Броварах: актуальний перелік

У Бахмутській лікарні в Броварах надають понад десяток послуг за пакетами медичної допомоги для відвідувачів. У закладі працює 68 лікарів. Які послуги за пакетами медичної […]

Важливо

Яку допомогу можуть отримати військові з Часів Яра

Часовоярська міська військова адміністрація має кілька програм, які передбачають грошову підтримку військовозобов’язаних, чинних військових, ветеранів та родин загиблих захисників. Про це на запит редакції Бахмут […]

На що українці можуть витратити “зимову тисячу”: перелік товарів та послуг

В Україні продовжується реалізація національної програми “Зимова підтримка”, в межах якої надають 1 000 гривень з державного бюджету. На що саме можна витратити кошти? Детальніше […]