Статус “дитина війни”: що це та як його оформити

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 12:00, 1 Січня 2025
Оформлення статусу / фото ілюстративне, iStock

В Україні проживає безліч дітей, які після 24 лютого 2022 року постраждали внаслідок бойових дій. Таку категорію населення забезпечують спеціальним статусом, який гарантує певну допомогу.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає, що таке статус “дитини війни”, гарантовані пільги та процедуру оформлення.

Статус “дитина війни”: що це

В Україні діє статус “дитина війни”, але його коректна назва — “неповнолітні, які постраждали внаслідок бойових дій”.. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України (КМУ) № 268, така категорія населення має право на отримання соціального захисту.

Зазначимо, що аналогічний статус можуть отримати й ті діти, які постраждали внаслідок психологічного, фізичного або сексуального насильства, були викрадені чи незаконно вивезені за межі України тощо.

Як оформити статус

Для того, щоб отримати статус “неповнолітнього, який постраждав внаслідок бойових дій”, потрібно звернутися в органи опіки та піклування за місцем реєстрації чи фактичного проживання  зі спеціальною заявкою. До неї потрібно додати:

  • свідоцтво про народження;
  • паспорт заявника, якщо заяву подає родич дитини;
  • документ, який підтверджує спорідненість з постраждалою дитиною;
  • довідку про взяття дитини на облік як ВПО;
  • паспорт-книжечку чи ID-карту (за наявності в дитини);
  • закордонний паспорт (якщо є).
  • витяг з реєстру територіальної громади (за наявності);
  • виписку з медичного лікування чи після огляду дитини;
  • копії заяви про вчинення щодо дитини кримінального правопорушення, витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань про відкриття кримінального провадження, висновку експерта за результатами судової експертизи.

Подавати документи й заяву має право:

  • законний представник дитини;
  • від 14 років сама дитина;
  • будь-які родичі дитини (зокрема повнолітні брати чи сестри, вітчим або мачуха, тітка чи дядько тощо);
  • представник органу опіки й піклування (якщо дитина переміщується без батьків чи представників, які їх замінюють).

Вже після спеціальна комісія з питань захисту прав дитини оброблює отриману інформацію та ухвалює рішення по кожній конкретній ситуації протягом місяця з дати реєстрації заяви.

Що дає статус

В Україні діють пільги, які доступні для дітей зі статусом “неповнолітнього, який постраждав внаслідок бойових дій”. Наприклад, такі громадяни мають право на безоплатне харчування в школі.

Варто зазначити, що відповідний статус не передбачає державних виплат.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Податки на паузі: як мобілізованим підприємцям уникнути боргу

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 13:40, 29 Травня 2025
Шеврон ЗСУ / фото Генштаб

Мобілізовані підприємці — як фізичні особи-підприємці (ФОП), так і самозайняті особи — мають право на пільги, які передбачають від сплати податків та подання звітності на період проходження військової служби. Це дозволяє уникнути боргів.

Детальніше про роботу цього механізму розповіли представники 72-ї окремої механізованої бригади ЗСУ.

Пільги для мобілізованих ФОП в Україні

Для мобілізованих підприємців, які сплачують єдиний податок за 1 або 2 групою, закон дозволяє призупинити обов’язки щодо:

  • сплати авансових внесків з єдиного податку;
  • сплати військового збору;
  • подання податкової звітності.

Строк призупинення — до 6 місяців після завершення воєнного стану або до дати демобілізації.

Пільги можна оформити на будь-якому етапі мобілізації, що дозволяє уникнути нарахування податкових зобов’язань та відповідальності за їх несплату.

Які пільги передбачено для самозайнятих осіб

Самозайняті особи, мобілізовані до лав Збройних сил України, також можуть скористатися податковими пільгами. Зокрема, вони звільняються від сплати:

  • податку на доходи фізичних осіб (ПДФО);
  • військового збору;
  • єдиного податку.

Термін подання заяви — протягом 10 днів після демобілізації або завершення лікування (якщо особа проходила лікування).

Перелік документів та процедура подання заяви

Для отримання пільг необхідно подати до податкової за місцем реєстрації або онлайн через Електронний кабінет платника такі документи:

  • заяву;
  • документи, що підтверджують проходження військової служби.

Що робити, якщо підприємець має найманих працівників

Для мобілізованих підприємців, які мають найманих працівників, передбачено додаткові механізми. Зокрема, підприємець може уповноважити іншу особу на виплату заробітної плати. Уповноважена особа зобов’язана утримувати та нараховувати відповідні податки.

Сам підприємець має сплатити податкові зобов’язання протягом 180 днів після демобілізації. При цьому за цей період штрафні санкції не застосовуються.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

Семаковська Тетяна 15:00, 27 Травня 2025
Послуги в ЦНАП
Адміністративні послуги для населення / фото ombudsman.gov.ua

28 травня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі можуть записатись на консультацію.

Про це повідомляє осередок підтримки “З Бахмутом у серці. Дніпро”.

Бахмутський ЦНАП: послуги в Дніпрі

Мешканці громади мають можливість отримати наступні послуги:

  • актуалізувати дані в реєстрі територіальної громади (РТГ);
  • внести зміни до інформації про особу, що міститься в РТГ;
  • зняти особу із задекларованого/зареєстрованого місця проживання;
  • отримати витяг із реєстру територіальної громади;
  • подати повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій.

Додатково фахівець ЦНАПу надаватиме допомогу щодо довідок про правову належність нерухомого майна, яка виникла до 1 січня 2013 року.

Як потрапити на прийом

Прийом громадян відбудеться 28 травня в Центрі підтримки бахмутян “З Бахмутом у серці. Дніпро”. Осередок розташований за адресою: вулиця Макарова, 1-Б. Бахмутян чекатимуть з 09:00 до 15:00.

Консультації за зазначеними послугами можливо отримати дистанційно з понеділка по п’ятницю з 10:00 до 16:00 за номерами:

  • +38 (099) 667 9206;
  • +38 (098) 850 0561;
  • +38 (068) 851 5089 (представник відділу реєстрації місця проживання).

Запис на отримання адміністративних послуг та довідок БТІ єдиний. Також можна звернутися на електронні скриньки:

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Податки на паузі: як мобілізованим підприємцям уникнути боргу

Мобілізовані підприємці — як фізичні особи-підприємці (ФОП), так і самозайняті особи — мають право на пільги, які передбачають від сплати податків та подання звітності на […]

13:40, 29.05.2025 Скопіч Дмитро
Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

28 травня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]

Опалення та гаряча вода після війни: чому тарифи можуть зрости в Києві та Україні

Після війни тарифи на опалення та гарячу воду в Києві зростуть через скасування мораторію на їх підвищення. Аналогічне зростання може очікуватися й в інших регіонах […]

14:25, 26.05.2025 Скопіч Дмитро

Скільки коштує присвоєння кадастрового номера на землю в Україні у 2025: детальне пояснення

Кадастровий номер — це унікальний ідентифікатор земельної ділянки, без якого неможливо оформити право власності, продати, подарувати чи передати землю у спадок. У 2025 році присвоєння […]

12:00, 25.05.2025 Скопіч Дмитро

Що буде з пенсіями донеччан, які залишилися на ТОТ: пояснення

Пенсії людей, які перебувають на тимчасово окупованих територіях (ТОТ) Луганської і Донецької областей і понад рік не отримували виплати, зберігатимуться на спеціальних іменних рахунках у […]

12:00, 24.05.2025 Скопіч Дмитро