Довідка про склад сім’ї: для чого потрібна та як саме її отримати

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 15:20, 27 Грудня 2024
Довідка про склад сім’ї / фото ілюстративне, Pexels

Під час оформлення пільг та соціальних виплат часто потрібна в наданні довідки про склад сім’ї. Утім, виникає проблема — ще у 2019 році Мінсоцполітики своїм наказом скасував цей документ, замінивши його на інший схожий за наповненням.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає, як саме виглядає зараз довідка про склад сім’ї та як її оформити.

Довідка про склад сім’ї 

Довідка про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб — це особливий документ, який може бути потрібен під час оформлення пільг, соціальних виплат тощо. 

Утім, у 2019 році згідно з наказом Мінсоцполітики від 17 липня 2019 № 1106 ця довідка була скасована. Тоді її замінили на Довідку про склад зареєстрованих осіб у житловому приміщенні, у якому вказується вся наявна інформація про всіх зареєстрованих осіб у житлі, а у разі відсутності зареєстрованих осіб, дату їхнього зняття з реєстрації. 

Як отримати довідку про склад зареєстрованих осіб у житловому приміщенні

Для того, щоб отримати довідку про склад зареєстрованих осіб у житловому приміщенні, який замінив класичну довідку про склад сім’ї, потрібно звернутися до будь-якого Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) та подати наступні документи:

  • паспорти усіх зареєстрованих у будинку осіб;
  • документ про присвоєння ідентифікаційного номера;
  • свідоцтво про народження, якщо є діти віком до 14 років;
  • документи на житло, за наявності;
  • будинкова книга.

Усі родинні стосунки між зареєстрованими особами повинні підтверджуватися свідоцтвом про народження або шлюб. Якщо документального підтвердження немає, то усі факти родинних відносин повинен підтвердити суд.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Чому довідка ВПО не гарантує отримання державних виплат: пояснення експертів

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 10:25, 27 Грудня 2024
Оформлення довідки ВПО / фото ілюстративне, Unsplash

Серед внутрішньо переміщених осіб є хибне твердження, що наявність довідки ВПО — це гарантія отримання державних виплат на проживання. Утім, це далеко не так, адже для отримання коштів необхідно відповідати спеціальним критеріям вразливості.

Детальніше це питання дослідили експерти “Юридичний порадник для ВПО”.

Чому довідка ВПО не гарантує допомогу на проживання

Для того, щоб відповісти на питання, чому довідка ВПО не є гарантією отримання державної допомоги на проживання, потрібно дослідити самі терміни.

Довідка ВПО — це спеціальний документ, який підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (ВПО). Отримання довідки, як і постановка на облік — це право переселенця, а не його обов’язок. Тобто, людина вправі сама визначати хоче вона ставати на облік як переміщена особа чи ні.

Допомога на проживання ВПО — це соціальна програма державної підтримки внутрішньо переміщених осіб з-поміж незахищених верств населення. Іншими словами, для отримання грошей потрібно переселенцям потрібно відповідати низці критеріїв, встановлених Порядком надання допомоги на проживання ВПО.

Навіщо ж отримувати довідку, якщо вона не гарантує допомогу

ВПО потрібно відповідати низці критеріїв, щоб отримувати виплати від держави / фото ілюстративне, Depositphotos

Довідка внутрішньо переміщеної особи в Україні є гарантією, яка надає переселенцям додаткові права та можливості. Наприклад, для дітей із сімей ВПО існують наступні гарантії:

  • право на першочергове зарахування до державних/комунальних садків;
  • право на безоплатне гаряче харчування у державних/комунальних садках і школах;
  • право на продовження здобуття освітнього рівня (дошкільної, шкільної, середньо-спеціальної, вищої освіти), а також отримання соціальної стипендії;
  • право на оздоровлення та відпочинок.

Вже дорослі можуть:

  • отримати допомогу з житлових питань, зокрема, спрощений порядок оформлення субсидії, доступ до програм пільгового кредитування чи право на становлення на квартирний облік для заселення у тимчасове житло;
  • зареєструватися за місцем проживання, як безробітний, у спрощеному порядку;
  • зареєструватися як ФОП за місцем тимчасового проживання;
  • мати доступ до гуманітарної та благодійної допомоги.

Як отримати довідку ВПО

Оформити довідку внутрішньо переміщеної особи можна двома способами:

  • онлайн — за допомогою мобільного застосунку “Дія”;
  • офлайн — за допомогою особистого звернення до представників Центру надання адміністративних послуг (ЦНАПу), виконавчого органу місцевої ради або департаменту соцзахисту населення місцевої держадміністрації.

Як отримати довідку у “Дії”

“Дія” / фото ілюстративне, Дія

Для того, щоб подати заяву на отримання довідки ВПО через застосунок “Дія” потрібно:

  • зайти у застосунок та оновити його до останньої версії;
  • обрати “Сервіс”, “Отримати статус ВПО”;
  • вказати дані про своє фактичне місце проживання та підтвердити геолокацію;
  • внести відомості про членів сім’ї;
  • обрати картку єПідтримка, щоб отримувати фінансову допомогу;
  • вказати, яка допомога ще необхідна. Наприклад, чи є потреби в медичному обслуговуванні, освіті або ж гуманітарій допомозі.

Довідка внутрішньо переміщеної особи з’явиться в мобільному застосунку “Дія” одразу після обробки заявки.

Як отримати статус переселенця офлайн

Довідку внутрішньо переміщеної особи також можна оформити офлайн. Для цього потрібно звернутися до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАПу), виконавчого органу місцевої ради або департаменту соціального захисту населення місцевої держадміністрації.

Вже на місці необхідно подати заявку про взяття на облік, до якої треба додати паспорт. Якщо прописка не вказана в паспорті, варто надати ще й підтверджувальний документ. Це може бути військовий квиток, трудова книжка та інші документи, які можуть підтвердити фактичне проживання громадянина на певній території.

Довідку переселенця з підписом і печаткою видають у день звернення.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Прожитковий мінімум та мінімальна зарплата у 2025 році: на які зміни варто чекати українцям

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 13:00, 15 Грудня 2024
Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум у 2025 / фото ілюстративне, iStock

Прийняття державного бюджету на 2025 рік означає, що Верховна Рада України остаточно визначила розмір те, якими будуть мінімальна зарплата та прожитковий мінімум для українців. 

Редакція Бахмут IN.UA пояснює, якими будуть розмір мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму у 2025 році.

Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум 2025

Згідно з проєктом Державного бюджету на 2025 рік, розмір мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму в наступному році залишиться на рівні 2024. Актуальними будуть показники, вказані нижче.

Мінімальна заробітна плата в Україні на 2025 рік: 

  • Місячна ставка — 8 000 гривень;
  • Погодинна ставка — 48 гривень.

Прожитковий мінімум на 2025 рік дна одну особу:

  • для основних категорій населення — 2 920  гривень;
  • для дітей до 6 років — 2 563  гривень;
  • для дітей від 6 до 18 років — 3 196  гривень;
  • Для працездатних осіб (загальний показник) — 3 028  гривень;
  • для осіб, які втратили працездатність — 2 361 гривень; 
  • для осіб, які втратили працездатність (для розрахунку доплат у зонах радіоактивного забруднення) — 1 600  гривень.

Чому не підвищили прожитковий мінімум та мінімальну зарплату у 2025

За словами народної депутатки Роксолани Підласи в інтерв’ю “Інтерфакс-Україна”, наразі процес доведення прожиткового мінімуму до реального рівня — дуже складна задача, адже цей показник тісно пов’язаний з іншими соціальними виплатами. Вносити корективи можна лише за умови стійкої економічної ситуації та зростання макроекономічних показників.

Трохи інша ситуація з мінімальною зарплатою. Як зауважує депутатка та голова комітету Верховної Ради України з питань бюджету, невелике підвищення мінімалки могло б створити дуже складну ситуацію з навантаженням на бюджет. Наприклад, підвищення мінімалки на 100 грн потребуватиме додаткових бюджетних витрат у розмірі 5,3 мільярда гривень, а на 1 000 гривень — понад 50 мільярдів. Вносити такі зміни наразі неможливо через війну, інфляцію та економічні виклики обмежують можливості державного бюджету.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Бахмутський ЦНАП

Як у Києві потрапити на прийом у Бахмутський ЦНАП

22 січня фахівці Центру надання адміністративних послуг та відділу реєстрації Бахмутської міської ради проведуть прийом бахмутян, які мешкають у Києві та Київській області. Записатись на […]

Лікарняні виплати в Україні: як змінилася процедура у 2025 році

Робітники, які не можуть продовжувати роботу через стан здоров’я, можуть піти на лікарняний та розраховувати на спеціальні виплати. Цією можливістю можна скористатися й у 2025 […]

15:15, 20.01.2025 Скопіч Дмитро

Соціальна допомога: якого числа вона надходить на рахунки українців у 2025 році

Система соціальної допомоги в Україні — це важливий інструмент підтримки тих громадян, хто опинився у скрутному життєвому становищі. Вона вкрай актуальна й під час війни. […]

12:15, 20.01.2025 Скопіч Дмитро

Допомога по безробіттю: як її оформити у 2025 році

В Україні існує державна програма, яка надає можливість отримувати регулярні грошові виплати безробітним громадянам. Вона діє й під час воєнного стану. Редакція Бахмут IN.UA розповідає […]

12:00, 19.01.2025 Скопіч Дмитро

Як звільнитися з військової служби за сімейними обставинами: покроковий гід та перелік документів

Військовослужбовці, які наразі перебувають на службі, мають право на дострокове звільнення зі служби за певними обставинами. Сімейні — одні з таких. Редакція Бахмут IN.UA розповідає, […]

11:00, 19.01.2025 Скопіч Дмитро