Як оформити скаргу у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу

Семаковська Тетяна 14:54, 16 Серпня 2019

Кожна особа, власник чи орендар може захистити свій бізнес, майно, відновити своє порушене право вже сьогодні, не чекаючи змін до законодавства, інших кроків з боку держави. Вірний вибір способу захисту, швидкість реагування, оперативність та правильне обґрунтування вимог, дозволить швидко повернути все на свої місця.

Як максимально ефективно скористатися вже існуючими інструментами, зокрема правильно оформити скаргу щодо державної реєстрації нерухомості та бізнесу, інформує головний спеціаліст відділу розгляду звернень та забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Донецькій області Ольга Какауліна.

При органах юстиції утворені та діють постійно діючі комісії для забезпечення розгляду скарг щодо державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах з суб’єктом державної реєстрації, нотаріуса та суб’єктів державної реєстрації – виконавчих органів місцевих рад, державних адміністрацій, територіальних органів юстиції (у разі реєстрації громадських формувань).

Порядок звернення до комісії регулюється Законами «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1128, наказом Міністерства юстиції «Про діяльність Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації та Комісії з питань акредитації суб’єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб’єктів вимогам акредитації» від 12.01.2016 № 37/5.

Скарги на рішення про державну реєстрацію прав чи на проведені реєстраційні дії, на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів юстиції розглядає комісія Міністерства юстиції. Комісії територіальних органів Міністерства юстиції розглядають скарги на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державного реєстратора (нотаріуса), а також на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.

Комісія розглядає скарги за умови звернення скаржника не пізніше 60 днів з дня прийняття оскаржуваного рішення або ж 60 днів з моменту, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав реєстраційною дією чи бездіяльністю.

Предметом розгляду комісії є виключно процедурні порушення, вчинені державним реєстратором (нотаріусом) під час здійснення реєстраційних дій, а не оцінка суті угод, на підставі яких відбуваються такі реєстраційні дії. Комісія не встановлює недійсність договорів, дотримання у таких договорах балансу прав та обов’язків сторін тощо. Також комісія не задовольняє скарги, єдиними підставами яких є здійснення реєстраційних дій на підставі підроблених документів, фальсифікованих судових рішень, документів з підробленими підписами.

Скарга подається особою, яка вважає, що її права порушено, у письмовій формі та має містити:

1) повне найменування (ім’я) скаржника, його місце проживання (місцезнаходження), найменування (ім’я) представника скаржника, якщо скарга подається ним;

2) реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується, а саме номер, дата та суб’єкт внесення;

3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, порушені на думку скаржника;

4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

5) відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання;

6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складення скарги.

До скарги обов’язково додається документ, що підтверджує повноваження представника скаржника (якщо скарга подається представником). Також подаються належним чином засвідчені документальні докази порушення прав скаржника (за наявності). Для юридичних осіб порядок засвідчення копій документів встановлений наказом Держспоживстандарту України 07.04.2003 N 55 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів      ДСТУ 4163-2003». Для фізичних осіб законодавство не передбачає чітких вимог до засвідчення копій, але вони повинні хоча б бути засвідчені підписом.

Важлива наявність і підтвердження факту порушення прав скаржника у результаті прийняття оскаржуваного рішення (стосовно нерухомого майна). Наприклад, якщо скарга стосується відновлення права особи на земельну ділянку, набутого до 2013 року, скаржник повинен підтвердити наявність у нього такого зареєстрованого права за допомогою отриманого відповідного витягу з Державного земельного кадастру.

У разі встановлення порушення строків подання скарги, вимог щодо її оформлення та/або щодо документів, що долучаються до скарги, комісія відмовляє у задоволенні скарги без розгляду її по суті, про що орган юстиції видає відповідний наказ.

Комісією при Головному територіальному управлінні юстиції у Донецькій області за весь час роботи розглянуто близько 100 скарг і лише 6 із них задоволено частково (скасовано рішення про відмову та проведено державну реєстрацію прав). Майже в половині випадків комісією відмовлено без розгляду по суті у зв’язку з       не належним оформленням скарги, доданих до неї документів та не дотриманням строків подання скарги. Значна частина скарг подана не до належного органу розгляду скарг, у т.ч. поза межами визначених законом повноважень.

Отже, урахування передбачених законодавством аспектів при оскарженні рішення, дії або бездіяльності державного реєстратора чи суб’єкта державної реєстрації дозволить уникнути подібних неприємних наслідків та дасть можливість швидко та результативно відновити своє порушене право.

Довідково інформуємо, що для отримання роз’яснень з питань державної реєстрації нерухомості та бізнесу, оскарження дій державних реєстраторів до Донецької юстиції можна надіслати звернення на поштову адресу: вул. Ярослава Мудрого, 39/3, м. Краматорськ, спрямувати листа електронною поштою: [email protected], або ж звернутися за телефоном (06264) 42481.

Студентам пропонують викладати англійську в селах та містечках: реєстрація

Микола Ситник 16:20, 28 Березня 2024
Програма англійської для дітей
Освітня програма в громадах / фото ГО “Навчай для України”

Громадська організація “Навчай для України” та мовна програма Future Perfect оголосили набір молодих знавців англійської мови для викладання в громадах Київської та Одеської областей. Ініціатива має на меті створити рівні можливості реалізації для кожної дитини, незалежно від місця її проживання. Перший набір заявок триватиме до кінця березня.

Про це на своєму сайті повідомляє ГО “Навчай для України”.

Англійська для дітей у громадах Київщини та Одещини

Цьогоріч проєкт охоплюватиме Київську та Одеську області. У межах програми учасники проживатимуть і викладатимуть у селах та містечках протягом 1-2 років. Викладачі отримуватимуть зарплату вчителя, а також лідерську стипендію для покриття витрат на проживання під час проходження програми.

Перед початком роботи в школі всі учасники пройдуть навчання в Літньому інституті. Йдеться про 5 тижнів інтенсивної педагогічної підготовки, що передбачає теоретичні та практичні заняття для розвитку лідерських навичок і вчительської майстерності. Також молоді викладачі отримають підтримку менторів під час вчителювання.

До слова, партнерська мережа “Навчай для України” налічує 43 школи в 5 областях України.

Хто може долучитися до програми

Наявність педагогічної освіти для участі в програмі від “Навчай для України” не є обов’язковою. Для цього потрібно:

  • мати ступінь бакалавра або магістра будь-якої спеціальності станом на 1 вересня 2024 року;
  • мати хороше знання англійської мови (потрібно пройти тест);
  • бути готовим на час програми переїхати до невеликого населеного пункту.

Перша хвиля подання заявок триває до 31 березня 2024 року включно. Зареєструватися на програму можна за посиланням.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Гарячі обіди для переселенців у Харкові: де та коли отримати

Микола Ситник 14:15, 27 Березня 2024
Обіди для переселенців
Гарячі обіди в Харкові / фото Facebook, БФ Павла Фукса

Цього тижня для ВПО та мешканців Харкова відбудеться гуманітарна акція — видача гарячих обідів. Допомогу у вигляді їжі можуть отримати всі люди, які її потребують.

Про це повідомляє благодійний фонд Павла Фукса.

Гарячі обіди для ВПО в Харкові: 27-29 березня

Від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну БФ Павла Фукса допомагає українцям, які мешкають у Харкові й області та опинилися в скрутному становищі. Волонтери організовують гуманітарні акції з роздачі готової домашньої їжі всім, хто її потребує. Під час видачі обідів допомогу можуть отримати сотні громадян.

Найближчі видачі гарячих обідів у Харкові:

  • 27 березня з 11:00 — у Новобаварському районі за адресою: вулиця Селянська, 26;
  • 28 березня з 11:00 — у Слобідському районі за адресою: вулиця Олександра Матросова, 10;
  • 29 березня з 14:00 — в Основ’янському районі за адресою: вулиця Грозненська, 34.

Нагадаємо, Кабінет Міністрів України продовжив термін подачі заяв на отримання державної допомоги до 30 квітня 2024 року. Так, ВПО, які отримували таку допомогу та подали заяву на її продовження у квітні, зможуть отримувати виплати вже з березня.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Програма англійської для дітей

Студентам пропонують викладати англійську в селах та містечках: реєстрація

Громадська організація “Навчай для України” та мовна програма Future Perfect оголосили набір молодих знавців англійської мови для викладання в громадах Київської та Одеської областей. Ініціатива […]

16:20, 28.03.2024 Микола Ситник
Обіди для переселенців

Гарячі обіди для переселенців у Харкові: де та коли отримати

Цього тижня для ВПО та мешканців Харкова відбудеться гуманітарна акція — видача гарячих обідів. Допомогу у вигляді їжі можуть отримати всі люди, які її потребують. […]

14:15, 27.03.2024 Микола Ситник
Будівля міськради в Бахмуті

Відеоконтент, комп’ютерна техніка та сувенірна продукція: на що Бахмутська міськрада планує витрачати кошти у 2024 році

У  Бахмутській міській раді затвердили Програму економічного та соціального розвитку на поточний 2024 рік, а також проаналізували розвиток громади за минулий 2023 рік. У Програмі йдеться […]

18:30, 26.03.2024 Марія Лященко

Виплати ВПО: на які зміни чекати переселенцям з 1 квітня

Кабінет міністрів України затвердив новий проєкт, який розширює перелік категорій внутрішньо переміщених осіб (ВПО), котрі отримуватимуть грошову допомогу на проживання. Про те, які ще зміни […]

17:30, 26.03.2024 Скопіч Дмитро
Бахмутський ЦНАП

Як у Києві потрапити на прийом у Бахмутський ЦНАП

Завтра, 27 березня, фахівці Центру надання адміністративних послуг та відділу реєстрації Бахмутської міської ради проведуть прийом бахмутян, які мешкають у Києві та Київській області. Записатись […]

16:55, 26.03.2024 Микола Ситник