Фонд “Жіночі можливості в Україні”, заручившись підтримкою організації “The Jewish Federations of North America”, проводить новий конкурс мінігрантів для жінок-підприємців у Києві та області., де вони можуть отримати мінігранти до 100 000 гривень.
Участь в новій програмі від фонду “Жіночі можливості в Україні” можуть взяти підприємиці, які продовжують вести власний бізнес в умовах війни та бажають розвивати його. Саме така категорія може отримати мінігранти на 100 000 гривень.
Умови участі в грантовому проєкті наступні:
жінка повинна мати стаж підприємницької діяльності, не менше 6 місяців;
бізнес повинен мати стабільні фінансові показники, бути прибутковим;
підприємство повинно мати чіткі бізнес-ідеї та план розвитку й розширення;
підприємиця повинна брати участь у співфінансуванні проєкту.
Також однією з ключових умов участі є обов’язковий вплив на розвиток регіону, зокрема:
створення як мінімум одного робочого місця впродовж 12 місяців;
реалізація проєктів соціальної важливості;
підтримка вітчизняних виробників товару;
дотримання принципу “Кола по воді” — надання безплатних послуг та товарів людям з різних категорій вразливості, наприклад, ВПО чи багатодітним родинам.
Як взяти участь та отримати мінігранти
Для того, щоб зареєструватися, потрібно заповнити спеціальну форму за посиланням. Термін подачі починається з 1 листопада та триватиме до 1 грудня 2024 року.
Серед всіх учасниць буде обрано 20 переможців, які й отримають грантову допомогу в розмірі 100 000 гривень на розвиток власного бізнесу. Ці кошти можна використати для придбання сучасного обладнання чи розширення можливостей підприємства.
У час, коли соціальні мережі перенасичені рекламою, творці/творчині контенту постійно шукають нові підходи просування своїх блогів та продуктів для привернення уваги аудиторії. Однак, не всі. Бажаючи скоротити шлях до “успіху”, деякі блогер/к/и використовують стереотипи, що може допомогти контенту стати вірусним. Але чи завжди такий підхід виправданий?
У статті ми розглянемо, що таке стереотипізація, чому вона досі існує в рекламі та завернення до жіночої солідарності для просування контенту на основі кейсів у Tik-Tok.
Стереотипізація у мережах
Стереотипізація — це спрощення складного, що створює поверхневе та часто викривлене зображення групи людей чи речей. Наприклад, до найтиповіших відносяться гендерні, расові та вікові стереотипи, представлення яких у рекламі рідко відповідає дійсності. Стереотипи часто використовуються в рекламі для створення впізнаваних образів, які можуть легко запам’ятатися споживачам. Хоча їх використання може бути ефективним інструментом для підвищення впізнаваності особистого блогу чи бренду, такий контент також може викликати серйозні етичні питання.
Здавалось у час, де толерантність і свобода самовираження стали не менш важливими, ніж базові потреби, стереотипи про жінок, що з’явилися ще до когнітивної революції, досі живуть.
Стереотипний образ жінок як утриманок глибоко вкорінений в історії. Жінки довгий час були економічно залежними від чоловіків, оскільки не мали права на кар’єру, освіту чи власність. У патріархальних суспільствах вони часто сприймалися доглядальницями чоловіків, а їхня роль обмежувалася веденням домашнього господарства та вихованням дітей. Навіть після того, як жінки отримали право на працю й стали економічно незалежними, цей стереотип продовжує існувати та використовуватись у медійних наративах.
“Псевдосолідарність” у Тік Ток
Редакція Бахмут.IN.UA виявила Tik-Tok тренд, у якому дівчата у відео просять інших користувачок про взаємодію із контентом — вподобати, прокоментувати, підписатись — через що, мовляв, хлопець чи чоловік купить їм стайлер компанії Dyson, собаку або виконають інші забаганки. Ці відео створюються людьми, які через Tik-Tok продають різноманітні товари для користування: одяг, аксесуари, курси, або прагнуть зробити свою сторінку більш популярною.
Потенційна взаємодія з користувачами, про яку просять авторки відео, підвищить впізнаваність самого акаунту. Ми поспілкувались із комунікаційницею проєкту Гендер в Деталях Альоною Грузіною про поширеність, мету та принципи роботи такого методу просування власних сторінок у соцмережах.
Лайки в обмін на речі
“Поширеність таких відео дуже висока, і, на перший погляд, в них немає проблематичності: жінки та дівчата різного віку, зовнішності, соціального достатку мінімумом зусиль отримають бажану річ, а інші жінки нібито демонструють сестринство та підтримку, залишаючи черговий коментар або лайк. Направду, проблематичність в таких відео є. По-перше, це закріплення гендерних стереотипів щодо того, що чоловік має заробляти та забезпечувати повністю сім’ю, а жінка має бути на його повному утриманні.” — коментує Альона Грузіна.
Хоча в цих відео жінки просувають образ жінки-утриманки, насправді авторки роликів, судячи з їхніх профілів, самі можуть себе забезпечити. Вони свідомо використовують цей стереотип, як інструмент для просування власного бренду та бізнесу. Створюючи контент, що відповідає популярному і провокативному образу, вони привертають увагу, збільшують кількість підписників і тим самим розширюють свою аудиторію, що, зрештою, допомагає у розвитку їхніх проєктів.
Як алгоритми Тік Ток читають тренди
Популярність таких відео в TikTok, де зосереджено понад 50% української молоді віком від 18 до 24 років, формує дискурс навколо гендерних стереотипів у просуванні контенту. Також, багато підлітків переглядають контент соцмережі щодня. Інформацію, яку вони споживають в інтернеті, має величезний вплив на формування їхньої системи цінностей і світогляду. Використання образу жінки як залежної від чоловіка фігури для реклами сприяє відтворенню цих моделей у реальному житті.
“Тренди в соцмережах побудовані на конкретних алгоритмах. Тобто, чим більше взаємодії із контентом (вподобання, коментарі, поширення чи збереження), про що просять авторки відео, тим більше шансів, що ролик стане популярним. Тож той контент, який апріорі закликає до взаємодії (як-то лайкніть, щоб мені купили дайсон), буде мати попит. Далі вже спрацьовує ефект масовості: якщо кілька роликів з таким підходом потрапили в рекомендації, то чому б мені або моєму бізнесу не зробити те саме, і от ми бачимо типові відео, які вже формують цілісний тренд. Який ми, власне, і аналізуємо.”
Є жінки, які вважають таку модель поведінки цілком нормальною, в той час, як інші її відкидають. Чоловіки також мають свої думки з цього приводу. Ті, хто не погоджується, часто залишають критичні коментарі, що, попри негативний характер, все одно сприяє підвищенню популярності контенту. Чим більше дискусій викликає тема, тим вище шанси на те, що відео потрапить у топ. Це підкреслює, що суперечливі теми завжди привертають увагу та викликають активні обговорення. Такі взаємодії, навіть якщо вони є критичними, стають частиною механізму просування, адже залучення аудиторії до діалогу робить контент більш помітним.
Жіноча солідарність для просування
Жіноча солідарність — важливий аспект феміністичного руху, який має на меті створення підтримуючої спільноти жінок, здатної разом боротися з несправедливістю, дискримінацією та мізогінією. Однак, попри першопочаткову позитивну сутність цього терміну, термін “жіноча солідарність” набув хибного тлумачення в TikTok.
Під приводом солідарності з’являються заклики до вподобайок чи коментарів, що покликані підвищити популярність контенту без жодного реального зв’язку з підтримкою прав жінок чи феміністичним рухом. Такі відео зазвичай супроводжуються хештегом #жіночасолідарність, а в коментарях інші користувачки закликають до “взаємної підтримки” — у вигляді підписок, лайків чи навіть обіцянок про можливі “бонуси” від чоловіків у відповідь на таку підтримку.
Чим загрожує тренд у Тік Ток
Поширення подібних закликів створює ефект масового впливу: у коментарях присутня чимала кількість дописів від інших акаунтів, що просять в знак нібито жіночої солідарності поставити вподобайку, прокоментувати чи підписатись на аккаунт. Відтак, мовляв, їхній чоловік, приміром, запропонує вийти заміж тощо.
Таке використання викривлює суть жіночої солідарності. Вона стає просто закликом до «лайків» і підписок, часто з нав’язуванням стереотипів. Подібні «акції» підштовхують інших сприймати підтримку як простий обмін компліментами. Таке викривлення терміну є небезпечним, оскільки воно може формувати уявлення про феміністичний рух як про щось малозначне, зводячи його до «сестринської» підтримки у вигляді лайків і коментарів. Це призводить до знецінення ідеї боротьби за права та свободи жінок, замінюючи її на простий механізм для підвищення залученості аудиторії та власної популярності.
Бахмутянка Руслана Чаленко, учениця ЗОШ №18, отримала стипендію Президента України. Дівчина навчається у 9 класі.
Про те, як Руслана Чаленко готувалась до конкурсу, розповіла пані Ірина Галюченко, наукова керівниця учениці.
Бахмутянка здобула Президентську стипендію
Двоє дівчат з Донеччини цьогоріч отримали Президентську стипендію, серед них й бахмутянка Руслана Чаленко. Ще одна донеччанка — це Марія Дігтяренко, дівчина навчалась у Великоновосілківській школі. Обоє дівчат захоплюються наукою.
Примітка. Стипендії юним науковицям призначали відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 29.10.2024 №1536 “Про призначення стипендії Президента України 2024 року переможцям Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів та переможцям Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України”.
Бахмутянка Руслана Чаленко навчається у 9 класі Бахмутської школи №18 імені Дмитра Чернявського. Дівчина посіла ІІ місце в секції “Зоологія” відділення “Хімія та біологія”. Її наукова керівниця — Ірина Галюченко, учителька біології. За словами пані Ірини, її учениця ще в Бахмуті відмінно навчалась.
“Коли почалось дистанційне навчання, учениця переїхала в Польщу, але ми підтримували зв’язок. З собою Руслана вивезла своїх домашніх улюбленців — ящірок, з якими вона працювала. Темою нашої наукової роботи було “Розведення ящірок у домашніх умовах”. Ми два роки з нею писали роботу, у 8 та 9 класі. Вже закордоном ми продовжували роботу, на відстані скеровувались. Руслана розповідала про свої успіхи, а практичну частину вона створювала сама: тераріум, температурний режим, вологість. Згодом у цих умовах вилупились ящірки, Руслана фіксувала це на фото, відео”, — розповідає пані Ірина.
Вчителька додає, що допомагала учениці з висновками її науково-дослідницької роботи, а ще наголошує, що Руслана старанно навчається. Вона поєднує дві школи — за місцем знаходження і також продовжує навчатися у школі імені Дмитра Чернявського. Новина про отримання ученицею Президентської стипендії стало приємною несподіванкою, каже пані Ірина.
За словами вчительки, сьогодні багато дітей поєднують навчання онлайн та офлайн. Працювати у такому режимі нелегко, але діти мають успіхи, а викладачі школи роблять все можливе, аби забезпечити максимально комфортні умови для дітей. Крім того, школярі продовжують навчатися у бахмутських школах онлайн, адже так вони підтримують зв’язок з друзями та вчителями.
У Полтаві видаватимуть теплий одяг для переселенців. Волонтери безоплатно видадуть зимові речі для жінок та дітей. Про це повідомляє міжнародний благодійний фонд “Бі Хеппі”. Безоплатний […]
Через погіршення військової ситуації на Донеччині є ризик втрати шахти біля Покровська. Щоб не наражати на небезпеку працівників, її можуть закрити. Втім, ця шахта дуже […]
Уже у 2025 році громадяни України зможуть подати заяви про репарації за будь-які злочини, вчинені росіянами. Це можна буде зробити у застосунку “Дія”. Про це […]
Нещодавно редакція “Бахмут IN.UA” провела опитування бахмутян. Ми запитували куди вони переїхали, щоб розповісти про допомогу, яку надають у цих громадах. Серед відповідей були запитання про допомогу, […]
Під час воєнного стану в Україні триває мобілізація. Водночас певні категорії працівників мають право на бронювання. Детальніше про те, як саме перевірити наявність броні від […]