Допомога малозабезпеченим сім’ям: на що варто чекати з 1 січня 2025 року

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 14:40, 3 Січня 2025
Грошова допомога малозабезпеченим / фото ілюстративне, НБУ

Допомога малозабезпеченим сім’ям вже з 1 січня 2025 року суттєво зросте. Це відбудеться попри те, що прожитковий мінімум, від якого залежить розмір допомоги, залишиться на рівні попереднього року.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає, яка саме допомога малозабезпеченим сім’ям передбачена з 1 січня 2025 року.

Допомога малозабезпеченим сім’ям в Україні

Допомога малозабезпеченим сім’ям — це спеціалізована державна допомога, яка призначається сім’ям, чий сукупний дохід не перевищує рівень прожиткового мінімуму для домогосподарства.

У 2024 році допомога малозабезпеченим сім’ям в Україні становила: 

  • для працездатних осіб — 55% відповідного прожиткового мінімуму або 1 665 гривень;
  • для осіб, які втратили працездатність — 100% відповідного прожиткового мінімуму або 2 361 гривень;
  • для дітей — 140% відповідного прожиткового мінімуму, до 6 років мова йде про 3 588 гривень, а з 6 до 18 років — 4 474 гривні;
  • для осіб віком від 18 до 23 років (за умови навчання) — 140% відповідного прожиткового мінімуму або 4 239 гривні.

Утім, вже с 1 січня 2025 року набуває чинність державний бюджет на 2025 рік, у якому передбачено зростання рівня забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги малозабезпеченим сім’ям на 5%. Відтак, грошова допомога становитиме:

  • для працездатних осіб — 60% відповідного прожиткового мінімуму або 1 816 гривень;
  • для дітей — 145% відповідного прожиткового мінімуму або для дітей до 6 років — 3 716 гривень, а з 6 до 18 років — 4 634 гривні.

Як оформити допомогу малозабезпеченим сім’ям

Для того, щоб почати отримувати допомогу малозабезпеченим сім’ям, потрібно звернутися до структурних підрозділів з питань соцзахисту населення районних держадміністрацій або до ЦНАПу за місцем проживання.

Вже на місці необхідно подати заяву та надати наступний перелік документів:

  • декларацію про доходи та майновий стан родини;
  • довідку про участь в обороні України та у відсічі та стримуванні армії росії на території України (якщо маєте);
  • довідку про доходи, інформації про які немає у ДПС, Пенсійному фонді України або фондах соціального страхування.
  • паспорт заявника;
  • довідку про взяття на облік ВПО (для переселенців);
  • посвідчення учасника бойових дій (за наявності).

Допомога призначатиметься протягом 10 календарних днів.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Статус УБД під час війни: які документи для цього потрібні

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 10:00, 20 Квітня 2025
Українські військові / фото Генштаб

Учасник бойових дій — це особливий статус, який підтверджений документами. Він дозволяє військовослужбовцям, які брали участь в обороні країни отримати різні соціальні пільги.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає детальніше про цей статус, а також про те, які документи потрібні для його оформлення.

Як отримати статус УБД

У 2024 році процедура отримання УБД зазнала значних змін, ставши набагато простішою для військовослужбовців. Воно діє й у 2025 році. Зокрема, у червні почав діяти закон 3637-IX, який дозволив оформлення статусу УБД у застосунку Дія, а у вересні Кабмін ухвалив порядок отримання УБД під час воєнного стану в автоматичному порядку.

Хто може отримати статус УБД

Отримати посвідчення УБД в Україні наразі можуть наступні категорії громадян:

  • військові Збройних Сил України;
  • військові Територіальної оборони України;
  • військові Нацгвардії України;
  • представники СБУ;
  • представники Служби зовнішньої розвідки;
  • представники Держприкордонслужби;
  • представники Державної спеціальної служби транспорту;
  • військовослужбовці з військових прокуратур;
  • поліцейські;
  • особи рядового, начальницького складу ДСНС, Державної кримінально-виконавчої служби;
  • особи, які з 24 лютого по 25 березня 2022 відповідно до Закону України Про забезпечення участі цивільних осіб в захисті України у складі добровольчих формувань у взаємодії із ЗСУ, ДПСУ, Нацполіцією, НГУ, СБУ та іншими утвореними відповідно до законів України формуваннями брали участь у здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України;
  • співробітники Служби судової охорони, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України та брали безпосередню участь в супротиві ворогу.

Зазначимо, що статус УБД можуть отримати як чинні службовці, так і звільнені зі служби.

Як оформити статус УБД офлайн

Для того, щоб військовослужбовець, демобілізований або їх представники, могли оформити статус УБД потрібно звернутися зі спеціальною заявкою до  Комісії того органу військового управління, якому підпорядкована військова частина, де військовослужбовець проходить або проходив військову службу.

При цьому потрібно надати наступні документи:

  • заява у паперовій формі;
  • згода на збір та обробку персональних даних;
  • дві кольорові фотокартки розміром 3×4 сантиметри на матовому папері, зображення обличчя має заповнювати 65−70% фотокартки (для осіб, звільнених з військової служби, які отримуватимуть посвідчення УБД у ТЦК, не додаються);
  • документи, які містять докази та підтверджуючі факти виконання військовим або особою, звільненою з військової служби, особисто або у складі військової частини (органу, підрозділу), установи та закладу бойових (службових) завдань для захисту України.

У випадку, якщо заявник не знає, якому органу військового управління підпорядкований його підрозділ, то заявку необхідно надіслати на адресу виду (роду) військ, якому він підпорядкований, або напряму до МОУ.

Як оформити УБД в Дії

Оформлення УБД в Дії значно спростило процес формування лише заяви на отримання відповідного статусу, яку потім особа має передати своєму командиру, під керівництво якого вона воювала, або напряму до Комісії. 

Якщо мова йде звільненого з військової служби або їх представника, то потрібно сформувати заявку, підписати її за допомогою Дія. Підпис, а потім відправити на адресу електронної пошти [email protected]. При цьому потрібно додати ще:

  • згоду на збір та обробку персональних даних в 1 примірнику;
  • дві кольорові фотокартки розміром 3×4 сантиметри в електронному вигляді у форматі JPG чи JPEG. Зображення обличчя має заповнювати 65−70% фотокартки;
  • документи, які містять докази та підтверджують факт особою бойових (службових) завдань.

Строк надання послуги становить 30 днів.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як отримати грошовий переказ Western Union через Приват24: гід

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 18:00, 17 Квітня 2025
Застосунок ПриватБанку / фото ПриватБанк

Western Union — один із найпопулярніших сервісів грошових переказів, яким користуються мільйони людей по всьому світу. Українці також активно отримують кошти від рідних і друзів з-за кордону саме через цю систему. А завдяки застосунку Приват24 процес стає ще зручнішим, адже отримати гроші можна, не виходячи з дому.

Детальніше про те, як отримати грошовий переказ Western Union через Приват24 — у матеріалі Бахмут IN.UA.

Як отримати грошовий переказ Western Union через Приват24

Western Union — це міжнародна система термінових грошових переказів, що охоплює понад 200 країн. За її допомогою можна здійснювати та отримувати перекази в будь-якому куточку світу. Клієнти ПриватБанку також можуть отримати грошовий переказ через цю систему.

Наразі кошти можна отримати двома способами — звернувшись до банку або скориставшись застосунком Приват24.

У першому випадку необхідно:

  • звернутися до співробітника банку та пройти ідентифікацію за допомогою картки ПриватБанку та паспорта або ідентифікаційного коду;
  • повідомити деталі переказу: систему переказу (Western Union), контрольний номер, суму, валюту отримання, дані відправника й країну відправлення.

Щоб отримати кошти через Приват24, слід:

  • увійти та авторизуватися в застосунку Приват24;
  • обрати вкладку “Усі послуги” та перейти до меню “Перекази”;
  • знайти розділ “Міжнародні перекази” й обрати пункт “Western Union”;
  • ввести контрольний номер переказу, суму та валюту, після чого вказати картку для зарахування коштів.

Після цього гроші надійдуть на вказаний рахунок. Перевірити інформацію щодо зарахування можна в меню “Архів переказів”.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Статус УБД під час війни: які документи для цього потрібні

Учасник бойових дій — це особливий статус, який підтверджений документами. Він дозволяє військовослужбовцям, які брали участь в обороні країни отримати різні соціальні пільги. Редакція Бахмут […]

10:00, 20.04.2025 Скопіч Дмитро

Як отримати грошовий переказ Western Union через Приват24: гід

Western Union — один із найпопулярніших сервісів грошових переказів, яким користуються мільйони людей по всьому світу. Українці також активно отримують кошти від рідних і друзів […]

18:00, 17.04.2025 Скопіч Дмитро

Відрядження за кордон 2025: які документи потрібні для виїзду

У 2025 році все більше українців і українок виїжджають у відрядження не лише в межах країни, а й за кордон. Такі поїздки часто пов’язані з […]

16:00, 17.04.2025 Скопіч Дмитро

Як зробити глазур на паску: 3 цікавих та простих рецепти

Глазур — завершальний штрих, який робить паску справжньою окрасою великоднього столу. У кожної господині вона своя: білкова, цукрова чи навіть з ніжним шоколадним присмаком. Редакція […]

15:00, 17.04.2025 Скопіч Дмитро

Як ФОП подати декларацію через “Дію”: покрокова інструкція

У 2025 році фізичні особи-підприємці (ФОП) в Україні мають можливість подавати податкову декларацію онлайн через портал електронних послуг “Дія”. Цей процес значно спрощено та автоматизовано, […]

17:45, 16.04.2025 Скопіч Дмитро