До 95%: ветеранам з інвалідністю в Києві компенсуватимуть вартість придбаного авто

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 12:00, 8 Квітня 2024
Київ / фото з відкритих джерел

Київська міська влада прийняла рішення частково компенсувати захисникам, які втратили кінцівки у ході виконання завдань під час бойових дій, вартість придбаного ними авто.

Про це йдеться на офіційному сайті Київської міської державної адміністрації.

Компенсації для ветеранів без кінцівок

Розмір часткової компенсації становитиме від 10% до 95% вартості автівки, але не більше 180 прожиткових мінімумів (540 000 гривень). Вже зараз до участі в програмі долучаються військові, один з яких вже отримав компенсацію.

Умови участі

Право на часткову компенсацію за новий автомобіль мають учасники бойових дій, які повністю чи частково втратили верхні, чи нижні кінцівки та отримали інвалідність першої або другої групи. Окрім цього, автівка, вартість якої компенсуватиме влада Києва, повинна бути переобладнана під українського захисника.

Які документи потрібні

Виплати компенсаційної допомоги надаватимуться після подання відповідної заяви до Департаменту соціальної та ветеранської політики КМДА. До неї потрібно додати наступні документи:

  • копію паспорта або іншого документу, що підтверджує особу;
  • копію документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків, які були внесені до паспорта громадянина України, або копію паспорта громадянина України для тих, хто через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомив про це контролюючий орган;
  • витяг з реєстру територіальної громади міста Київ, що підтверджує інформацію про місце проживання або інформацію про відсутність таких відомостей;
  • копію документа, що підтверджує повноваження представника (якщо звернення подається через уповноваженого представника);
  • копію виписки з огляду медико-соціальної експертної комісії (форма первинної облікової документації №157-1/о) або пенсійного посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю” та “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю, в яких зазначено групу та причину інвалідності”;
  • копію довідки військово-лікарняної комісії за формою додатка 4 до наказу Міністерства оборони України від 14 серпня 2008 року №402 “Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 року за №1009/15800;
  • копію довідки про обставини травми за формою додатка 5 до наказу Міністерства оборони України від 14 серпня 2008 року №402 “Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 року за №1009/15800;
  • копію про взяття на облік ВПО (для осіб, які взяті на облік у місті Київ);
  • копію національного посвідчення водія
  • копію договору купівлі-продажу транспортного засобу із зазначенням ціни з урахуванням податку на додану вартість;
  • копію довідки-рахунку та/або чек із зазначенням ціни автомобіля з урахуванням податку на додану вартість;
  • свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу;
  • номер банківського рахунку (за стандартом IBAN) (у разі відсутності муніципальної “Картки киянина”).

Всі документи подаються також в оригіналах для звірки з копіями.

Рішення про матеріальну допомогу на часткову компенсацію за придбаний легковий автомобіль приймається спеціальною комісією протягом 30 календарних днів із дня надходження відповідної заяви до Департаменту соціальної та ветеранської політики КМДА.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

“Зимова підтримка”: як отримати 1 000 грн у Дії або Укрпошті

Семаковська Тетяна 11:00, 14 Листопада 2025
“Зимова підтримка” прив’язана до “Національного кешбеку” / фото Дія

Уряд ухвалив механізм виплати одноразової допомоги у розмірі 1 000 гривень у рамках програми “Зимова підтримка”. Реалізація програми стартує вже 15 листопада.

Детальніше про те, як отримати 1000 гривень на власний рахунок у межах програми “Зимова підтримка” — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Як подати заявку “Зимова підтримка”

Кабінет Міністрів України схвалив механізм реалізації нової державної програми «Зимова підтримка», ключовим елементом якої є одноразова виплата 1 000 гривень кожному громадянину, який наразі перебуває на території України.

Подати заявку можна буде з 15 листопада до 24 грудня 2025 року у застосунку «Дія» або у відділенні Укрпошти. Оформити допомогу дозволено як для себе, так і для дітей.

Як отримати 1 000 гривень через “Дія”

Якщо ви подаєте заявку онлайн у Дії, виплата надійде на картку “Національний кешбек”. Кошти можна витратити на оплату комунальних послуг, придбання ліків та продуктів українського виробництва чи донати Силам оборони.

Ті громадяни, які вже мають картку, яка підтримує цю ініціативу, додатково не потрібно буде робити ніяких кроків.

Тим, хто лише планує доєднатися, потрібно зробити наступні кроки:

  • відкрити спеціальний рахунок у своєму банку;
  • отримати віртуальну чи фізичну картку;
  • надати банку дозвіл на передачу інформації про перекази з обраних карток;
  • зайти в застосунок “Дія” та обрати послугу “Національний кешбек”;
  • ввести дані готової картки у застосунок.

Якщо подати заявку через Укрпошту

У разі оформлення допомоги у відділенні Укрпошти кошти будуть зараховані на спеціальний рахунок, відкритий для отримувача.

Використати їх можна безпосередньо у відділеннях Укрпошти — на покупку українських товарів або оплату комунальних платежів і благодійні внески.

До якого часу можна скористатися

Витратити отримані кошти за програмою “Зимова підтримка” можна до 30 червня 2026 року, у будь-який зручний момент.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Статус УБД: які документи потрібні, щоб підтвердити участь у бойових діях у 2025-2026

Семаковська Тетяна 18:00, 13 Листопада 2025
Військові / фото Генштаб

Щоб отримати статус учасника бойових дій (УБД) у 2025-2026, військовий або військова має підтвердити свою участь у захисті держави. Для цього командир частини подає до відповідної комісії довідку та інші документи, що засвідчують виконання бойових або службових завдань.

Детальніше про те, які документи потрібні для підтвердження участі у бойових діях — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Які документи потрібні, щоб підтвердити УБД

Для надання статусу учасника бойових дій (УБД) військовослужбовцю, який брав безпосередню участь у бойових діях, командир військової частини або органу військового управління протягом 30 календарних днів зобов’язаний подати на розгляд комісії довідку про участь військового у виконанні бойових чи службових завдань.

Отримати посвідчення УБД в Україні наразі можуть наступні категорії громадян:

  • військові Збройних Сил України;
  • військові Територіальної оборони України;
  • військові Нацгвардії України;
  • представники СБУ;
  • представники Служби зовнішньої розвідки;
  • представники Держприкордонслужби;
  • представники Державної спеціальної служби транспорту;
  • військовослужбовці з військових прокуратур;
  • поліцейські;
  • особи рядового, начальницького складу ДСНС, Державної кримінально-виконавчої служби;
  • особи, які з 24 лютого по 25 березня 2022 відповідно до Закону України Про забезпечення участі цивільних осіб в захисті України у складі добровольчих формувань у взаємодії із ЗСУ, ДПСУ, Нацполіцією, НГУ, СБУ та іншими утвореними відповідно до законів України формуваннями брали участь у здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України;
  • співробітники Служби судової охорони, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України та брали безпосередню участь в супротиві ворогу.

Зазначимо, що статус УБД можуть отримати як чинні службовці, так і звільнені зі служби.

Довідка оформлюється на підставі щонайменше одного з таких документів:

  • бойове донесення;
  • журнал бойових дій (оперативних завдань);
  • вахтовий журнал;
  • польотний лист;
  • книга служби;
  • наказ про залучення до бойових або службових заходів;
  • відомості про виконання розвідувальних завдань;
  • довідка про обставини травми (поранення, контузії, каліцтва).

У документі обов’язково має бути вказано розділ “Перебування в районах ведення бойових дій”, де зазначаються конкретні області, райони та населені пункти, у яких військовослужбовець виконував завдання.

Ці дані потрібні для перевірки відповідності територій районам воєнних (бойових) дій, визначених наказами Головнокомандувача Збройних сил України.

Як оформити статус УБД офлайн

Для того, щоб військовослужбовець, демобілізований або їх представники, могли оформити статус УБД потрібно звернутися зі спеціальною заявкою до Комісії того органу військового управління, якому підпорядкована військова частина, де військовослужбовець проходить або проходив військову службу.

При цьому потрібно надати наступні документи:

  • заява у паперовій формі;
  • згода на збір та обробку персональних даних;
  • дві кольорові фотокартки розміром 3×4 сантиметри на матовому папері, зображення обличчя має заповнювати 65−70% фотокартки (для осіб, звільнених з військової служби, які отримуватимуть посвідчення УБД у ТЦК, не додаються);
  • документи, які містять докази та підтверджуючі факти виконання військовим або особою, звільненою з військової служби, особисто або у складі військової частини (органу, підрозділу), установи та закладу бойових (службових) завдань для захисту України.

У випадку, якщо заявник не знає, якому органу військового управління підпорядкований його підрозділ, то заявку необхідно надіслати на адресу виду (роду) військ, якому він підпорядкований, або напряму до МОУ.

Як оформити УБД в Дії

Оформлення УБД в Дії значно спростило процес формування лише заяви на отримання відповідного статусу, яку потім особа має передати своєму командиру, під керівництво якого вона воювала, або напряму до Комісії. 

Якщо мова йде звільненого з військової служби або їх представника, то потрібно сформувати заявку, підписати її за допомогою Дія. Підпис, а потім відправити на адресу електронної пошти [email protected]. При цьому потрібно додати ще:

  • згоду на збір та обробку персональних даних в 1 примірнику;
  • дві кольорові фотокартки розміром 3×4 сантиметри в електронному вигляді у форматі JPG чи JPEG. Зображення обличчя має заповнювати 65−70% фотокартки;
  • документи, які містять докази та підтверджують факт особою бойових (службових) завдань.

Строк надання послуги становить 30 днів.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

“Зимова підтримка”: як отримати 1 000 грн у Дії або Укрпошті

Уряд ухвалив механізм виплати одноразової допомоги у розмірі 1 000 гривень у рамках програми “Зимова підтримка”. Реалізація програми стартує вже 15 листопада. Детальніше про те, […]

Статус УБД: які документи потрібні, щоб підтвердити участь у бойових діях у 2025-2026

Щоб отримати статус учасника бойових дій (УБД) у 2025-2026, військовий або військова має підтвердити свою участь у захисті держави. Для цього командир частини подає до […]

Як зареєструвати народження дитини за кордоном: покрокова інструкція для українців

Українці, які стали батьками за межами країни, можуть зареєструвати народження дитини через дипломатичні представництва або консульські установи України. Для цього потрібно подати заяву та кілька […]

17:00, 12.11.2025 Скопіч Дмитро

В Україні підвищили виплати при народженні дитини до 50 тисяч гривень

В Україні суттєво збільшили соціальні виплати для молодих батьків. Верховна Рада ухвалила закон, який передбачає 50 тисяч гривень при народженні дитини. Крім того, він вводить […]

Важливо

Як сім’ям з дітьми з СМА евакуюватися до Німеччини: пояснення засновника Be An Angel

Німецька благодійна організація Be An Angel продовжує евакуацію українських родин. Зокрема у 2025 році є можливість евакуюватися за кордон родинам з дітьми зі спінальною м’язовою […]