Чи можна отримати статус ВПО без прописки в небезпечних регіонах України

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 13:35, 30 Січня 2025
Оформлення довідки ВПО / фото ілюстративне, Pexels

Довідка ВПО в Україні — це один з найважливіших документів для переселенців та переселенок, який є умовою для можливості отримання регулярних виплат від держави. Водночас такий документ можна отримати навіть у тому випадку, якщо людина проживала у небезпечних регіонах без прописки. Для цього потрібно підтвердити факт проживання на цих територіях.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає в деталях про процедуру доведення факту проживання на небезпечних територіях без прописки для отримання довідки ВПО.

Як підтвердити своє місце проживання для статусу ВПО

Відповідно до постанови Кабінету міністрів України “Про порядок обчислення часу на території України”, реєстрація місця проживання на тимчасово окупованих територіях (ТОТ) — не єдина підстава для взяття на облік ВПО. Її можна отримати навіть якщо громадянин не має прописки у небезпечних регіонах України, але може підтвердити факт проживання там.

Для цього при оформленні довідки ВПО потрібно мати документальне підтвердження Це можуть бути:

  • військовий квиток;
  • трудова книжка;
  • документ, який підтверджує право власності на майно;
  • документи про освіту;
  • довідка з місця навчання;
  • рішення органів влади про влаштування дитини до дитячого закладу, у прийомну родину, будинок сімейного типу, встановлення опіки чи піклування;
  • медичні документи.

Як отримати довідку ВПО у 2025 році

Оформити довідку внутрішньо переміщеної особи можна двома способами:

  • онлайн — за допомогою мобільного застосунку “Дія”;
  • офлайн — за допомогою особистого звернення до представників Центру надання адміністративних послуг (ЦНАПу), виконавчого органу місцевої ради або департаменту соцзахисту населення місцевої держадміністрації.

Як отримати довідку ВПО у “Дії”

Для того, щоб подати заяву на отримання довідки ВПО через застосунок “Дія” потрібно:

  • зайти у застосунок та оновити його до останньої версії;
  • обрати “Сервіс”, “Отримати статус ВПО”;
  • вказати дані про своє фактичне місце проживання та підтвердити геолокацію;
  • внести відомості про членів сім’ї;
  • обрати картку єПідтримка, щоб отримувати фінансову допомогу;
  • вказати, яка допомога ще необхідна. Наприклад, чи є потреби в медичному обслуговуванні, освіті або ж гуманітарій допомозі.
  • Довідка ВПО з’явиться в мобільному застосунку “Дія” одразу після обробки заявки.

Як отримати статус переселенця офлайн

Довідку внутрішньо переміщених осіб також можна оформити офлайн. Для цього потрібно звернутися до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАПу), виконавчого органу місцевої ради або департаменту соціального захисту населення місцевої держадміністрації.

Вже на місці необхідно подати заявку про взяття на облік ВПО, до якої треба додати паспорт. Якщо прописка не вказана в паспорті, варто ще й підтверджувальний документ. Це може бути військовий квиток, трудова книжка та інші документи, які можуть підтвердити фактичне проживання громадянина на певній території.

Довідку переселенця з підписом і печаткою видають у день звернення.

Виплати ВПО у 2025: розмір

Для внутрішньо переміщених осіб в Україні діє програма регулярної грошової допомоги від держави. Розмір виплати наразі становить 2 000 гривень на одну особу та 3 000 гривень для осіб з інвалідністю та дітей.

Виплати допомоги переселенцям здійснюються 15 та 28 числа кожного місяця.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як отримати витяг з реєстру платників єдиного податку

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 12:00, 13 Квітня 2025
Документи для ФОП / фото ілюстративне, Depositphotos

Кожен зареєстрований платник єдиного податку в державному реєстрі може надіслати запит на отримання спеціального витягу. Він дозволяє підтвердити факт того, що фізична особа-підприємець (ФОП) веде власну діяльність та регулярно сплачує податки.

Детальніше про те, які дані містяться у витязі платників єдиного податку та як саме його отримати, дізнавайтесь в матеріалі Бахмут IN.UA.

Що таке витяг з реєстру платників єдиного податку 2025

Спеціальний витяг з Державного реєстру платників єдиного податку — це документ, який підтверджує статус фізичної особи-підприємця (ФОП) як особи, яка є платником єдиного податку. Крім того, цей документ підтверджує факт перебування ФОП на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, а також обрані ним види господарської діяльності.

Він містить велику кількість різноманітної інформації про ФОП, а саме:

  • код ЄДРПОУ або серія та номер паспорта (у випадку відмови фізичної особи від присвоєння номера наводяться паспортні дані);
  • найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи;
  • податкова адреса суб’єкта господарювання;
  • місце провадження господарської діяльності;
  • дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;
  • дата реєстрації;
  • ставка єдиного податку;
  • група платника єдиного податку;
  • види господарської діяльності І та ІІ груп;
  • дата виключення з реєстру платників єдиного податку.

Як отримати витяг

Для того, щоб отримати витяг, потрібно особисто звернутися до головного управління Державної податкової служби України або до Міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків зі спеціальним запитом за формою. В ньому потрібно буде вказати:

  • найменування контролюючого органу, до якого звертається ФОП;
  • код за ЄДРПОУ, реєстраційний номер облікової картки або серія (за наявності) та номер паспорта;
  • спосіб отримання витягу — в електронному чи фізичному форматі.

Надіслати запит можна й через Електронний кабінет податкової служби. Для цього потрібно:

  • перейти на сайт Електронного кабінету Державної податкової служби за посиланням;
  • здійснити вхід до особистого кабінету;
  • перейти в розділ “Заяви” та обрати пункт “Запити для отримання інформації”;
  • створити запит, підписати електронним підписом та його до органів ДПС за формою F1302101.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Допомога на поховання від ПФУ: як отримати та які документи потрібні

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 11:00, 12 Квітня 2025
Грошова допомога з похованням від ПФУ / фото ілюстративне, iStock

Пенсійний фонд України (ПФУ) надає українцям широкий спектр послуг, серед яких є грошова допомога на поховання.

Детальніше про те, як отримати допомогу на поховання від ПФУ в 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Допомога на поховання від ПФУ

Допомога на поховання від Пенсійного фонду України — це важлива соціальна підтримка родинам, які втратили близьку людину. Держава бере на себе частину фінансового навантаження, забезпечуючи гідне прощання з померлим.

Наразі в Україні розмір такої допомоги сягає двохмісячної пенсії, яку отримував пенсіонер на час смерті. Якщо померлий є пенсіонером з-поміж військовослужбовців, то розмір допомоги — тримісячна пенсія, але не менше п’ятикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Ця сума у 2025 році становитиме 15 140 грн. Більш конкретну суму встановлює орган місцевого самоврядування.

Усі кошти надходитимуть на банківський рахунок заявника. Якщо в нього немає можливості отримати гроші на карту, то вони проходять через міжнародну платіжну систему Швидка копійка. Їх можна буде отримати в будь-якому відділенні Ощадбанку, пред’явивши паспорт та ІПН.

Як подати заявку на допомогу з похованням від ПФУ

Для отримання допомоги необхідно звернутися до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України. З собою потрібно мати:

  • свідоцтво про смерть;
  • заява про виплату допомоги на поховання.

Якщо помер пенсіонер, необхідно звернутися до будь-якого сектору обслуговування громадян Пенсійного фонду України. При цьому зазначається, що такий вид підтримки можуть отримати й ВПО та особи, які проживають на тимчасово окупованих територіях. Вони можуть отримати кошти, звернувшись онлайн до будь-якої установи Пенсійного фонду України. У такому разі необхідно подати такі документи:

  • документ, що підтверджує особу заявника;
  • заяву про виплату допомоги на поховання;
  • витяг із Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або документ, що підтверджує факт смерті.

Якщо померла безробітна особа, необхідно звернутися до Центру зайнятості за місцем перебування безробітного на обліку.

Документи, які потрібно подати в такому разі:

  • документ, який підтверджує факт смерті безробітного (довідка про смерть);
  • документ, який засвідчує особу, яка здійснила поховання (паспорт або інший документ, що посвідчує особу).

Допомога на поховання у разі смерті безробітного виплачується особам, які здійснювали поховання, у розмірі прожиткового мінімуму.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як отримати витяг з реєстру платників єдиного податку

Кожен зареєстрований платник єдиного податку в державному реєстрі може надіслати запит на отримання спеціального витягу. Він дозволяє підтвердити факт того, що фізична особа-підприємець (ФОП) веде […]

12:00, 13.04.2025 Скопіч Дмитро

Допомога на поховання від ПФУ: як отримати та які документи потрібні

Пенсійний фонд України (ПФУ) надає українцям широкий спектр послуг, серед яких є грошова допомога на поховання. Детальніше про те, як отримати допомогу на поховання від […]

11:00, 12.04.2025 Скопіч Дмитро

Як перейти з Київстару на lifecell зі збереженням номера: деталі

Все більше українців та українок змінюють мобільного оператора, особливо на lifecell, не втрачаючи власного номера. Така процедура стала можливою завдяки Mobile Number Portability (MNP) — […]

14:00, 11.04.2025 Скопіч Дмитро
Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

16 квітня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]

Хто не може бути ФОП в Україні: детальне пояснення

Реєстрація фізичної особи-підприємця (ФОП) є однією з популярних форм організації малого бізнесу в Україні. Процес реєстрації є досить простим та доступним для багатьох громадян. Однак […]

16:00, 10.04.2025 Скопіч Дмитро