Цього навчального року до першого класу в Бахмуті іде 760 першокласників. Їх чекає багато новацій, як на рівні викладання, так і на рівні навчального процесу, та його оцінювання. Про головні зміни НУШ нашім журналістам розповіла завідувач міського методичного кабінету Тетяна Донченко.
“Основна мета реформи галузі освіти в Україні – побудова безпечної школи, дружньої до дитини та родини, дитиноцентризм, впровадження в освітній процес компетентнісного навчання, наскрізний процес виховання, що ґрунтується на загальнолюдських цінностях, прозорість та відкритість усіх закладів освіти”, – так тлумачать основні положення реформування на сайті “Освіта.ua”.
«Нова українська школа» буде працювати за новими стандартами з цього навчального року. “ За підтримки українського Уряду глобальні зміни в освітній галузі запровадило Міністерство освіти та науки України. Уперше за 25 років держава підтримала реформу, виділивши на це значні кошти” – йдеться на сайті Міністерства освіти України.
Сайт Бахмутсько відділу освіти додав, що й місцева влада Бахмуту в значній мірі підтримала реформування галузі освіти у нашому місті:
“Міська влада цілеспрямовано підтримала ініціативу Уряду та надала фінансову підтримку на оснащення нових освітніх осередків для відкриття сучасних 1 класів у школах міста Бахмута”.
Тож, за словами завідувача міського методичного кабінету Тетяни Донченко Міністерство освіти і науки затвердило нові методичні рекомендації оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу:
“Вчителі початкових класів тепер будуть використовувати формуюче оцінювання, яке на етапі першого класу має включати два обов’язкових компоненти: доброзичливе ставлення до учня, як до особистості і позитивне ставлення до зусиль учня, спрямованих на вирішення завдання, навіть якщо ці зусилля не дали позитивного результату”, – розповідає Тетяна Донченко.
Тобто зараз – головним є мотивування дитини до навчання, залучення її до процесу пізнання науки, а не конкретне оцінювання з перших днів у школі.
З цього навчального року в першочків більше не буде табелів оцінювання, натомість запропонували свідоцтві досягнень учня. Облік результатів заключного оцінювання, яке здійснюється з урахуванням динаміки зростання рівня знань учнів буде фіксуватися вчителями в свідоцтві досягнень, зразок якого також затверджений МОН (свідоцтво в форматі А4, свідоцтво в форматі А5).
“Тобто це свідоцтво такого-то учня, навчальний заклад, рік, і от, наприклад, виявляє інтерес до навчання, а поряд чотири колонки: має успіхи, демонструє, досягає результату, чи потребує уваги. І так по кожній освітній галузі: технології, мистецтва, мови – дається отака рекомендація. Тоді, якщо вчитель має бажання, він може написати словесно, наприклад, особливості цього учня. І в кінці є хороша графа, якої раніше не було, побажання батьків, або тих, хто їх замінює, до освітнього процесу. Тобто батьки тут же, у цьому свідоцтві, можуть додати своє бачення, стосовно того, що їх влаштовує, а що, можливо, й ні”, – додала завідувач міського методичного кабінету.
З цього року всі першочки України будуть навчатися за освітніми програмами або Савченко, або Шияна, залежно від того, яку програму обере місто, чи навіть навчальний заклад. Вперше, самі вчителі обирали підручники, за якими будуть навчати дітей.
“Наразі підручників для першачків ми ще не отримали, Міністерство обіцяє надати їх в жовтні. Але всі підручники є в онлай-варіанті на сайті “Освіта.ua”. До того ж, вчителі отримали техніку, та мають змогу роздрукувати необхідний матеріал для всіх школярів та для себе”, – зауважила Тетяна Леонідівна.
З цього навчального року кожен день в школі буде починатися з ранкового кола, де всі можуть ділитися інформацією, емоціями, висловлювати свої почуття. До навчального процесу в першому класі додали день інтеграції – коли не має розподілу на предмети, а є одна тема, котра проходить через всі предмети:
“Наприклад, тема – осінь. Тоді з боку математики – рахуємо листочки, з боку мови – прописуємо ці слова, читаємо текст про осінь, визначаємо, чому листочок жовтіє. Тобто предметів нема, а тільки одна інтегрована тема на весь навчальний день”,- розтлумачує Тетяна Донченко.
Також першачків чекають вісім різноманітних осередків: творчості, гри та інше, де вони зможуть помалювати, пограти, зробити щось власними руками, обов’язково будуть виставки їх робіт у класах, будуть осередки бібліотеки, де можно як взяти, так й принести свою книжку. З’явиться щоденник вражень, в якому діти можуть писати чи малювати, передаючи свої враження. Тобто, цей навчальний рік діти розпочнуть у більш ігровій формі, яка має допомогти їм полюбити навчання та мотивувати їх на отримання знань на все життя.