Цифровізація в «Дії»: новий порядок взяття на облік військовозобов’язаних

Семаковська Тетяна 13:33, 4 Січня 2023

323779134 1606839326499901 5579877655906080104 n e6744Нещодавно Кабмін затвердив новий порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Такі зміни передбачають більш суворий контроль за взяттям на облік, зокрема, планується цифровізація процесів та ведення військового обліку серед українців, які є закордоном. 

Про це пише медіа Громадське

Згідно з опублікованими документом, військовозобовʼязані тепер зможуть передавати про себе дані військкоматам через застосунок «Дія», зокрема під час зміни місця проживання.

Нагадаємо, що на військовий облік мають ставати призовники з 16 років (у рік досягнення 17-річного віку) до 27 років.

Своєю чергою, передбачається, що з-поміж жінок на військовий облік мають стати лише ті, які мають медичну або фармацевтичну спеціальність.  Жінки-медики та фармацевти, які досі не були на військовому обліку, можуть влаштовуватися на роботу без обов’язкового взяття на військовий облік до 2026 року.

Водночас жінки, які не підпадають під ці вимоги, можуть зробити це за власним бажанням.

У документі також зазначається, що на роботу чи навчання військовозобов’язаних можуть приймати лише за наявності підтвердження, що ті перебувають на військовому обліку. Крім того, всі центри зайнятості будуть подавати інформацію про безробітних військовозобов’язаних.

Загалом, військовий облік поділять на загальний та спеціальний. У загальному будуть ті військовозобовʼязані, які не мають броні, а в спеціальному — ті, які мають її.

Серед нововведень є й наступне. Відтак, дипломатичні відомства тепер будуть вести військовий облік серед українців, які перебувають за кордоном. Таке рішення має «сприяти поверненню» військовозобов’язаних в Україну під час мобілізації. Водночас, якщо українець перебуває за кордоном до трьох місяців, на військовий облік там можна не ставати.

Відтепер, військовий облік набуде різних видів: 

  • персонально-якісний (вестимуть військкомати);
  • персонально-первинний (вестимуть органи місцевої влади);
  • персональний (вестимуть підприємства, установи, державні органи, навчальні заклади, де працює або навчається військовозобовʼязаний).

Фото: ілюстративне, Генштаб

Читайте також: Роздача повісток на вулиці: в ЗСУ пояснили, чому вдаються до такого способу

Додавайтесь в наш Телеграм Бахмут живе тут, отримуйте інформацію про події в Бахмуті та бахмутян в евакуації.

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

МВС запустило застосунок “112”: як працює екстрений виклик без мобільного зв’язку

Семаковська Тетяна 13:00, 21 Грудня 2025
Застосунок “112” / фото МВС

Міністерство внутрішніх справ (МВС) України запустило застосунок екстреної допомоги “112”, який дозволяє викликати необхідні служби навіть без мобільного зв’язку.

Про це повідомив Ігор Клименко, Міністр внутрішніх справ України.

МВС запустило застосунок екстреної допомоги “112”

МВС презентувало застосунок екстреної допомоги “112”, який працює без мобільного зв’язку.

У разі критичної ситуації користувач здійснює дзвінок через застосунок, після чого оператор оцінює обставини та скеровує на місце відповідну службу — поліцію, рятувальників, медиків або газову службу.

Найбільш корисним застосунок є в укриттях або підвалах, де відсутній мобільний сигнал, у районах зі слабким чи нестабільним покриттям, а також під час аварій або перебоїв у роботі стільникових мереж.

Ми будемо розширювати функціональність “112”. Серед наступних кроків — опція виклику жестовою мовою, щоб сервіс був максимально доступним для всіх користувачів. 112 — це про можливість отримати допомогу за будь-яких умов. Навіть коли інші канали зв’язку недоступні“, — зауважив Ігор Клименко, Міністр внутрішніх справ України.

Як завантажити застосунок

Завантажити застосунок можна за одним із посилань нижче, яке відповідає операційній системі телефону:

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як отримати акт перевірки сімейного стану в 2025-2026 роках

Семаковська Тетяна 12:20, 21 Грудня 2025
Військові на фронті / фото Генштаб ЗСУ

Військовослужбовці час від часу мають надавати акт перевірки сімейного стану. Особливо це стосується випадків, коли необхідно звернутися за звільненням зі служби через необхідність постійного догляду за членом сім’ї, зокрема особою з інвалідністю I або II групи, тяжкохворим родичем чи за відсутності інших осіб, здатних забезпечити такий догляд.

Детальніше про те, як отримати акт перевірки сімейного стану — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Як отримати акт перевірки сімейного стану

Від 15 липня 2025 року набули чинності зміни, якими врегульовано порядок отримання акту перевірки сімейного стану військовослужбовця. Документ є підставою для звільнення відповідно до абзаців 13 і 14 пункту 3 частини 12 статті 26 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”.

Отримати акт можна двома способами. Перший — подати рапорт на ім’я командира військової частини за затвердженою формою. Другий — безпосередньо через звернення до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП) за місцем проживання особи, яка потребує догляду. Його можна подати як особисто, так і поштою.

Для нього необхідно подати оригінали або нотаріально завірені копії наступних документів:

  • форму, затверджену наказом Міністерства оборони України;
  • документи, що підтверджують родинний зв’язок, наприклад, свідоцтво про народження або паспорт особи, яка потребує допомоги;
  • документи, що підтверджують потребу у догляді — довідка про встановлення інвалідності I або II групи, висновок медичної комісії про потребу у постійному догляді, або інші медичні документи (витяги з історії хвороби), якщо вони підтверджують неможливість самообслуговування людини;
  • документи, що підтверджують відсутність інших осіб, здатних здійснювати догляд (свідоцтво про смерть інших родичів, документи про інвалідність родичів тощо);
  • документи про склад сім’ї та спільне проживання (довідка про склад сім’ї, довідка про зареєстроване місце проживання);
  • інші додаткові документи за потреби (судові рішення, довідка з соцзахисту про призначення догляду тощо).

Після надходження рапорту або заяви командир військової частини протягом трьох днів надсилає запит до ТЦК та СП. Керівник центру впродовж одного дня призначає комісію, яка перевіряє сімейні обставини, вивчає документи, відвідує місце проживання та користується державними реєстрами.

Перевірка триває до десяти календарних днів, а у разі надсилання додаткових запитів — до 15 днів. За результатами складається акт перевірки сімейного стану у трьох примірниках, які надсилають військовій частині та військовослужбовцю не пізніше ніж за п’ять днів після оформлення документа.

Загальний строк від подання рапорту чи заяви до отримання акту може сягати 24 календарних днів. Новий порядок встановлює чітку процедуру дій для військовослужбовців, які потребують звільнення за сімейними обставинами.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

МВС запустило застосунок “112”: як працює екстрений виклик без мобільного зв’язку

Міністерство внутрішніх справ (МВС) України запустило застосунок екстреної допомоги “112”, який дозволяє викликати необхідні служби навіть без мобільного зв’язку. Про це повідомив Ігор Клименко, Міністр […]

Як отримати акт перевірки сімейного стану в 2025-2026 роках

Військовослужбовці час від часу мають надавати акт перевірки сімейного стану. Особливо це стосується випадків, коли необхідно звернутися за звільненням зі служби через необхідність постійного догляду […]

Важливо

Які медичні послуги можна отримати в бахмутській лікарні в Броварах: актуальний перелік

У Бахмутській лікарні в Броварах надають понад десяток послуг за пакетами медичної допомоги для відвідувачів. У закладі працює 68 лікарів. Які послуги за пакетами медичної […]

Важливо

Яку допомогу можуть отримати військові з Часів Яра

Часовоярська міська військова адміністрація має кілька програм, які передбачають грошову підтримку військовозобов’язаних, чинних військових, ветеранів та родин загиблих захисників. Про це на запит редакції Бахмут […]

На що українці можуть витратити “зимову тисячу”: перелік товарів та послуг

В Україні продовжується реалізація національної програми “Зимова підтримка”, в межах якої надають 1 000 гривень з державного бюджету. На що саме можна витратити кошти? Детальніше […]