У листопаді 2024 року в уряді України оголосили про суттєві зміни в оподаткуванні. В їх межах підвищили військовий збір до 5%, а також ввели ще кілька податкових нововведень, зокрема, введення обов’язкового єдиного соціального внеску (ЄСВ) для ФОП.
Детальніше про те, на що чекати ФОП у 2025 році, розповіли фахівці “Юридичного порадника для ВПО”.
Як зміниться оподаткування ФОП у 2025 році
Відповідно до державного бюджету країни на 2025 рік, з 1 січня повертається обов’язкова умова для ФОП, яка зобов’язує тих сплачувати єдиний соціальний внесок (ЄСВ). Це означає, що всі ФОП втратили право на добровільну сплату ЄСВ за себе, яке їм надали 1 березня 2022 року.
Яка сума ЄСВ у 2025 році в Україні
Наразі мінімальна сума єдиного соціального внеску у 2025 році складатиме 1 760 гривень на місяць, тобто 22% від 8 000 — мінімальної заробітної плати.
Також у 2025 році тимчасово підвищується максимальна база для нарахування ЄСВ, а саме з 15 мінімальних заробітних плат (120 000 гривень) до 20 мінімальних заробітних плат (160 000 гривень). Це означає, що зараз максимальний страховий внесок — 35 200 гривень, або 22% від 160 000.
Хто може не сплачувати ЄСВ у 2025 році
Фахівці “Юридичного порадника для ВПО” також розповіли про пільги, які стосуються сплати ЄСВ для ФОП.
За їх словами, в Україні продовжує діяти право на можливість не сплачувати ЄСВ за себе для деяких фізичних осіб-підприємців. Зокрема, це:
підприємці, які є людьми з інвалідністю, за умови наявності пенсійних або соціальних виплат;
підприємці, які є пенсіонерами за віком або за вислугою років;
ФОП, які одночасно є найманими працівниками і за яких ЄСВ сплачує роботодавець (не менше 22% від мінімальної заробітної плати);
ФОП, які працюють на загальній системі оподаткування без доходу;
підприємці, які були мобілізованими та проходять службу — на весь період служби, за умови подання підтверджуючих документів.
Решта ФОП в Україні повинна обов’язково сплачувати ЄСВ.
“Зимова підтримка” прив’язана до “Національного кешбеку” / фото Дія
Уряд ухвалив механізм виплати одноразової допомоги у розмірі 1 000 гривень у рамках програми “Зимова підтримка”. Реалізація програми стартує вже 15 листопада.
Детальніше про те, як отримати 1000 гривень на власний рахунок у межах програми “Зимова підтримка” — в матеріалі Бахмут IN.UA.
Як подати заявку “Зимова підтримка”
Кабінет Міністрів України схвалив механізм реалізації нової державної програми «Зимова підтримка», ключовим елементом якої є одноразова виплата 1 000 гривень кожному громадянину, який наразі перебуває на території України.
Подати заявку можна буде з 15 листопада до 24 грудня 2025 року у застосунку «Дія» або у відділенні Укрпошти. Оформити допомогу дозволено як для себе, так і для дітей.
Як отримати 1 000 гривень через “Дія”
Якщо ви подаєте заявку онлайн у Дії, виплата надійде на картку “Національний кешбек”. Кошти можна витратити на оплату комунальних послуг, придбання ліків та продуктів українського виробництва чи донати Силам оборони.
Ті громадяни, які вже мають картку, яка підтримує цю ініціативу, додатково не потрібно буде робити ніяких кроків.
Тим, хто лише планує доєднатися, потрібно зробити наступні кроки:
відкрити спеціальний рахунок у своєму банку;
отримати віртуальну чи фізичну картку;
надати банку дозвіл на передачу інформації про перекази з обраних карток;
зайти в застосунок “Дія” та обрати послугу “Національний кешбек”;
ввести дані готової картки у застосунок.
Якщо подати заявку через Укрпошту
У разі оформлення допомоги у відділенні Укрпошти кошти будуть зараховані на спеціальний рахунок, відкритий для отримувача.
Використати їх можна безпосередньо у відділеннях Укрпошти — на покупку українських товарів або оплату комунальних платежів і благодійні внески.
До якого часу можна скористатися
Витратити отримані кошти за програмою “Зимова підтримка” можна до 30 червня 2026 року, у будь-який зручний момент.
Щоб отримати статус учасника бойових дій (УБД) у 2025-2026, військовий або військова має підтвердити свою участь у захисті держави. Для цього командир частини подає до відповідної комісії довідку та інші документи, що засвідчують виконання бойових або службових завдань.
Детальніше про те, які документи потрібні для підтвердження участі у бойових діях — в матеріалі Бахмут IN.UA.
Які документи потрібні, щоб підтвердити УБД
Для надання статусу учасника бойових дій (УБД) військовослужбовцю, який брав безпосередню участь у бойових діях, командир військової частини або органу військового управління протягом 30 календарних днів зобов’язаний подати на розгляд комісії довідку про участь військового у виконанні бойових чи службових завдань.
Отримати посвідчення УБД в Україні наразі можуть наступні категорії громадян:
військові Збройних Сил України;
військові Територіальної оборони України;
військові Нацгвардії України;
представники СБУ;
представники Служби зовнішньої розвідки;
представники Держприкордонслужби;
представники Державної спеціальної служби транспорту;
військовослужбовці з військових прокуратур;
поліцейські;
особи рядового, начальницького складу ДСНС, Державної кримінально-виконавчої служби;
особи, які з 24 лютого по 25 березня 2022 відповідно до Закону України Про забезпечення участі цивільних осіб в захисті України у складі добровольчих формувань у взаємодії із ЗСУ, ДПСУ, Нацполіцією, НГУ, СБУ та іншими утвореними відповідно до законів України формуваннями брали участь у здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України;
співробітники Служби судової охорони, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України та брали безпосередню участь в супротиві ворогу.
Зазначимо, що статус УБД можуть отримати як чинні службовці, так і звільнені зі служби.
Довідка оформлюється на підставі щонайменше одного з таких документів:
бойове донесення;
журнал бойових дій (оперативних завдань);
вахтовий журнал;
польотний лист;
книга служби;
наказ про залучення до бойових або службових заходів;
відомості про виконання розвідувальних завдань;
довідка про обставини травми (поранення, контузії, каліцтва).
У документі обов’язково має бути вказано розділ “Перебування в районах ведення бойових дій”, де зазначаються конкретні області, райони та населені пункти, у яких військовослужбовець виконував завдання.
Ці дані потрібні для перевірки відповідності територій районам воєнних (бойових) дій, визначених наказами Головнокомандувача Збройних сил України.
Як оформити статус УБД офлайн
Для того, щоб військовослужбовець, демобілізований або їх представники, могли оформити статус УБД потрібно звернутися зі спеціальною заявкою до Комісії того органу військового управління, якому підпорядкована військова частина, де військовослужбовець проходить або проходив військову службу.
дві кольорові фотокартки розміром 3×4 сантиметри на матовому папері, зображення обличчя має заповнювати 65−70% фотокартки (для осіб, звільнених з військової служби, які отримуватимуть посвідчення УБД у ТЦК, не додаються);
документи, які містять докази та підтверджуючі факти виконання військовим або особою, звільненою з військової служби, особисто або у складі військової частини (органу, підрозділу), установи та закладу бойових (службових) завдань для захисту України.
У випадку, якщо заявник не знає, якому органу військового управління підпорядкований його підрозділ, то заявку необхідно надіслати на адресу виду (роду) військ, якому він підпорядкований, або напряму до МОУ.
Як оформити УБД в Дії
Оформлення УБД в Дії значно спростило процес формування лише заяви на отримання відповідного статусу, яку потім особа має передати своєму командиру, під керівництво якого вона воювала, або напряму до Комісії.
Якщо мова йде звільненого з військової служби або їх представника, то потрібно сформувати заявку, підписати її за допомогою Дія. Підпис, а потім відправити на адресу електронної пошти [email protected]. При цьому потрібно додати ще:
згоду на збір та обробку персональних даних в 1 примірнику;
дві кольорові фотокартки розміром 3×4 сантиметри в електронному вигляді у форматі JPG чи JPEG. Зображення обличчя має заповнювати 65−70% фотокартки;
документи, які містять докази та підтверджують факт особою бойових (службових) завдань.
Уряд ухвалив механізм виплати одноразової допомоги у розмірі 1 000 гривень у рамках програми “Зимова підтримка”. Реалізація програми стартує вже 15 листопада. Детальніше про те, […]
Щоб отримати статус учасника бойових дій (УБД) у 2025-2026, військовий або військова має підтвердити свою участь у захисті держави. Для цього командир частини подає до […]
Українці, які стали батьками за межами країни, можуть зареєструвати народження дитини через дипломатичні представництва або консульські установи України. Для цього потрібно подати заяву та кілька […]
В Україні суттєво збільшили соціальні виплати для молодих батьків. Верховна Рада ухвалила закон, який передбачає 50 тисяч гривень при народженні дитини. Крім того, він вводить […]
Німецька благодійна організація Be An Angel продовжує евакуацію українських родин. Зокрема у 2025 році є можливість евакуюватися за кордон родинам з дітьми зі спінальною м’язовою […]