Внутрішньо переміщені особи з дітьми дошкільного віку мають право на першочергове зарахування та безкоштовне харчування у державних дитячих садках. Ці пільги спрямовані на підтримку родин, які були змушені покинути свої домівки через війну.
Про це повідомляє Громадська організація «ВПО України» Полтавщина.
Пріоритетне зарахування до садочків ВПО
Для отримання цієї пільги батькам необхідно створити онлайн-заявку в системі електронної реєстрації та пред’явити оригінал довідки ВПО дитини при подачі документів.
Процедура отримання пільги включає наступне:
вибір садка за новим місцем проживання;
реєстрацію в електронній черзі з вказанням статусу ВПО;
завантаження сканкопії довідки ВПО дитини;
подання оригіналу довідки при отриманні місця.
Крім того, діти ВПО мають право на безкоштовне харчування в садочку. Важливо зазначити, що ця пільга діє лише якщо дитина взята на облік у тому ж населеному пункті, де розташований садок, оскільки фінансування здійснюється з місцевих бюджетів.
Ці заходи спрямовані на підтримку сімей, які були змушені переїхати через військові дії, та сприяють адаптації дітей-переселенців на нових місцях проживання.
Як отримати безкоштовне харчування
Для отримання безкоштовного харчування в дитячому садочку, необхідно:
звернутися до вихователя або завідувача садка;
написати відповідну заяву;
додати копії свідоцтва про народження та довідки ВПО.
У березні “Укрзалізниця” зіткнулася з масштабним технічним збоєм в роботі власних IT-систем внаслідок імовірної російської кібератаки, через який користувачі зіштовхувалися з труднощами при купівлі квитків на потяг. Наразі відомо, що він вплинув на застосунок та сайт з онлайн-сервісами й довідковими послугами, які вже працюють, але з періодичними проблемами.
Детальніше про збій та те, чи можна купити квиток на потяг “Укрзалізниці” — в матеріалі Бахмут IN.UA.
Що сталося з сайтом Укрзалізниці
23 березня 2025 року в соцмережах з’явилася інформація від представників “Укрзалізниці” щодо масштабного технічного збою в роботі онлайн-сервісів компанії. Він суттєво вплинув на ресурси перевізника, через що тимчасово не працювали продаж квитків через застосунок та сайт, а також довідкова інформація. За словами голови правління Олександра Перцовського, масштабну кібератаку на онлайн-сервіси “Укрзалізниці”, імовірно, здійснили російські хакери.
Як повідомлялося, онлайн-системи “Укрзалізниці” зазнали масштабної кібератаки. Відновлення тривало кілька днів.
Відновлення тривало кілька днів. Утім, трохи пізніше стався повторний збій, наслідки якого українці та українки можуть спостерігати й досі. Вони вирішуються IT-спеціалістами, котрі поступово повертають до роботи різні сайти перевізника. Наприклад, 5 квітня було відновлено наступні ресурси:
Крім того, пасажирів також повернули можливість перевіряти напрямок руху поїзда Інтерсіті+ в мобільному застосунку “Укрзалізниці”.
Офіційний сайт “Укрзалізниці” / скриншот
Зазначимо, що деякі ресурси досі не працюють. Наприклад, офіційний сайт перевізника.
Чому в додатку “Укрзалізниці” немає квитків
Внаслідок збою в роботі ресурсів “Укрзалізниці” була паралізована робота додатка. Проте, зараз, як вказано на сайті перевізника, роботу застосунку та сайту з продажу квитків відновлено. Це означає, що українці можуть купити квитки онлайн або зробити резервування.
Варто зазначити, що у роботі сайту та додатку періодично ще спостерігають збої. Саме з цим пов’язана проблема зі зниканням квитків.
Придбати квиток на всі внутрішні та міжнародні поїзди можна також безпосередньо в касах “Укрзалізниці” на вокзалах.
Як дізнатися про затримку поїздів
Табло на вокзалі у Києві / фото ілюстративне, Depositphotos
Затримка поїзда — це відхилення поїзда від передбаченого графіком руху часу. Перевірити їх можна у декілька способів.
Перший спосіб — безпосередньо на вокзалі, прослуховуючи оголошення диктора чи за допомогою табло з рухом потягів.
Другий спосіб — це офіційний портал “УЗ Веземо“, який запустили в перші дні війни. На сторінці “затримка поїздів” відображається перелік усіх таких поїздів та час їх затримки. Його роботу відновили 5 квітня.
Третій спосіб — це перевірка інформації на офіційному сайті “Укрзалізниці“. Він також надає інформацію про список поїздів, що прибувають з затримкою. Однак це стосується лише конкретних станцій. До того ж він й досі відновлюється після збою.
Четвертий спосіб — це чат-боти. “Укрзалізниця” має офіційні чат-боти у Viber та Telegram. Дізнатися інформацію про затримку можна обравши відповідну кнопку у головному меню.
Також отримати інформацію щодо можливих затримок можна й за допомогою дзвінка на гарячу лінію “Укрзалізниці” за наступним номером телефону: 0 800 503 111.
Читайте також:
Як зв’язатися з оператором ПриватБанк: усі способи
9 квітня фахівці Центру надання адміністративних послуг та відділу реєстрації Бахмутської міської ради проведуть прийом бахмутян, які мешкають у Києві та Київській області. Записатись на консультацію можна за номером телефону.
Про це повідомляє Центр підтримки бахмутян у місті Київ.
Бахмутський ЦНАП в Києві
Прийом громадян запланований у середу, 9 квітня, за адресою: місто Київ, провулок Машинобудівний, 28, кабінет 204 (Солом’янський район, станція метро “Шулявська”) з 10:00 до 14:00. Потрапити на прийом можна за попереднім записом за телефонами:
+380 (98) 850 0561;
+380 (99) 667 9206;
+380 (68) 851 5089 (представник відділу реєстрації).
В установі мешканці Бахмутської громади можуть:
актуалізувати дані в реєстрі територіальної громади (РТГ);
внести зміни до інформації про особу, що міститься в РТГ;
зняти особу із задекларованого / зареєстрованого місця проживання;
отримати витяг із реєстру територіальної громади;
подати повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій.
Додатково фахівець ЦНАП здійснюватиме допомогу у заповненні та поданні заяв до Міжнародного реєстру збитків тим бахмутянам, які не мають можливості зробити це самостійно через портал “Дію” або потребують допомоги.
Зазначається, що для подання такої заяви необхідно мати електронний цифровий підпис або Дія. Підпис.
Як отримати консультацію
Консультації за зазначеними послугами можна отримати й дистанційно з понеділка по п’ятницю, з 10:00 до 16:00, за номерами: +38 (098) 850 0561, +38 (099) 667 9206 або +380 (68) 851 5089.
У березні “Укрзалізниця” зіткнулася з масштабним технічним збоєм в роботі власних IT-систем внаслідок імовірної російської кібератаки, через який користувачі зіштовхувалися з труднощами при купівлі квитків […]
9 квітня фахівці Центру надання адміністративних послуг та відділу реєстрації Бахмутської міської ради проведуть прийом бахмутян, які мешкають у Києві та Київській області. Записатись на […]
Якщо ви плануєте провести вихідні в Києві, чудовою ідеєю буде влаштувати гастротур містом. Це не тільки можливість відчути ритм столиці, а й шанс провести час […]
Зв’язок з оператором ПриватБанку може стати необхідним у різних ситуаціях — від блокування картки до уточнення банківських послуг. Українці та українки щодня стикаються з потребою […]
Для виходу на пенсію в Україні потрібно мати 32 роки страхового стажу. Проте, існує механізм, який дозволяє купити роки різниці. Детальніше про те, як купити […]