Окупанти заявили, що майже завершили видачу компенсаційного житла маріупольцям: що відомо

Валентина Твердохліб 13:25, 4 Січня 2025
маріуполі
Будівництво в Маріуполі / фото Маріупольська міськрада

Окупаційна влада Маріуполя заявила про завершення видачі компенсаційного житла маріупольцям. Жителям міста, нібито, видали 4,5 тисяч квартир. І це при тому, що всього за період блокади міста було знищено 52 тисячі осель.

Про це повідомляє Маріупольська міська рада.

Видача квартир у Маріуполі

Окупаційна влада Маріуполя заявила про завершення видачі компенсаційного житла місцевим мешканцям. За словами так званого “мера” Маріуполя олега моргуна, процес видачі компенсаційного житла завершився на 94%. Людям, нібито, видали 4,5 тисяч квартир.

Однак, наведена окупантами статистика не відповідає дійсності. Кількість житла, яке нібито видали окупанти, — це 5% від загальної кількості знищених квартир. Адже всього за період блокади Маріуполя російські загарбники знищили 52 тисячі осель. Тому слова окупантів по видачу 94% компенсаційних квартир не може бути правдою. Переважна більшість маріупольців нічого не отримали.

При цьому окупанти повідомляють, що в якості компенсаційного житла вони віддають людям квартири маріупольців, які покинули окуповане місто. Їхню власність тепер кваліфікують як безхазяйне житло і передають іншим “господарям”.

Також у Маріуполі змінюють юридичні адреси зруйнованих будинків, щоб люди не мали юридичних підстав на компенсацію. Таким чином окупанти прагнуть закрити питання компенсацій та зосередитися на зведенні іпотечного житла для росіян, на якому можна заробити гроші.

Компенсація за житло в “днр”, за що загрожує кримінальна відповідальність

Одночасно з цим у “днр” масово відкривають кримінальні справи за статтею “Шахрайство при отриманні виплат”. Вона передбачає кримінальну відповідальність за подання недостовірних даних про наявність нерухомого майна для отримання компенсації. 

За цією статтею, звинувачення у шахрайстві передбачено для людей, у яких є ще одна квартира чи спадщина, навіть у руїнах, і вони про це не повідомили. За це їм загрожує до 10 років увʼязнення.

Якщо у людини є ще хоча б якась власність, у компенсаційному житлі їй автоматично відмовляють.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як написати заяву на зняття з обліку ВПО

Семаковська Тетяна 18:00, 6 Січня 2025
ВПО можуть самостійно знятися з обліку / фото ілюстративне, Pexel

Довідка внутрішньо переміщеної особи дає рад переваг, проте людина може самостійно знятися з обліку ВПО. Для цього потрібно написати заяву із вказанням відповідних підстав.

Як зробити це самостійно, читайте в матеріалі Бахмут IN.UA.

Як знятися з обліку ВПО

Якщо ви ухвалили рішення знятися з обліку ВПО ви повинні повідомити про це місцевий ЦНАП або орган соціального захисту. Зверніть увагу, що знятися з обліку ВПО в Дії наразі неможливо.

У ЦНАП вам потрібно принести з собою паспорт або інший документ, який підтверджує ваш статус. Повідомте працівників, яку послугу ви хочете отримати та напишіть заяву. У заяві потрібно вказати:

  • ПІБ;
  • дату народження;
  • у разі наявності Реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • номер довідки ВПО;
  • підставу для скасування — наприклад, повернення до попереднього місця проживання.

Протягом трьох днів рішення про скасування довідки ухвалює керівник/ця відповідної установи і вносить цю інформацію до Єдиної інформаційної бази даних про ВПО.

Коли ВПО знімається з обліку?

Водночас довідку ВПО можуть анулювати, якщо ви поїхали й не повідомили про зміну місця проживання. Інформацію про тривалу відсутність особи (понад 60 днів), відповідні органи отримують з реєстрів.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як пенсіонеру чи пенсіонерці оформити інвалідність в 2025 році: гід

Семаковська Тетяна 17:00, 6 Січня 2025

З 1 січня 2025 року в Україні більше не працюють медико-соціальні експертні комісії (МСЕК). Президент України Володимир Зеленський ліквідував їх Законом №12178. Тож, відтепер, аби оформити інвалідність потрібно буде пройти обстеження експертної команди.

Як оформити інвалідність в 2025 році для людини старшого віку — читайте в матеріалі.

Як оформити інвалідність пенсіонеру в Україні

Оформити інвалідність в 2025 році стане простіше. Прозорість процедури мають забезпечити новостворені експертні команди, які будуть працювати замість МСЕК. За інформацією Міністерства охорони здоров’я людині потрібно пройти кілька етапів для оформлення інвалідності.

Примітка. Важливо, що для осіб, які отримали від МСЕК до 31 грудня 2024 року, довідки, акти, висновки, індивідуальні програми реабілітації), усі ці документи залишаються чинними та є підставами для отримання визначених законодавством гарантій, пільг, виплат, допомоги, відстрочок тощо.

Ось перелік дій:

  • зверніться до лікуючого лікаря, він оцінить стан вашого здоров’я, а за необхідності проведе необхідні обстеження та сформує направлення на оцінювання до експертної команди;
  • підготуйте документи для повсякденного функціонування особи (паспорт, РНОКПП (за наявності), військово-обліковий документ (за наявності, медичні документи, що підтверджують діагноз та в яких відображено актуальний стан здоров’я, зокрема документи про раніше встановлену інвалідність, документи, що засвідчують причини інвалідності (за наявності);
  • разом із лікарем оберіть заклад та форму проведення оцінювання, зверніть увагу, що вона обирається залежно від ваших потреб та стану з урахуванням низки критеріїв: очно, заочно, дистанційно;
  • очікуйте поки адміністратор закладу, який ви обрали, перевірить ваше направлення та документи;
  • на вашу електронну пошту надійде повідомлення про час та дату оцінювання.

Оцінка інвалідності

У визначений час та дату відбудеться оцінювання експертною командою. Під час нього члени експертної команди розглядають вашу справу. Якщо особі встановлюють інвалідність, вона отримує рішення та рекомендації, які є частиною індивідуальної програми реабілітації.

Після цього, інформація з рішення буде передаватися через електронну систему до Міністерства соціальної політики України. Її будуть використовувати для призначення пенсії або соціальних виплат, послуг тощо.

Водночас експертна команда може направити особу на додаткове медичне обстеження. Це можливо лише один раз. Розгляд справи експертною командою не має тривати понад 30 днів. Зазначимо, що у випадку, коли особа не згодна з рішенням команди вона може поскаржитись на результати через лікуючого лікаря або подати скаргу до Центру оцінювання функціонального стану особи.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як написати заяву на зняття з обліку ВПО

Довідка внутрішньо переміщеної особи дає рад переваг, проте людина може самостійно знятися з обліку ВПО. Для цього потрібно написати заяву із вказанням відповідних підстав. Як […]

Як пенсіонеру чи пенсіонерці оформити інвалідність в 2025 році: гід

З 1 січня 2025 року в Україні більше не працюють медико-соціальні експертні комісії (МСЕК). Президент України Володимир Зеленський ліквідував їх Законом №12178. Тож, відтепер, аби […]

Переселенців прирівняли до мешканців громад: що це їм дає

Президент України Володимир Зеленський підписав закон №7283. Він офіційно прирівнює переселенців до мешканців громад, до яких вони переїхали. Про це повідомив голова Спеціальної комісії з […]

Юнак із Часового Яру знявся у сюжеті пропагандистів: деталі

Російські пропагандистські джерела опублікували ролик зі свідченнями юнака, якого, нібито, вивезли з міста Часів Яр. “Евакуйований“ підігрує росіянам і поширює фейк про “Правий сектор”. Про це йдеться […]

загиблих

Жінки-ВПО, які проживають на Чернігівщині, можуть отримати грант на бізнес

На Чернігівщині стартує грантова програма з відновлення і створення бізнесу. Вона передбачена для місцевих мешканок регіону, в тому числі і для переселенок. Жінки матимуть можливість […]