Main menu

1 448c3Учасниці арт-резиденції «Заземлення» долучили до презентації свого творчого доробку глядачів. Підлітки допомогли завершити формування інсталяції, додавши до кристалів солі та води штучну кров. Що таким чином хотіли сказати митці - Ірена Тищенко і Тетяна Павлюк, які враження вони отримали від перебування у Соледарі – читайте далі.

Старшокласники та першокурсники місцевого професійно-технічного коледжу прийшли на зустріч із мистецьким дуетом з Києва @shallow_wat та @some_static_pictures – Іреною Тищенко і Тетяною Павлюк. Художниці презентували відеороботу та інсталяцію, створені в рамках арт-резиденції «Заземлення». Для інсталяції вони використали штучну кров, воду і кристали солі.

0c213210 206f 4dab bd2e e5c8b1af8b0e 7bf81

3 3c399

«Матеріал, що візуалізує людство – штучна кров, час – це вода, а сіль уособлює природу, яку людина споконвіку використовувала як засіб покращення власного життя», – пояснюють учасниці арт-резиденції «Заземлення», організованої платформою культурних ініціатив ІЗОЛЯЦІЯ, Тетяна Павлюк та Ірена Тищенко.

Останній компонент

Поєднати ці компоненти в інсталяції художницям допомогла молодь, присутня на презентації.

«Ми не звикли працювати з підлітками, але, на наш подив, вони доволі відкрито сприйняли все, що ми їм розповідали. Вони мають власну думку про те, що таке сучасне мистецтво, – розповідає Тетяна Павлюк. – Ми мали додати до інсталяції останній компонент – штучну кров, але не могли вирішити, як саме її задіяти. Тож запропонували підліткам зробити це під час презентації. І вони зробили це так, що ми би краще не зробили».

d2841db4 0b5a 4748 94e9 79f470419de7 50706

Зрозуміти контекст допомагали мешканці Соледару і Бахмуту

Щоб створити проєкт, який складається з тексту, відеоарту та інсталяції, художниці максимально занурились у середовище. У цьому їм допомагали місцеві жителі – як культурні менеджери, художники й активісти, так і випадкові співрозмовники на вулицях міста. Асистента для зйомок відео художниці теж знайшли серед місцевих.

«Нам дуже допомогли місцеві експерти – Михайло Кулішов та Галина Олійникова, ми з ними багато спілкувалися, вони відповідали на всі запитання, що стосувалися і ситуації з природою, і питань про те, як живуть люди. Ми багато спілкувалися і з місцевими жителями. Мали зустрічі з директоркою Будинку культури, з бібліотекарями, розпитували їх про життя у місті. Відвідували магазини, різні заклади, спостерігали за людьми. Резиденція – це така штука, що навіть поїздка у громадському транспорті може багато дати в плані розуміння місцевого контексту», – пояснює Тетяна Павлюк.

Художниці розповідають, що також планували провести час із шахтарями, але, на жаль, їм це не вдалося. Натомість вони змогли поспілкуватися з художниками у Бахмуті.

«Ми були вражені рівнем їхньої творчості – і технічним, і концептуальним», – діляться вони.

be6b23ea a309 4f70 89d3 518c749b6b8c 4b289

14cfb371 8872 4145 a953 2e3f77a0a47a 4559e

Життя, попри війну

Готуючись до резиденції, Тетяна Павлюк та Ірена Тищенко багато читали про Соледар, передивилися велику кількість відео, але скласти для себе якусь єдину картину про цю місцевість змогли вже на місці.

«Ми знайшли багато інформації про підприємства, про те, як це важливо, але нічого не знайшли про людей, про їхню діяльність, про саме життя у місті. Про це ми дізналися вже під час резиденції, –  пояснює Тетяна Павлюк. –  Чим ми були вражені? Що тут дуже спокійні люди – що в Соледарі, що в Бахмуті. Вони нікуди не поспішають. Ми побачили людей, яким життя у цих містах приносить справжнє задоволення. І що на Донбасі є життя, попри війну».

Художниці додають, що під час презентації поцікавилися у підлітків, хто хоче поїхати з міста після завершення навчання. «Лише половина сказала, що хоче. Є щось, що їх тут тримає», – говорить Тетяна.

За словами художниць, сучасне мистецтво в маленьких містах може бути корисним. «Не тільки як щось, що формує глядацький досвід і підвищує культурний рівень, а й просто як прецедент для більшого спілкування людей, для формування спільноти. І ми вдячні ІЗОЛЯЦІЇ, що вона робить такий проєкт. Це дуже важливо», – підсумували Ірена Тищенко і Тетяна Павлюк.

Нагадаємо, платформа культурних ініціатив ІЗОЛЯЦІЯ виїхала з Донецька у 2014 році. Спочатку культурний фонд розмістився у Києві, але влітку 2020-го повернувся на Донбас, у місто Соледар. Резиденція для митців «Заземлення», яка триватиме  до серпня, стала першим масштабним проєктом фонду на новому місці. Її мета  – привернути увагу до екологічних і соціальних проблем у регіоні, спровокованих людською діяльністю.

Усі новини проєкту читайте на сайті Фонду ІЗОЛЯЦІЯ