Реформа децентралізації в Бахмуті йде своєю чергою. Багато хто з сільських мешканців не знають, що саме очікувати від об’єднання з містом. Щоб роз’яснити ситуацію, на запитання сельчан Іванівської громади відповідає секретар Ради донорів з питань децентралізації в Україні, Сергій Попов.
На жаль в Україні не має рад які б не мали абсолютно ніяких проблем. Дуже довго владу в Україні централізовували, поступово забираючи повноваження у сільських та селищних рад. Тому сьогодні маючи профіцитний бюджет не означає що сільрада має можливість вирішити всі проблеми що є в населених пунктах. Саме такий випадок з Іванівською сільрадою. Сьогодні гроші в них є, бо є підприємства що працюють та справна сплачують податки, але повноважень аби комплексно вирішувати всі проблеми не має.
Одне з побоювань яке можна почути від мешканців це те що податки які сьогодні збираються на території ради не будуть повертатись назад після завершення процедури формування громади. Сьогодні з бюджету сільради утримується і дитячий садок, виділяються додаткові кошти на школу, поступово відновлюється сільська амбулаторія та будинок культури. На мою думку оскільки самі селяни змогли це зберегти та власними силами сьогодні утримують з боку нової влади об’єднаної громади буде правильно це все залишити на фінансуванні.
З одного боку важливо підтримувати ініціативи в сільській місцевості та давати можливість розвиватись територіям. З іншого боку ми розуміємо що коштів багато ніколи не буває. Після об’єднання повноваження перейдуть до громади і всі проблеми та відповідальність ляжуть на плечі самої громади. Тут не варто чекати що з району чи області допоможуть бо після завершення реформи на базовому рівні почнуть переформатовувати і райони та області. Після об’єднання першим ділом новообрана влада буде «гасити пожежі» це вже ми бачимо по досвіду інших створених громад в Україні, яких на сьогодні 413. Тому було б правильно сьогодні з боку керівництва сільської ради сформувати перелік першочергових потреб щодо фінансування, куди безумовно мають увійти дитячий садок, школа, амбулаторія, будинок культури. Далі варто визначати проекти які будуть ставати точками росту і давати можливість поліпшувати стан селян в майбутньому. Можливо це пожежне депо, чи ремонт доріг для поліпшення транспортного сполучення, перегляд системи пасажирських перевезень.
Для того аби громада розвивалась, народжуваність зростала та поліпшувався стан життя громадян, потрібно мати бачення того як буде розвиватись кожен окремий населений пункт громади. Безумовно він буде поділений на округи старост, округи депутатів, але ці округи лише віртуальні межі для обрання представників влади, а влада це лише інструмент. Що робити, як розвивати кожен населений пункт і що там будувати чи підтримувати це питання до людей. Відповідь на це питання і є їхньою виборчою відповідальністю. Не варто боятись втратити гроші, вони так само ресурс для досягнення якоїсь мети.