Родини з низькими доходами зможуть отримати нову соцдопомогу: включно з ВПО

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 16:00, 4 Листопада 2025
Денис Улютін, Міністр соціальної політики, сім’ї та єдності України / фото з Facebook

З 1 листопада в Україні стартує нова програма підтримки родин із низькими доходами. Оформити базову соціальну допомогу зможуть навіть ті, хто раніше не отримував жодних видів державних виплат.

Про це повідомили в Міністерстві соціальної політики, сім’ї та єдності.

Нова програма базової соціальної підтримки

В Україні розпочався новий етап експериментального проєкту з надання базової соціальної допомоги, яка об’єднує такі види державної підтримки:

  • допомогу малозабезпеченим сім’ям;
  • допомогу одиноким матерям;
  • допомогу на дітей у багатодітних сім’ях;
  • тимчасову допомогу дітям, чиї батьки ухиляються від аліментів або невідомі;
  • допомогу особам, які не мають права на пенсію, та людям з інвалідністю.

Чи можуть ВПО отримати допомогу

Павло Фролов, голова Спеціальної комісії з питань захисту ВПО у Верховній Раді, пояснив, що внутрішньо переміщені особи також можуть долучитися до програми, якщо відповідають критеріям малозабезпеченості. Виплати на проживання залишаться в повному обсязі.

Як розраховується допомога

Розмір базової соціальної допомоги залежить від базової величини — 4 500 гривень і визначається як різниця між сумою базових величин усіх членів родини та середньомісячним доходом сім’ї.

  • 100% базової величини — для першого члена сім’ї (заявника), дітей до 18 років та осіб з інвалідністю I–II групи.
  • 70% базової величини — для кожного наступного члена родини.

Для осіб пенсійного віку, які не мають достатнього страхового стажу, допомога залежить від тривалості стажу:

  • менше 10 років — 53% від базової величини;
  • 10–20 років — 62%;
  • 20–30 років — 70%;
  • понад 30 років — 88%.

Водночас зазначається, що за отримувачами зберігається право вибору: перейти на базову соціальну допомогу або залишити ті види допомоги, які були призначені раніше.

Як оформити базову соціальну допомогу

Оформити базову соціальну допомогу можна в найближчому сервісному центрі Пенсійного фонду України (ПФУ).

Подати заяву може один член родини, який стає уповноваженим представником. Водночас усі повнолітні члени сім’ї мають власноруч підписати заяву у сервісному центрі Пенсійного фонду України.

Зазначимо, що у сімей є можливість оформити допомогу й онлайн — у застосунку “Дія”. Проте, на цьому етапі реалізації проєкту скористатися нею можуть лише отримувачі таких видів допомог:

  • допомоги малозабезпеченим сім’ям;
  • виплати на дітей одиноким матерям;
  • допомоги на дітей, які виховуються в багатодітних сім’ях (зараз подати заяву можна тільки в Пенсійному фонді України).

Як подається заявка

За даними Мінсоцполітики, заява подається двічі: спершу — заява про намір отримати базову соціальну допомогу. У ній зазначаються особисті та контактні дані заявника, а також інформація про всіх членів сім’ї. Згодом, якщо сім’я погоджується з розрахованим розміром допомоги, уповноважений представник підписує заяву про призначення базової соціальної допомоги.

Виплата базової соціальної допомоги призначається на шість місяців, а далі автоматично продовжується на весь час експериментального проєкту — 2 роки.

Подача заявки через “Дія” відбувається аналогічним чином. Проте, для успішного проходження реєстрації необхідно, щоб в застосунку був біометричний документ — ID-картка або закордонний паспорт, а також верифікований податковий номер (РНОКПП).

Хто не зможе отримати допомогу

Базова соціальна допомога не призначається, якщо:

  • у сім’ї є працездатні дорослі, які не працюють, не навчаються, не служать і не стоять на обліку в центрі зайнятості понад 3 місяці (винятки — догляд за людиною з інвалідністю, сплата Єдиного соціального внеску (ЄСВ), втрата працездатності);
  • хтось із членів сім’ї придбав майно або зробив покупку на понад 100 000 гривень;
  • на рахунках сім’ї чи у вигляді облігацій — понад 100 000 гривень;
  • родина має другу квартиру або будинок, що не підпадає під винятки (зруйноване чи окуповане житло, гуртожиток тощо);
  • у сім’ї є два автомобілі, молодші за 15 років (окрім авто для осіб з інвалідністю або знищених під час війни).

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

МВС запустило застосунок “112”: як працює екстрений виклик без мобільного зв’язку

Семаковська Тетяна 13:00, 21 Грудня 2025
Застосунок “112” / фото МВС

Міністерство внутрішніх справ (МВС) України запустило застосунок екстреної допомоги “112”, який дозволяє викликати необхідні служби навіть без мобільного зв’язку.

Про це повідомив Ігор Клименко, Міністр внутрішніх справ України.

МВС запустило застосунок екстреної допомоги “112”

МВС презентувало застосунок екстреної допомоги “112”, який працює без мобільного зв’язку.

У разі критичної ситуації користувач здійснює дзвінок через застосунок, після чого оператор оцінює обставини та скеровує на місце відповідну службу — поліцію, рятувальників, медиків або газову службу.

Найбільш корисним застосунок є в укриттях або підвалах, де відсутній мобільний сигнал, у районах зі слабким чи нестабільним покриттям, а також під час аварій або перебоїв у роботі стільникових мереж.

Ми будемо розширювати функціональність “112”. Серед наступних кроків — опція виклику жестовою мовою, щоб сервіс був максимально доступним для всіх користувачів. 112 — це про можливість отримати допомогу за будь-яких умов. Навіть коли інші канали зв’язку недоступні“, — зауважив Ігор Клименко, Міністр внутрішніх справ України.

Як завантажити застосунок

Завантажити застосунок можна за одним із посилань нижче, яке відповідає операційній системі телефону:

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як отримати акт перевірки сімейного стану в 2025-2026 роках

Семаковська Тетяна 12:20, 21 Грудня 2025
Військові на фронті / фото Генштаб ЗСУ

Військовослужбовці час від часу мають надавати акт перевірки сімейного стану. Особливо це стосується випадків, коли необхідно звернутися за звільненням зі служби через необхідність постійного догляду за членом сім’ї, зокрема особою з інвалідністю I або II групи, тяжкохворим родичем чи за відсутності інших осіб, здатних забезпечити такий догляд.

Детальніше про те, як отримати акт перевірки сімейного стану — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Як отримати акт перевірки сімейного стану

Від 15 липня 2025 року набули чинності зміни, якими врегульовано порядок отримання акту перевірки сімейного стану військовослужбовця. Документ є підставою для звільнення відповідно до абзаців 13 і 14 пункту 3 частини 12 статті 26 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”.

Отримати акт можна двома способами. Перший — подати рапорт на ім’я командира військової частини за затвердженою формою. Другий — безпосередньо через звернення до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП) за місцем проживання особи, яка потребує догляду. Його можна подати як особисто, так і поштою.

Для нього необхідно подати оригінали або нотаріально завірені копії наступних документів:

  • форму, затверджену наказом Міністерства оборони України;
  • документи, що підтверджують родинний зв’язок, наприклад, свідоцтво про народження або паспорт особи, яка потребує допомоги;
  • документи, що підтверджують потребу у догляді — довідка про встановлення інвалідності I або II групи, висновок медичної комісії про потребу у постійному догляді, або інші медичні документи (витяги з історії хвороби), якщо вони підтверджують неможливість самообслуговування людини;
  • документи, що підтверджують відсутність інших осіб, здатних здійснювати догляд (свідоцтво про смерть інших родичів, документи про інвалідність родичів тощо);
  • документи про склад сім’ї та спільне проживання (довідка про склад сім’ї, довідка про зареєстроване місце проживання);
  • інші додаткові документи за потреби (судові рішення, довідка з соцзахисту про призначення догляду тощо).

Після надходження рапорту або заяви командир військової частини протягом трьох днів надсилає запит до ТЦК та СП. Керівник центру впродовж одного дня призначає комісію, яка перевіряє сімейні обставини, вивчає документи, відвідує місце проживання та користується державними реєстрами.

Перевірка триває до десяти календарних днів, а у разі надсилання додаткових запитів — до 15 днів. За результатами складається акт перевірки сімейного стану у трьох примірниках, які надсилають військовій частині та військовослужбовцю не пізніше ніж за п’ять днів після оформлення документа.

Загальний строк від подання рапорту чи заяви до отримання акту може сягати 24 календарних днів. Новий порядок встановлює чітку процедуру дій для військовослужбовців, які потребують звільнення за сімейними обставинами.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

МВС запустило застосунок “112”: як працює екстрений виклик без мобільного зв’язку

Міністерство внутрішніх справ (МВС) України запустило застосунок екстреної допомоги “112”, який дозволяє викликати необхідні служби навіть без мобільного зв’язку. Про це повідомив Ігор Клименко, Міністр […]

Як отримати акт перевірки сімейного стану в 2025-2026 роках

Військовослужбовці час від часу мають надавати акт перевірки сімейного стану. Особливо це стосується випадків, коли необхідно звернутися за звільненням зі служби через необхідність постійного догляду […]

мелекіне

У Мелекіному окупанти облаштували в’язницю для військових, які відмовляються йти на штурми

Село Мелекіне на Донеччині було популярним курортом на Азовському морі. У 2022 року населений пункт окупували росіяни і тепер використовують його у власних цілях. Зокрема, в […]

В росії ліквідували засновника неонацистської бригади “Еспаньйола”: росджерела

У росії, ймовірно, вбили Станіслава Орлова, засновника розвідувально-диверсійної бригади “Еспаньйола”, відомої участю в боях за Вугледар, Бахмут і Часів Яр, а також численними воєнними злочинами, […]

“2000 метрів до Андріївки” потрапив до коротких списків на “Оскар”

Документальний фільм “2000 метрів до Андріївки”, який створив режисер Мстислав Чернов, потрапив до коротких списків номінантів на премію “Оскар” у 2026 році. Про це стало […]