Допомога по безробіттю: як її оформити у 2025 році

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 12:00, 19 Січня 2025
Допомога по безробіттю / фото ілюстративне, iStock

В Україні існує державна програма, яка надає можливість отримувати регулярні грошові виплати безробітним громадянам. Вона діє й під час воєнного стану.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає про те, як громадянам почати отримувати фінансову допомогу у зв’язку з безробіттям у 2025 році та на яку суму вони зможуть розраховувати.

Як оформити допомогу у зв’язку з безробіттям у 2025 році

Оформлення допомоги по безробіттю — це одна з можливих послуг, яку надають в центрах зайнятості. Утім, якщо у громадянина немає можливості звернутися до найближчої установи, то оформити виплати можна в електронному форматі.

Статус безробітного надається з першого дня реєстрації у центрі зайнятості за особистою заявою людини. Це означає, що з того ж дня громадянин може отримувати грошову допомогу.

Хто може отримати допомогу у зв’язку з безробіттям

У 2025 році допомогу по безробіттю можна отримати лише за умови, якщо страховий стаж громадянина протягом 12 місяців до моменту реєстрації особи як безробітної, становитиме не менше ніж 7 місяців.

Крім того, більшості безробітним строк надання допомоги визначатимуть залежно від страхового стажу по наступному співвідношенні:

  • до 3 років — 180 календарних днів;
  • від 3 до 6 років — 210 календарних днів;
  • від 6 до 12 років — 240 календарних днів;
  • від 12 до 18 років — 270 календарних днів;
  • від 18 до 24 років — 300 календарних днів;
  • від 24 до 30 років — 330 календарних днів;
  • понад 30 років — 360 календарних днів.

Як оформити виплати

Грошову допомогу по безробіттю можна оформити двома способами:

  • онлайн — через портал “Дія” чи електронний кабінет на сайті центру занятості;
  • офлайн — у будь-якому центрі зайнятості.

При собі необхідно мати:

  • паспорт громадянина України чи будь-який інший документ, що посвідчує особу та громадянство;
  • ідентифікаційний код (ІПН);
  • документ, що підтверджує останнє місце роботи (трудова книжка, договорі чи документ про звільнення);
  • документ про наявність освіти;
  • військовий обліковий документ, якщо громадянин є військовозобов’язаним;
  • заява про припинення трудового договору (для ВПО або осіб з територій бойових дій), у разі неможливості його припинити у роботодавця;
  • посвідка на постійне проживання або посвідка біженця або особи, яка потребує додаткового захисту або якій надано тимчасовий захист.

Розмір грошової допомоги по безробіттю у 2025 році

У 2025 році були внесені суттєві зміни до законодавства, які змінили розмір допомоги по безробіттю. Так, грошова виплата залежить від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня календарного року. Вона також не може перевищувати її.

Розмір мінімальної заробітної плати у 2025 році становить 8000 грн. Таким чином максимальна допомога по безробіттю 2025 становить — 8 000 гривень. У 2024 році цей показник становив 7 100 гривень.

Мінімальний розмір допомоги по безробіттю у 2025 році становить 1500 гривень. Таку суму виплачують особам, які не мають страхового стажу. Якщо ж він є, то мінімальна допомога становитиме 3 000 гривень.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Хто в Україні має право не платити повну вартість комуналки у 2025-2026 роках

Семаковська Тетяна 15:00, 10 Листопада 2025
Тарифи на комунальні послуги / фото hvylya.net

В Україні діє система державних пільг, яка дозволяє окремим категоріям громадян не сплачувати повну вартість комунальних послуг. Держава частково або повністю компенсує витрати на оплату житла, електроенергії, водопостачання, опалення та інших послуг.

Детальніше — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Хто в Україні може не платити повну вартість комуналки у 2025-2026 роках

Держава продовжує підтримувати соціально вразливі категорії громадян, компенсуючи витрати на оплату комунальних послуг. Відповідно до чинного Порядку надання пільг, компенсація може покривати як частину, так і повну вартість таких послуг, як:

  • користування житлом (оплата за квартиру, утримання будинку та прибудинкової території);
  • управління багатоквартирним будинком;
  • централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення;
  • теплопостачання, електроенергія, постачання та транспортування природного газу;
  • централізоване опалення та вивезення побутових відходів;
  • закупівля твердого палива або скрапленого газу.

Скористатися можливістю отримати пільги на комунальні послуги можуть:

  • інваліди війни, учасники бойових дій, родини загиблих (померлих) військових;
  • учасники Революції Гідності, які постраждали під час подій;
  • постраждалі від Чорнобильської катастрофи, сім’ї ліквідаторів, діти з інвалідністю, пов’язаною з наслідками аварії;
  • учасники війни, особи з особливими заслугами перед Батьківщиною, вдови та батьки загиблих героїв;
  • ветерани військової служби, правоохоронці, а також сім’ї загиблих силовиків;
  • особи з інвалідністю, отриманою під час служби, та члени родин загиблих або зниклих безвісти військових;
  • реабілітовані громадяни, колишні в’язні гетто й концтаборів, жертви нацистських переслідувань;
  • сім’ї працівників цивільного захисту, які загинули під час виконання службових обов’язків;
  • багатодітні, прийомні родини та дитячі будинки сімейного типу;
  • пенсіонери, які раніше працювали у сільській місцевості в освіті, медицині, фармацевтиці, культурі та інших соціальних сферах.

Хто може не платити за комунальні послуги

Згідно з чинним законодавством України, учасники бойових дій (УБД) мають право на знижку 75% при оплаті комунальних послуг — газу, електроенергії, опалення та палива. Якщо ж військовий отримав інвалідність, пов’язану зі службою, держава повністю компенсує вартість комунальних послуг — пільга становить 100%.

Окрема категорія пільговиків визначена Законом України №2189. Відповідно до нього, громадяни, які не проживали за місцем реєстрації понад місяць і можуть це документально підтвердити, звільняються від сплати за гарячу воду. Опалення доведеться оплачувати лише у випадку, якщо тепло подається централізовано на весь будинок. Послуги, що надаються за індивідуальними лічильниками, оплачуються згідно з фактичними показниками приладів обліку. Підтвердженням відсутності можуть бути довідка ВПО, документ про перетин державного кордону або військовий квиток.

Також власники житла, зруйнованого внаслідок війни, мають право не сплачувати за газ та електроенергію. У деяких випадках для цього необхідно подати заяву до місцевих комунальних служб, щоб припинити нарахування платежів.

Окрім того, окремі категорії пенсіонерів, які мешкають у сільській місцевості та до виходу на пенсію працювали в освіті, медицині або культурі, можуть бути повністю звільнені від оплати комунальних послуг. Для оформлення пільги необхідно звернутися до Пенсійного фонду й надати довідку з попереднього місця роботи.

Куди подати документи для призначення пільг

Заяву з усіма необхідними документами для оформлення пільг на ЖКП можна подати одним з варіантів:

Зазначається, що попередньо необхідно подати заяву про внесення в Реєстр осіб, які мають право на пільги за спеціальною формою.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як розрахувати житлову субсидію у 2025-2026 році: покрокова інструкція та приклад

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 16:45, 6 Листопада 2025
Розрахунок субсидії / фото Finance News

Житлова субсидія — це державна допомога українським родинам, які не можуть самостійно сплачувати повну вартість житлово-комунальних послуг. У 2025 році правила її розрахунку залишаються незмінними, але суми залежать від доходів сім’ї, соціальних нормативів і вартості послуг.

Детальніше про те, як розрахувати житлову субсидію у 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Як розрахувати житлову субсидію у 2025-2026

Житлова субсидія — це безповоротна адресна державна соціальна допомога малозабезпеченим громадянам, які проживають у житлових приміщеннях і не мають змоги самостійно оплачувати комунальні послуги, витрати на управління будинком чи придбання палива. Програму субсидій запроваджено ще у 1995 році, і вже понад 30 років вона залишається ключовим інструментом соціального захисту населення в умовах зростання тарифів.

Що впливає на розмір субсидії

Розмір субсидії визначається як різниця між повною вартістю житлово-комунальних послуг у межах соціальних норм і нормативів та обов’язковим платежем, який залежить від доходів родини.

Соціальні норми та нормативи закріплено у постанові Кабміну №409 від 6 серпня 2014 року, а порядок розрахунку обов’язкового платежу — у постанові №1156 від 27 липня 1998 року.

Приклад розрахунку субсидії на опалювальний сезон 2025–2026 років

Приклад розрахунку опублікували на сайті Пенсійного фонду України (ПФУ). Для розгляду взята умовна сім’я з чотирьох осіб:

  • чоловік (щомісячний дохід — 8 900 гривні);
  • дружина (щомісячний дохід — 8 200 гривні);
  • 2 неповнолітні дитини.

Зазначається, що під час розрахунку розміру житлової субсидії на опалювальний сезон 2025-2026 років враховуються доходи домогосподарства за I та II квартали 2025 року.

Перший крок — визначення середнього доходу сім’ї. Для цього середньомісячний сукупний дохід домогосподарства визначається шляхом ділення сукупного доходу всіх членів домогосподарства за 2 квартали на кількість місяців, за які враховуються доходи:

Усього дохід сім’ї за пів року заробляє 102 600 гривні. Вказану суму отримується за наступною формулою: (8 900 * 6) + (8 200 * 6).

Далі отримані результати діляться на 6, тобто кількість місяців. Виходить, що середньомісячний дохід сім’ї становить 17 100 гривень.

Другий крок — визначення середнього доходу на одну особу в сім’ї. Для отримання суми потрібно розділити середньомісячний дохід сім’ї на кількість її членів. У прикладі цей показник становить 4 275 гривень (17 100 / 4 = 4 275).

Третій крок — розрахунок обов’язкового відсотка платежу за формулою: Ро = Кд / Кг * Рг, де:

  • Ро — частка плати за послуги для домогосподарства (частка доходу), яка для розрахунку субсидії округлюється до двох знаків після коми;
  • Кд — коефіцієнт доходу відношення розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу до прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, встановленого на 1 січня року, з якого призначається субсидія;
  • Кг — базовий коефіцієнт — два прожиткових мінімуми на одну особу в розрахунку на місяць;
  • Рг — базова норма плати — 15% середньомісячного сукупного доходу домогосподарства.

Отже: 17 100 гривні (середньомісячний сукупний дохід домогосподарства) / 4 (кількість членів домогосподарства) / 2 920 (прожитковий мінімум на 1 січня 2025 року) / 2 (базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії) * 15% (базова норма плати за житлово-комунальні послуги) = 10,95%.

У такому разі, сума обов’язкового платежу становить 1 872,45 гривні (17 100 * 10,95% = 1 872,45)

Останній крок — це розрахування розміру самої субсидії. Вона обчислюється за формулою: розмір плати за житлово-комунальні послуги (ЖКП) у межах соціальних норм і нормативів (3 422,35 гривні) – сума обов’язкового платежу домогосподарства за ЖКП. У прикладі розрахунок виглядатиме наступним чином: 3422,35 – 1 872,45 = 1549,90 гривні — розмір субсидії на сім’ю

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Хто в Україні має право не платити повну вартість комуналки у 2025-2026 роках

В Україні діє система державних пільг, яка дозволяє окремим категоріям громадян не сплачувати повну вартість комунальних послуг. Держава частково або повністю компенсує витрати на оплату […]

Як розрахувати житлову субсидію у 2025-2026 році: покрокова інструкція та приклад

Житлова субсидія — це державна допомога українським родинам, які не можуть самостійно сплачувати повну вартість житлово-комунальних послуг. У 2025 році правила її розрахунку залишаються незмінними, […]

16:45, 06.11.2025 Скопіч Дмитро

Аліменти у 2025 році: скільки платитимуть на дітей в Україні

У 2025 році розмір аліментів на дітей в Україні залежатиме від віку дитини та доходу платника. Мінімальна гарантована сума не може бути меншою за 50% […]

16:00, 05.11.2025 Скопіч Дмитро

Реєстр збитків: як подати заявку українцям, які втратили дім через війну

Реєстр збитків для України відкрив нову категорію заяв — “Втрата житла або місця проживання” або А3.3. Вона створена для українців, які втратили свій дім через […]

Компенсація за оренду житла для ветеранів: хто може отримати і як подати заявку

Міністерство у справах ветеранів запустило програму компенсації за оренду житла. Вона передбачає щомісячну грошову виплату ветеранам і ветеранок, які втратили житло, проходять реабілітацію або є […]