Чи сформували Раду ВПО при Бахмутській РДА

Семаковська Тетяна 14:00, 31 Січня 2025

4 липня 2024 року Бахмутська районна державна адміністрація анонсувала формування Ради ВПО. Але станом на 30 січня 2025 року склад Ради ВПО досі не затверджений.

Про це редакція дізналась у відповідь на запит від Бахмутської районної державної адміністрації.

Рада ВПО при Бахмутській РДА

Рада ВПО — це консультативно-дорадчий орган, який може лобіювати та захищати права внутрішньо переміщених осіб. Така рада, наприклад, вже сформована при Бахмутській міській військовій адміністрації. Її формування почали вкінці серпня 2024 року, а вже 28 вересня 2024 року провели перше засідання з утвердженим складом Ради ВПО. Бахмутська РДА анонсувала формування Ради ВПО 4 липня 2024 року, але досі не сформувала. Її склад не затверджений, робота по формування Ради триває.

Відповідь від Бахмутської РДА на запит / скриншот

Причиною незатвердження Ради ВПО назвали те, що “наразі відсутні звернення кандидатів, які відповідають вимогам для включення до складу Ради ВПО”. У відповіді додали, що постійно оновлюють оголошення щодо формування складу Ради ВПО, допоки не наберуть необхідну кількість людей.

Станом на 31 січня вказано, що прийом заяв до 31 грудня 2024 року / скриншот

Як подати заяву до Ради ВПО?

Відбір членів Ради ВПО здійснюється на підставі поданих до Бахмутської райдержадміністрації, районної військової адміністрації внутрішньо переміщеними особами та представниками громадських об’єднань, благодійними організаціями документів в електронній та/або паперовій формі, а саме:

  • заяви у довільній формі, в якій зазначається про готовність працювати, а також інформація про входження до складу інших консультативно-дорадчих органів, відсутність конфлікту інтересів;
  • документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або відображення в електронній формі інформації, що міститься у документах, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, сформованих засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) або єДокумент;
  • документа про освіту (за наявності);
  • мотиваційного листа кандидата, в якому викладаються обґрунтування для обрання його до складу Ради ВПО;
  • 5) резюме із зазначенням контактного номера телефону та адреси електронної пошти кандидата (за наявності);
  • 6) довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або електронної довідки, яка підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік такої особи, сформованої засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (за наявності технічної можливості), або листа громадського об’єднання чи благодійної організації щодо включення до складу Ради ВПО свого представника з інформацією про діяльність організації щодо забезпечення та захисту прав внутрішньо переміщених осіб і реалізації проектів у межах Бахмутського району Донецької області.

Основними критеріями відбору кандидатів у члени Ради ВПО, які оцінює Бахмутська райдержадміністрація, районна військова адміністрація, є бажання працювати на громадських засадах, активна участь у громадській діяльності, наявність особистих досягнень або реалізованих проєктів у сфері захисту ВПО. наявність конкретних пропозицій щодо особистого вкладу в реалізацію завдань Ради ВПО.

До складу Ради також можуть доєднатись активна молодь, якій виповнилось 18 років. Важливо, щоб місцем вашого фактичного проживання були адміністративно-територіальні одиниці Бахмутського району Донецької області. Також заяви можуть надсилати від громадських об’єднань та благодійних організацій, діяльність яких спрямована на забезпечення та захист прав внутрішньо переміщених осіб і реалізацію проектів у межах Бахмутського району Донецької області.

Документи надсилайте управлінню соціального захисту населення Бахмутської райдержадміністрації на адресу: бульвар Слави буд.46а м. Дніпро або на електрону пошту [email protected] (із зазначенням у темі листа “Заява кандидата до  складу Ради ВПО”).

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

МВС запустило застосунок “112”: як працює екстрений виклик без мобільного зв’язку

Семаковська Тетяна 13:00, 21 Грудня 2025
Застосунок “112” / фото МВС

Міністерство внутрішніх справ (МВС) України запустило застосунок екстреної допомоги “112”, який дозволяє викликати необхідні служби навіть без мобільного зв’язку.

Про це повідомив Ігор Клименко, Міністр внутрішніх справ України.

МВС запустило застосунок екстреної допомоги “112”

МВС презентувало застосунок екстреної допомоги “112”, який працює без мобільного зв’язку.

У разі критичної ситуації користувач здійснює дзвінок через застосунок, після чого оператор оцінює обставини та скеровує на місце відповідну службу — поліцію, рятувальників, медиків або газову службу.

Найбільш корисним застосунок є в укриттях або підвалах, де відсутній мобільний сигнал, у районах зі слабким чи нестабільним покриттям, а також під час аварій або перебоїв у роботі стільникових мереж.

Ми будемо розширювати функціональність “112”. Серед наступних кроків — опція виклику жестовою мовою, щоб сервіс був максимально доступним для всіх користувачів. 112 — це про можливість отримати допомогу за будь-яких умов. Навіть коли інші канали зв’язку недоступні“, — зауважив Ігор Клименко, Міністр внутрішніх справ України.

Як завантажити застосунок

Завантажити застосунок можна за одним із посилань нижче, яке відповідає операційній системі телефону:

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як отримати акт перевірки сімейного стану в 2025-2026 роках

Семаковська Тетяна 12:20, 21 Грудня 2025
Військові на фронті / фото Генштаб ЗСУ

Військовослужбовці час від часу мають надавати акт перевірки сімейного стану. Особливо це стосується випадків, коли необхідно звернутися за звільненням зі служби через необхідність постійного догляду за членом сім’ї, зокрема особою з інвалідністю I або II групи, тяжкохворим родичем чи за відсутності інших осіб, здатних забезпечити такий догляд.

Детальніше про те, як отримати акт перевірки сімейного стану — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Як отримати акт перевірки сімейного стану

Від 15 липня 2025 року набули чинності зміни, якими врегульовано порядок отримання акту перевірки сімейного стану військовослужбовця. Документ є підставою для звільнення відповідно до абзаців 13 і 14 пункту 3 частини 12 статті 26 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”.

Отримати акт можна двома способами. Перший — подати рапорт на ім’я командира військової частини за затвердженою формою. Другий — безпосередньо через звернення до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП) за місцем проживання особи, яка потребує догляду. Його можна подати як особисто, так і поштою.

Для нього необхідно подати оригінали або нотаріально завірені копії наступних документів:

  • форму, затверджену наказом Міністерства оборони України;
  • документи, що підтверджують родинний зв’язок, наприклад, свідоцтво про народження або паспорт особи, яка потребує допомоги;
  • документи, що підтверджують потребу у догляді — довідка про встановлення інвалідності I або II групи, висновок медичної комісії про потребу у постійному догляді, або інші медичні документи (витяги з історії хвороби), якщо вони підтверджують неможливість самообслуговування людини;
  • документи, що підтверджують відсутність інших осіб, здатних здійснювати догляд (свідоцтво про смерть інших родичів, документи про інвалідність родичів тощо);
  • документи про склад сім’ї та спільне проживання (довідка про склад сім’ї, довідка про зареєстроване місце проживання);
  • інші додаткові документи за потреби (судові рішення, довідка з соцзахисту про призначення догляду тощо).

Після надходження рапорту або заяви командир військової частини протягом трьох днів надсилає запит до ТЦК та СП. Керівник центру впродовж одного дня призначає комісію, яка перевіряє сімейні обставини, вивчає документи, відвідує місце проживання та користується державними реєстрами.

Перевірка триває до десяти календарних днів, а у разі надсилання додаткових запитів — до 15 днів. За результатами складається акт перевірки сімейного стану у трьох примірниках, які надсилають військовій частині та військовослужбовцю не пізніше ніж за п’ять днів після оформлення документа.

Загальний строк від подання рапорту чи заяви до отримання акту може сягати 24 календарних днів. Новий порядок встановлює чітку процедуру дій для військовослужбовців, які потребують звільнення за сімейними обставинами.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

МВС запустило застосунок “112”: як працює екстрений виклик без мобільного зв’язку

Міністерство внутрішніх справ (МВС) України запустило застосунок екстреної допомоги “112”, який дозволяє викликати необхідні служби навіть без мобільного зв’язку. Про це повідомив Ігор Клименко, Міністр […]

Як отримати акт перевірки сімейного стану в 2025-2026 роках

Військовослужбовці час від часу мають надавати акт перевірки сімейного стану. Особливо це стосується випадків, коли необхідно звернутися за звільненням зі служби через необхідність постійного догляду […]

мелекіне

У Мелекіному окупанти облаштували в’язницю для військових, які відмовляються йти на штурми

Село Мелекіне на Донеччині було популярним курортом на Азовському морі. У 2022 року населений пункт окупували росіяни і тепер використовують його у власних цілях. Зокрема, в […]

В росії ліквідували засновника неонацистської бригади “Еспаньйола”: росджерела

У росії, ймовірно, вбили Станіслава Орлова, засновника розвідувально-диверсійної бригади “Еспаньйола”, відомої участю в боях за Вугледар, Бахмут і Часів Яр, а також численними воєнними злочинами, […]

“2000 метрів до Андріївки” потрапив до коротких списків на “Оскар”

Документальний фільм “2000 метрів до Андріївки”, який створив режисер Мстислав Чернов, потрапив до коротких списків номінантів на премію “Оскар” у 2026 році. Про це стало […]