Центр надання адміністративних послуг / фото з відкритих джерел
Через тривалі бойові дії та окупацію Бахмута, працівники Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради змушені були евакуюватися. У Києві та Дніпрі є можливість прийти на консультацію до фахівців, а бахмутяни в інших містах можуть отримати послуги дистанційно.
Про це у відповідь на запит Бахмут IN.UA повідомили у Бахмутській МВА.
ЦНАП Бахмута
На жаль, у місті Хмельницькому немає осередку прийому фахівці з ЦНАПу Бахмута. Проте, бахмутяни у Хмельницькому можуть отримати консультації за дистанційно з понеділка по п’ятницю з 10:00 до 16:00 за телефонами +380 (98) 850 0561, +380 (99) 667 9206 (представники ЦНАП), +380 (68) 851 5089 або електронними адресами: [email protected] та [email protected].
Якщо є велика кількість звернень, фахівці ЦНАП готують виїзні прийоми при інших осередках підтримки бахмутян. Про такі виїзди заздалегідь анонсується у Facebook та Telegram.
У МВА наголошують, що через активні бойові дії на території Бахмутської громади та подальшу окупацію, усі мешканці, включно з працівниками ЦНАП були змушені евакуюватися. Проте, згідно з розпорядженням начальника Бахмутської МВА фахівці ЦНАП продовжують виконувати свої обов’язки дистанційно.
Наразі більшість адміністративних, соціальних та інших публічних послуг мешканці Бахмутської громади можуть отримати у місцях свого тимчасового перебування як ВПО.
Робота фахівців Бахмутського ЦНАПу наразі організована у Києві та Дніпрі, враховуючи фактичне місце перебування його працівників.
Житлова субсидія — це державна допомога українським родинам, які не можуть самостійно сплачувати повну вартість житлово-комунальних послуг. У 2025 році правила її розрахунку залишаються незмінними, але суми залежать від доходів сім’ї, соціальних нормативів і вартості послуг.
Детальніше про те, як розрахувати житлову субсидію у 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.
Як розрахувати житлову субсидію у 2025-2026
Житлова субсидія — це безповоротна адресна державна соціальна допомога малозабезпеченим громадянам, які проживають у житлових приміщеннях і не мають змоги самостійно оплачувати комунальні послуги, витрати на управління будинком чи придбання палива. Програму субсидій запроваджено ще у 1995 році, і вже понад 30 років вона залишається ключовим інструментом соціального захисту населення в умовах зростання тарифів.
Що впливає на розмір субсидії
Розмір субсидії визначається як різниця між повною вартістю житлово-комунальних послуг у межах соціальних норм і нормативів та обов’язковим платежем, який залежить від доходів родини.
Соціальні норми та нормативи закріплено у постанові Кабміну №409 від 6 серпня 2014 року, а порядок розрахунку обов’язкового платежу — у постанові №1156 від 27 липня 1998 року.
Приклад розрахунку субсидії на опалювальний сезон 2025–2026 років
Приклад розрахунку опублікували на сайті Пенсійного фонду України (ПФУ). Для розгляду взята умовна сім’я з чотирьох осіб:
чоловік (щомісячний дохід — 8 900 гривні);
дружина (щомісячний дохід — 8 200 гривні);
2 неповнолітні дитини.
Зазначається, що під час розрахунку розміру житлової субсидії на опалювальний сезон 2025-2026 років враховуються доходи домогосподарства за I та II квартали 2025 року.
Перший крок — визначення середнього доходу сім’ї. Для цього середньомісячний сукупний дохід домогосподарства визначається шляхом ділення сукупного доходу всіх членів домогосподарства за 2 квартали на кількість місяців, за які враховуються доходи:
Усього дохід сім’ї за пів року заробляє 102 600 гривні. Вказану суму отримується за наступною формулою: (8 900 * 6) + (8 200 * 6).
Далі отримані результати діляться на 6, тобто кількість місяців. Виходить, що середньомісячний дохід сім’ї становить 17 100 гривень.
Другий крок — визначення середнього доходу на одну особу в сім’ї. Для отримання суми потрібно розділити середньомісячний дохід сім’ї на кількість її членів. У прикладі цей показник становить 4 275 гривень (17 100 / 4 = 4 275).
Третій крок — розрахунок обов’язкового відсотка платежу за формулою: Ро = Кд / Кг * Рг, де:
Ро — частка плати за послуги для домогосподарства (частка доходу), яка для розрахунку субсидії округлюється до двох знаків після коми;
Кд — коефіцієнт доходу відношення розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу до прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, встановленого на 1 січня року, з якого призначається субсидія;
Кг — базовий коефіцієнт — два прожиткових мінімуми на одну особу в розрахунку на місяць;
Отже: 17 100 гривні (середньомісячний сукупний дохід домогосподарства) / 4 (кількість членів домогосподарства) / 2 920 (прожитковий мінімум на 1 січня 2025 року) / 2 (базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії) * 15% (базова норма плати за житлово-комунальні послуги) = 10,95%.
У такому разі, сума обов’язкового платежу становить 1 872,45 гривні (17 100 * 10,95% = 1 872,45)
Останній крок — це розрахування розміру самої субсидії. Вона обчислюється за формулою: розмір плати за житлово-комунальні послуги (ЖКП) у межах соціальних норм і нормативів (3 422,35 гривні) – сума обов’язкового платежу домогосподарства за ЖКП. У прикладі розрахунок виглядатиме наступним чином: 3422,35 – 1 872,45 = 1549,90 гривні — розмір субсидії на сім’ю
У 2025 році розмір аліментів на дітей в Україні залежатиме від віку дитини та доходу платника. Мінімальна гарантована сума не може бути меншою за 50% прожиткового мінімуму, а максимальна — перевищувати 10 прожиткових мінімумів.
Детальніше про аліменти у 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.
Аліменти у 2025 році: які суми виплачуватимуть на дітей
В Україні мінімальний рівень аліментів безпосередньо залежить від прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних вікових категорій. Водночас існують мінімальні гарантовані аліменти — це мінімальна сума, яку зобов’язаний сплачувати один із батьків незалежно від рівня доходу:
для дітей до 6 років — 1 281,5 гривні (50% від прожиткового мінімуму 2 563 гривень;
для дітей від 6 до 18 років — 1 598 гривень (50% від прожиткового мінімуму 3 196 гривень).
Сума не може перевищувати 10 прожиткових мінімумів для дитини відповідного віку:
до 6 років — 25 630 гривень;
від 6 до 18 років — 31 960 гривень.
Що таке рекомендований розмір аліментів
Якщо гарантований розмір аліментів — це мінімальна сума, яку має сплачувати батько чи мати при низькому рівні заробітку, то рекомендований розмір аліментів — це аспект, який встановлюється у судовому порядку при достатності заробітку платника.
Як визначається розмір аліментів
Якщо суд або сторони визначили аліменти у фіксованій (твердій) сумі, процес їхнього утримання є максимально простим. У такому випадку виконавча служба самостійно проводить індексацію суми, а роботодавець лише утримує конкретно визначену суму із заробітної плати працівника.
Існує й інша версія аліментів, коли сума залежить від відсоткового співвідношення — частини заробітку після утримання податку на дохід та військового збору.
Залежно від кількості дітей, аліменти у відсотках становлять:
на одну дитину — ¼ частини доходу;
на двох дітей — ⅓ частини доходу;
на трьох і більше дітей — ½ частини доходу.
Зазначимо, що законодавство передбачає одне правило: загальний розмір відрахувань не може перевищувати 50%, а в разі стягнення аліментів на неповнолітніх дітей – 70% зарплати, яка належить до виплати працівникові
З яких доходів утримують аліменти, а з яких — ні
Відповідно до пункту 1 Переліку №146, аліменти підлягають утриманню з усіх видів заробітку та додаткової винагороди, які працівник отримує як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом. Наприклад:
основна заробітна плата;
доплати, надбавки, премії, у тому числі за понаднормову роботу, за роботу у святкові, неробочі та вихідні дні;
винагорода за підсумками річної роботи або одноразові виплати за вислугу років;
відпускні та компенсація за невикористану відпустку (якщо вона нараховується за кілька років під час звільнення);
виплати за час виконання державних чи громадянських обов’язків, зокрема проходження військової служби;
авторський гонорар працівникам;
допомога з державного соціального страхування, за винятком декретних та лікарняних по догляду за хворою дитиною.
Цей список не є вичерпним — аліменти можуть утримуватися і з інших доходів, якщо вони не входять до переліку винятків, визначених пунктом 12 Переліку №146.
Водночас існує низка виплат, з яких аліменти не відраховуються, зокрема:
вихідна допомога при звільненні;
неоподатковувана матеріальна допомога;
компенсація за невикористану відпустку (крім випадків, коли вона виплачується за кілька років);
допомога на лікування;
виплати у зв’язку з вагітністю та пологами;
компенсації під час відрядження (добові, витрати на переїзд, переведення до іншої місцевості тощо);
польове забезпечення та інші надбавки, що замінюють добові;
компенсації за амортизацію інструментів, зношення одягу чи взуття;
допомога по догляду за хворою дитиною до 14 років;
вартість продовольчого або речового забезпечення, а також грошова компенсація за нього;
дотації на харчування, санаторні путівки, відпочинок, що надаються коштом підприємства.
Строки та порядок сплати утриманих аліментів
Порядок перерахування аліментів визначено частиною 1 статті 69 Закону №1404. Згідно з нормою, роботодавець, який проводить утримання аліментів із заробітної плати працівника, зобов’язаний перерахувати утримані кошти на:
рахунок органу державної виконавчої служби, або
рахунок приватного виконавця, який веде відповідне виконавче провадження.
Перерахування слід здійснити у строк, передбачений для виплати заробітної плати боржнику. Якщо ж такий строк не визначено, то роботодавець має переказати аліменти не пізніше 10 числа місяця, що настає після місяця, за який проводилось стягнення.
Крім цього, роботодавець щомісяця зобов’язаний подавати звітність виконавцю — “Звіт про здійснені відрахування та виплати”. Форма звіту затверджена наказом Міністерства юстиції України від 2 квітня 2012 №512/5.
Житлова субсидія — це державна допомога українським родинам, які не можуть самостійно сплачувати повну вартість житлово-комунальних послуг. У 2025 році правила її розрахунку залишаються незмінними, […]
У 2025 році розмір аліментів на дітей в Україні залежатиме від віку дитини та доходу платника. Мінімальна гарантована сума не може бути меншою за 50% […]
Реєстр збитків для України відкрив нову категорію заяв — “Втрата житла або місця проживання” або А3.3. Вона створена для українців, які втратили свій дім через […]
Міністерство у справах ветеранів запустило програму компенсації за оренду житла. Вона передбачає щомісячну грошову виплату ветеранам і ветеранок, які втратили житло, проходять реабілітацію або є […]
З листопада 2025 року масштабних змін у пенсійних виплатах не очікується, однак низці категорій українців потрібно пройти фізичну ідентифікацію, аби не втратити соціальні виплати. Також […]