Наскільки громадськість Донеччини залучена до процесів ухвалення рішень в обладміністрації: аналіз

Марія Носуля Носуля Марина 14:20, 31 Липня 2024

Загалом, за інформацією Донецької обласної адміністрації, яку редакція отримала у відповідь на запит, налічується понад 30 Робочих груп, Координаційних рад та Комісій при Департаментах та Управліннях обласної адміністрації. 

Скільки представників громадськості, тобто фізичних підприємців, юридичних осіб, а також представників громадських організацій та спілок налічують у цих робочих групах?

Департамент економіки

500 гривень на столі
Гроші на столі / фото з відкритих джерел

У Департаменті економіки налічують 10 комісій, рад і робочих груп, а саме:

Регіональна рада підприємців в Донецькій області складається із 34 осіб та має 29 представників та представниць Громадських організацій, ФОПів і товариств з обмеженою відповідальністю.

Координаційна рада з розробки, моніторингу та оцінки результатів реалізації стратегії розвитку області, науково-експертні групи за напрямами стратегічних цілей налічує 18 осіб у складі, без представників та представниць громадського сектору. 

Регіональна комісія з проведення оцінки та попереднього конкурсного відбору інвестиційних програм і проєктів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися коштом державного фонду регіонального розвитку із загального складу у 14 осіб має 6 представників та представниць громадських організацій та спілок.

Міжвідомча Робоча група з питань забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати на території Донецької області складається з 18 осіб, без представників та представниць громадськості. 

Конкурсна комісія з відбору проєктів суб’єктів малого і середнього підприємництва має 11 представників та представниць громадськості, а саме ФОПи, товариства з обмеженою відповідальністю, приватних підприємств та громадських організацій з 35 загального складу. 

Обласна тимчасова комісія з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат складається з 23 осіб і має 1 представника ради об’єднання роботодавців.

Робоча група з проведення стратегічної екологічної оцінки проєкту стратегії розвитку Донецької області на період до 2027 року та планів заходів з її реалізації, налічує 7 осіб серед яких представник громадської спілки “Екосистема”.

Робоча група з впровадження підходу смартспеціалізації у розробку Стратегії розвитку Донецької області на період до 2027 року та планів заходів з її реалізації складається з 19 осіб, серед яких представники та представниці облдержадміністрації, юридичних осіб, представник громадської спілки, а також товариств з обмеженою відповідальністю: загалом громадськість представляють 7 осіб.

Координаційна група з розробки проєктів Стратегії розвитку Донецької області до 2027 року та плану заходів з її реалізації включає 12 осіб, серед яких голова наглядової ради громадської організації.

Робочі групи з підготовки пропозицій до Стратегії розвитку Донецької області налічують разом 159 осіб, серед яких представники й представниці облдержадміністрації, міських та сільських рад, комунальних підприємств, товариств з обмеженою відповідальністю, міжнародних організацій, юридичних осіб, приватних акціонерних товариств, громадських організацій та спілок:

  • Робоча група з економічного розвитку і зайнятості населення: 52 особи серед яких 21 представник/ниці громадського сектору.
  • Підвищення спроможності громад надавати якісні послуги населенню: 43 учасники групи з 8 представниками громадськості, серед яких 4 представників/ниць громадських організацій, де 2 представників – ГО “Український Донецький куркуль”.
  • Робоча група з людського розвитку:  35 осіб, серед яких 8 представників/ниць громадського сектору.
  • Розбудова безпечного суспільства: 29 учасників/ць та 8 з ник представників/ць громадськості. У складі 4 громадські організації, представники/ниці 2 з них – ГО “Український Донецький куркуль”.

Департамент капітального будівництва

У Департаменті капітального будівництва обласної адміністрації на запит журналістів повідомили: “За результатами розгляду в межах компетенції інформуємо, що департамент не є розпорядником запитуваної інформації у розумінні Закону України «Про доступ до публічної інформації»”.

Управління фізичної культури та спорту Донецької обласної державної адміністрації

В Управлінні створили Комісію з відбору претендентів на призначення стипендій спортсменам та тренерам Донецької області, де налічується 13 осіб.  Склад комісії по прізвищах на запит Бахмут IN.UA не надали.

Управління містобудування та архітектури

Координаційна група з питань планування комплексного відновлення територій при координаційній раді з питань стабілізації ситуації на деокупованих територіях Донецької області та їх реінтеграції.

У складі є 32  представники та представниці облдержадміністрації, військових адміністрацій районів, комунальних підприємств, а також  Донецького національного університету. Представників чи представниць громадського сектору у складі немає.

Керівництво Донецької облдержадміністрації / сайт відомства

Департамент екології та природних ресурсів

У Департаменті діє обласна комісія з питань екологічної безпеки, що складається з 18 представників  та представниць облдержадміністрації, ЖКГ, ДСНС, державного геокадастру у Донецькій області. та начальник Краматорської лабораторії спостережень за забрудненням атмосферного повітря Донецького регіонального центру з гідрометеорології

Також у Департаменті створили робочу групу з підготовки пропозицій до проєкту Регіонального плану управління відходами в Донецькій області до 2034 року, у складі групи –  62 представники та представниці облдержадміністрації, районних адміністрацій, Донецького технічного університету, військових адміністрацій. Представників/ць громадських організацій, ФОПів чи юридичних осіб немає у складі групи.  

У комісії з питань здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря та управління якістю атмосферного повітря налічують 63 особи. Серед них: представники та представниці облдержадміністрації, районних, міських та сільських рад. 1 представник громадської організації “Всеукраїнська екологічна ліга”.

Також представниця Маріупольської лабораторії спостережень гідрометеорологічної обсерваторії Донецького регіонального центру метеорології, начальниця відділу охорони навколишнього середовища ТОВ “Енергомашспецсталь”, представниця Краматорської лабораторії спостережень Донецького регіонального центру метеорології, представник НКМЗ (Новокраматорський машинобудівний завод), представник Краматорського феросплавного заводу.

Представники ТОВ “Донбасенерго” Слов’янська ТЕЦ, ДТЕК Курахівська ТЕЦ, Миронівська ТЕЦ, Вуглегірська ТЕЦ, директор “Мирноградвугілля”, представник Добропільське Шахтоуправління, ТОВ “Енергосталь” Курахове. 

У Департамент освіти й науки діє координаційна група з питань освітніх потреб та психологічної підтримки у складі з 15 представників обласної адміністрації, міськрад, методичного центру, громадськість у групі не представлена. 

Департамент охорони здоров’я 

Краматорська лікарня / з відкритих джерел

Регіональна координаційна рада з питань громадського здоров’я  налічує 24 особи, серед яких по одному представнику/ці громадських організацій:

  • ГО “Донецька обласна організація Союз осіб з інвалідністю”;
  • ГО “Фундація підтримки осіб старшого віку”;
  • ГО “Покровська районна організація Союз осіб з інвалідністю”;
  • обласна ГО “Перемога”;
  • ГО “Наша допомога”.

У Координаційній групі з питань медичного реагування є 17 осіб серед яких представники й представниці облдержадміністрації, міських рад, Держспоживслужби, Донецького медичного університету, громадськість не представлена. 

Управління місцевого самоврядування

В Управління місцевого самоврядування налічується 10 груп.

Координаційна група з питань відновлення інфраструктури. У складі є з 20 осіб, крім облдержадміністрації також Донецькоблгаз, ДТЕК, Укрзалізниця без представників чи представниць громадських організацій, підприємців, юридичних осіб чи товариств. 

Координаційна група з питань комплексного відновлення територій, у складі налічують 32 особи без представників чи представниць громадськості. 

Координаційна група з питань економіки при координаційній раді з питань стабілізації ситуації на деокупованих територіях  складається з 19 осіб, де крім облдержадміністрації також підприємства ПриватБанк, Укрпошта, Укрзалізниця без громадськості. 

Координаційна група з питань безпеки, у складі – представники та представниці облдержадміністрації, угрупування “Хортиця”, ДСНС, поліція. Загалом – 15 осіб без участі громадськості.

Координаційна група з питань гуманітарного реагування, у складі якої – 18 осіб без залучення громадськості: представники й представниці облдержадміністрації, Маріупольського дитячого кістковотуберкульозного санаторію.

Координаційна група з питань відновлення роботи органів державної влади, загалом у групі – 17 осіб. Крім представників та представниць облдержадміністрації, Сіверсько-Донецького басейнового управління, також прокуратури, юстиції, представників громадськості немає у складі. 

Донецька область / сайт облдержадміністрації

Координаційна група з питань соціального захисту налічує 11 осіб, серед яких теж немає представників чи представниць громадськості. 

Координаційна група з питань медичного реагування із 17 осіб включає представників та представниць облдержадміністрації, районних адміністрацій, комунальних установ, Донецького медичного університету. 

Координаційна група з питань інформаційної політики налічує 12 осіб, серед яких, крім облдержадміністрації також залучені громадські організації, редактори газет та онлайн-змі, товариства з обмеженою відповідальністю. Загалом, це 5 представників та представниць громадськості. 

У Департаменті  житлово-комунального господарства налічують 2 робочі групи: 

Обласна Робоча група по контролю за ходом підготовки об’єктів житлово-комунального господарства та соціальної сфери до роботи в осінньо-зимовий період 2024-2025 років, у складі 14 осіб, без представників чи представниць громадськості.

Як і у Робочій групі з реалізації прав на житло окремих категорій внутрішньо переміщених осіб та осіб, які виїхали з території України внаслідок збройної агресії російської федерації, при Координаційному центрі підтримки цивільного населення при Донецькій обласній державній адміністрації, де у складі 13 осіб, серед яких представники й представниці облдержадміністрації та військових адміністрацій без залучення громадськості.

Управління сім’ї та молоді

Родина / фото ілюстративне

Налічує 1 регіональну Координаційну раду з питань сімейної політики, гендерної рівності, запобігання та протидії домашньому насильству і протидії торгівлі людьми 

У склад Ради входили 19 осіб. Серед них, крім адміністрації також 4 представники й представниці громадських організацій, та гендерних питань ООН. 

Департамент соціального захисту населення облдержадміністрації 

У Департаменті створений Координаційний центр підтримки цивільного населення, що налічує 41 особу, серед яких представники громадської організації, благодійного фонду та обласної організації Червоного Хреста, – разом 3 представники/ниці громадського сектору.

Також Рада з питань соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, де у складі 19 осіб, серед яких 9 представників та представниць громадських організацій. 

Департамент інвестиційно-інноваційного розвитку і зовнішніх відносин

Департамент має Регіональний офіс міжнародного співробітництва Донецької області, де у складі 28 осіб без представників громадськості. 

Наразі не в усіх Робочих групах, Координаційних радах та Комісіях обласної адміністрації представлені голоси громади. Більшість учасників та учасниць робочих груп, рад та комісій — це представники та представниці органів влади обласного та місцевого рівня.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

На що пішли 900 тисяч? Розбираємо листопадові закупівлі Торецької громади

Валентина Твердохліб 16:55, 10 Грудня 2025
торецьк, закупівлі
Будівля Торецької міської ради / фото Вікіпедія

У листопаді 2025 року Торецька МВА та її структурні підрозділи провели 29 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб Торецької громади придбали товарів та послуг на суму понад 904 тисячі гривень. Що саме купували за ці гроші?

Редакція вивчала на сайті Прозорро.

Торецька МВА: витрати у листопаді 2025 року

Протягом листопада 2025 року Торецька МВА провела 27 закупівель на загальну суму 835 137,65 гривень. 

Основну частину коштів — 550 000 гривень — МВА витратила на систему РЕБ RACCOON на 8 діапазонів.

За 208 980 гривень придбали три зарядні станції BLUETTI.

37 600 гривень витратили на чотири шини та диски для транспортних засобів великої і малої тоннажності.

13 500 гривень пішли на оплату курсу “Військовий облік на підприємствах, в установах, організаціях, державних органах та органах місцевого самоврядування”.

За 7 342 гривень Торецька МВА придбала механічні запчастини: передні гальмівні диски і гальмівні барабани.

Кабелі та супутня продукція коштували 3 826,50 гривень.

3 514,37 гривень витратили на відшкодування витрат за електроенергію.

2 520 гривень пішли на ремонт і технічне обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання.

968,76 гривень витратили на мережеве обладнання.

880,27 гривень пішли на послуги з прибирання.

799,20 гривень витратили на 15 пачок пакетів для сміття.

766,20 гривень витратили на засоби для чищення: 5 відбілювачів для прання, 4 засоби для унітазів, 4 гелі для унітазів, 3 порошка.

678,24 гривень пішли на медичний халат.

На фарби витратили 672,71 гривень.

549,60 гривень витратили на 10 банок крем-мила.

За 478,80 гривень придбали паперові рушники.

10 ганчірок для підлоги і 40 віскозних серветок обійшлись у 344,52 гривень.

318,60 гривень пішли на 10 пар господарських гумових рукавиць.

Автоматичний вимикач придбали за 303,56 гривень.

За 209,88 гривень придбали по два пластикових відра і совка.

За 182,82 гривень придбали дві ізоляційні стрічки.

За 163,99 гривень придбали дві самоклейкі малярні стрічки.

163,44 гривень витратили на офісне устаткування та приладдя: канцелярський ніж, 10 лез для ножа і 3 клейкі стрічки.

За 153,56 закупили кріпильні деталі.

81,99 гривень пішли на шпателі.

73,60 гривень витратили на акрилову шпаклівку.

За 65,04 гривень МВА відшкодувала комунальні послуги: вивезення, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів.

Управління житлово-комунального господарства Торецької МВА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Управління житлово-комунального господарства Торецької МВА провело одну закупівлю на 66 000 гривень. Їх витратили на зарядну станцію EcoFlow Delta Pro.

Служба у справах дітей Торецької МВА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Служба у справах дітей Торецької МВА провела одну закупівлю на 3 600 гривень. Ці кошти пішли поставку електронного дистрибутива комп’ютерної програми.

Загалом закупівлі Торецької громади за листопад 2025 року склали 904 737,65 гривень.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Екскурсії для ветеранів і зарядна станція: що купувала Бахмутська РДА у листопаді

Валентина Твердохліб 16:40, 9 Грудня 2025
бахмутська рда
Гроші / ілюстративне фото Pexels

У листопаді 2025 року Бахмутська РДА та її структурні підрозділи провели 13 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб району придбали товарів та послуг на суму понад 191 тисячу гривень. Що саме купували за ці гроші?

Редакція вивчала на сайті Прозорро.

Бахмутська РДА: витрати у листопаді 2025 року

Протягом листопада 2025 року Бахмутська РДА провела вісім закупівель на загальну суму 87 085,55 гривень. 

Основну частину коштів — 35 000 гривень — РДА витратила на міні-ПК Неттоп GEEKOM Mini A8.

28 000 гривень пішли на портативну зарядну станцію EcoFlow.

За 7 732,36 гривень РДА придбала дев’ять запчастин для ремонту автомобільного транспорту. 6 570 гривень витратили на його технічне обслуговування та ремонт.

5 436,83 гривень витратили на мастильні матеріали.

4 100 гривень пішли на послуги шиномонтажу і розвал-сходження.

На бланк службового посвідчення з безконтактним електронним носієм витратили 246,36 гривень.

Фінансове управління Бахмутської РДА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Фінансове управління Бахмутської РДА провело три закупівлі на 9 900 гривень.

5 100 гривень пішли на примірник та пакети оновлення комп’ютерної програми M.E.Doc.

3 630 гривень витратили на реєстрацію користувача в системі програмного продукту “АІС “Місцеві бюджети рівня міста,району “2006”.

1 170 гривень витрачено на послуги з обробки даних, постачання, видачі та обслуговування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів кваліфікованого електронного підпису.

Управління соціального захисту населення Бахмутської РДА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Управління соціального захисту населення Бахмутської РДА провело одну закупівлю на 64 801 гривень. Їх витратили на ремонт і технічне обслуговування автомобілів.

Відділ з питань ветеранської політики Бахмутської РДА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року відділ з питань ветеранської політики Бахмутської РДА провів одну закупівлю на 29 300 гривень. Кошти витратили на організацію та проведення екскурсії з відвідування ферми-сироварні “Зелений гай” для ветеранів, членів їх сімей, сімей загиблих ветеранів та захисників. Послуга включала:

  • трансфер;
  • вхідні квитки;
  • екскурсійну програму;
  • дегустацію сирів;
  • харчування;
  • інтерактивні заходи.

Загалом закупівлі Бахмутського району за листопад 2025 року склали 191 086,55 гривень.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

торецьк
Важливо

На що пішли 900 тисяч? Розбираємо листопадові закупівлі Торецької громади

У листопаді 2025 року Торецька МВА та її структурні підрозділи провели 29 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб Торецької громади придбали товарів та послуг на […]

Екскурсії для ветеранів і зарядна станція: що купувала Бахмутська РДА у листопаді

У листопаді 2025 року Бахмутська РДА та її структурні підрозділи провели 13 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб району придбали товарів та послуг на […]

гуманітарна допомога
Важливо

Де найбільше допомагають бахмутянам: аналіз розподілу гуманітарки за два роки

У жовтні у Бахмуті оновили склад Комісії з розподілу гуманітарної допомоги — це консультаційно-дорадчий орган при Бахмутській МВА, який працює з 2022 року. Він погоджує […]

Важливо

Бізнес на їжі: хто й як заробляє на постачанні продуктів в окупацію

Окупація сходу та півдня України радикально змінила торговельну географію та бізнес-структуру цих регіонів. Доступ до продовольства в окупації став не лише питанням виживання, а й […]

бахмута
Важливо

Витратили понад 2 мільйони: що купувала Бахмутська МВА та Управління у листопаді

Бахмутська міська рада продовжує працювати в евакуації. У листопаді 2025 року громада придбала товарів та послуг на суму понад 2,2 мільйонів гривень. Що саме купували […]