Як оформити скаргу у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу

Семаковська Тетяна 14:54, 16 Серпня 2019

Кожна особа, власник чи орендар може захистити свій бізнес, майно, відновити своє порушене право вже сьогодні, не чекаючи змін до законодавства, інших кроків з боку держави. Вірний вибір способу захисту, швидкість реагування, оперативність та правильне обґрунтування вимог, дозволить швидко повернути все на свої місця.

Як максимально ефективно скористатися вже існуючими інструментами, зокрема правильно оформити скаргу щодо державної реєстрації нерухомості та бізнесу, інформує головний спеціаліст відділу розгляду звернень та забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Донецькій області Ольга Какауліна.

При органах юстиції утворені та діють постійно діючі комісії для забезпечення розгляду скарг щодо державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах з суб’єктом державної реєстрації, нотаріуса та суб’єктів державної реєстрації – виконавчих органів місцевих рад, державних адміністрацій, територіальних органів юстиції (у разі реєстрації громадських формувань).

Порядок звернення до комісії регулюється Законами «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1128, наказом Міністерства юстиції «Про діяльність Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації та Комісії з питань акредитації суб’єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб’єктів вимогам акредитації» від 12.01.2016 № 37/5.

Скарги на рішення про державну реєстрацію прав чи на проведені реєстраційні дії, на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів юстиції розглядає комісія Міністерства юстиції. Комісії територіальних органів Міністерства юстиції розглядають скарги на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державного реєстратора (нотаріуса), а також на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.

Комісія розглядає скарги за умови звернення скаржника не пізніше 60 днів з дня прийняття оскаржуваного рішення або ж 60 днів з моменту, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав реєстраційною дією чи бездіяльністю.

Предметом розгляду комісії є виключно процедурні порушення, вчинені державним реєстратором (нотаріусом) під час здійснення реєстраційних дій, а не оцінка суті угод, на підставі яких відбуваються такі реєстраційні дії. Комісія не встановлює недійсність договорів, дотримання у таких договорах балансу прав та обов’язків сторін тощо. Також комісія не задовольняє скарги, єдиними підставами яких є здійснення реєстраційних дій на підставі підроблених документів, фальсифікованих судових рішень, документів з підробленими підписами.

Скарга подається особою, яка вважає, що її права порушено, у письмовій формі та має містити:

1) повне найменування (ім’я) скаржника, його місце проживання (місцезнаходження), найменування (ім’я) представника скаржника, якщо скарга подається ним;

2) реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується, а саме номер, дата та суб’єкт внесення;

3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, порушені на думку скаржника;

4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

5) відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання;

6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складення скарги.

До скарги обов’язково додається документ, що підтверджує повноваження представника скаржника (якщо скарга подається представником). Також подаються належним чином засвідчені документальні докази порушення прав скаржника (за наявності). Для юридичних осіб порядок засвідчення копій документів встановлений наказом Держспоживстандарту України 07.04.2003 N 55 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів      ДСТУ 4163-2003». Для фізичних осіб законодавство не передбачає чітких вимог до засвідчення копій, але вони повинні хоча б бути засвідчені підписом.

Важлива наявність і підтвердження факту порушення прав скаржника у результаті прийняття оскаржуваного рішення (стосовно нерухомого майна). Наприклад, якщо скарга стосується відновлення права особи на земельну ділянку, набутого до 2013 року, скаржник повинен підтвердити наявність у нього такого зареєстрованого права за допомогою отриманого відповідного витягу з Державного земельного кадастру.

У разі встановлення порушення строків подання скарги, вимог щодо її оформлення та/або щодо документів, що долучаються до скарги, комісія відмовляє у задоволенні скарги без розгляду її по суті, про що орган юстиції видає відповідний наказ.

Комісією при Головному територіальному управлінні юстиції у Донецькій області за весь час роботи розглянуто близько 100 скарг і лише 6 із них задоволено частково (скасовано рішення про відмову та проведено державну реєстрацію прав). Майже в половині випадків комісією відмовлено без розгляду по суті у зв’язку з       не належним оформленням скарги, доданих до неї документів та не дотриманням строків подання скарги. Значна частина скарг подана не до належного органу розгляду скарг, у т.ч. поза межами визначених законом повноважень.

Отже, урахування передбачених законодавством аспектів при оскарженні рішення, дії або бездіяльності державного реєстратора чи суб’єкта державної реєстрації дозволить уникнути подібних неприємних наслідків та дасть можливість швидко та результативно відновити своє порушене право.

Довідково інформуємо, що для отримання роз’яснень з питань державної реєстрації нерухомості та бізнесу, оскарження дій державних реєстраторів до Донецької юстиції можна надіслати звернення на поштову адресу: вул. Ярослава Мудрого, 39/3, м. Краматорськ, спрямувати листа електронною поштою: [email protected], або ж звернутися за телефоном (06264) 42481.

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

Семаковська Тетяна 11:35, 23 Жовтня 2025
Послуги в ЦНАП
Адміністративні послуги для населення / фото ombudsman.gov.ua

29 жовтня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі можуть записатись на консультацію.

Про це повідомляє осередок підтримки “З Бахмутом у серці. Дніпро”.

Бахмутський ЦНАП: послуги в Дніпрі

Мешканці громади мають можливість отримати наступні послуги:

  • актуалізувати дані в реєстрі територіальної громади (РТГ);
  • внести зміни до інформації про особу, що міститься в РТГ;
  • зняти особу із задекларованого/зареєстрованого місця проживання;
  • отримати витяг із реєстру територіальної громади;
  • подати повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій.

Додатково фахівець ЦНАПу надаватиме допомогу щодо довідок про правову належність нерухомого майна, яка виникла до 1 січня 2013 року.

Як потрапити на прийом

Прийом громадян відбудеться 29 жовтня в Центрі підтримки бахмутян “З Бахмутом у серці. Дніпро”. Осередок розташований за адресою: вулиця Макарова, 1-Б. Бахмутян чекатимуть з 09:00 до 15:00.

Консультації за зазначеними послугами можливо отримати дистанційно з понеділка по п’ятницю з 10:00 до 16:00 за номерами:

  • +38 (099) 667 9206;
  • +38 (098) 850 0561;
  • +38 (068) 851 5089 (представник відділу реєстрації місця проживання).

Запис на отримання адміністративних послуг та довідок БТІ єдиний. Також можна звернутися на електронні скриньки:

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Які види пільг можуть отримати пенсіонери в Україні у 2025 році

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 17:20, 21 Жовтня 2025
Особа старшого віку / фото ілюстративне, iStock

Більшість українських пенсіонерів отримують невеликі пенсії, яких часто не вистачає навіть на базові потреби. Проте, саме ця категорія має доступ до унікальних державних пільг, субсидій та інших можливостей підтримки пенсіонерів у економічно вразливому становищі.

Детальніше про те, які пільги можуть отримати пенсіонери у 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Пільги пенсіонерам в Україні у 2025 році

Згідно із законом України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” мінімальний розмір пенсії становить прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність — 2 361 гривню. Для порівняння, прожитковий мінімум дорівнює 2 920 гривням, а мінімальна зарплата — 8 000 гривні.

Для соціального захисту літніх людей, держава пропонує пенсіонерам низку пільг, котрі зменшують фінансове навантаження на них.

Пенсіонери мають право на безоплатний проїзд у громадському наземному транспорті та приміських поїздах за наявності пенсійного посвідчення чи довідки ПФУ.

Варто зазначити, що на проїзд у маршрутках пільги не застосовуються.

Субсидії на оплату комунальних послуг

Якщо витрати на житлово-комунальні послуги перевищують 15% від щомісячного доходу, пенсіонер може оформити субсидію. Для цього потрібно звернутися до місцевих соціальних служб і подати заяву та декларацію про доходи.

Також пенсіонери, які проживають у сільській місцевості й мають досвід роботи у певних професіях, можуть скористатися 100% знижкою на оплату комунальних послуг.

Мають право на пільгу такі працівники:

  • медичні працівники, фармацевти;
  • педагогічні працівники;
  • працівники музеїв та бібліотек;
  • фахівці із захисту рослин;
  • працівники державних та комунальних культурних закладів та установ освіти.

Вказана пільга також стосується придбання твердого та рідкого палива для печей і скрапленого газу.

Пільги на опалення

Для громадян, які опалюють житло твердим паливом і не користуються централізованим опаленням чи газом, держава надає субсидії або грошову допомогу для придбання палива. Пільга на тверде паливо оформлюється один раз на рік — перед початком опалювального сезону.

Для її отримання потрібно:

  • звернутися особисто до сервісного центру Пенсійного фонду; 
  • надіслати заяву поштою на адресу відповідного територіального органу ПФУ; 
  • звернутися онлайн через вебпортал електронних послуг або мобільний застосунок Пенсійний фонд; 
  • через уповноважених осіб територіальних громад, ЦНАПи чи портал Дія. 

Для призначення житлової субсидії потрібно подати заяву та декларацію (за встановленими формами). Залежно від обставин можна подати й інші документи. Наприклад:

  • договір найму (оренди) житла — у разі проживання заявника у житлі, що орендується;
  • копія договору про реструктуризацію заборгованості – за умови наявності заборгованості та укладання відповідного договору;
  • довідка ВПО — у разі звернення за призначенням житлової субсидії за місцем фактичного проживання.

Варто зазначити, що, якщо подати документи Якщо документи подати з 1 жовтня до 30 листопада включно, субсидію призначать з початку опалювального сезону. Якщо ж подання відповідної документації відбудеться після 30 листопада, то виплати почнуть нараховувати з місяця подання заяви. 

Безоплатна юридична допомога

Пенсіонери можуть скористатися безкоштовною юридичною допомогою з питань пенсій, соціальних виплат, майна чи спадку. Послуги фінансуються державою та дозволяє отримати консультацію щодо нарахування пенсій, соціальних виплат тощо.

Податкові пільги

Пенсіонери в Україні також отримують пільги, які впливають на необхідність сплати певних податків. Наприклад, особи, які отримують пенсію за віком, звільняються від сплати земельного податку, якщо володіють ділянками в межах законодавчих норм:

  • ділянки до 0,01 гектара — призначені для будівництва гаражів;
  • ділянки до 0,10 гектара – призначені для дачного будівництва;
  • ділянки до 0,12 гектара – призначені для садівництва;
  • ділянки до 0,25 гектара – призначені для будівництва житлових будинків і господарських споруд у селах;
  • ділянки до 0,10 гектара – призначені для житлового будівництва у містах;
  • ділянки до 0,15 гектара – призначені для житлового будівництва у селищах міського типу;
  • ділянки до 2 гектарів – призначені для особистого селянського господарства.

Вікові доплати до пенсії

Крім пільг, пенсіонери мають можливість отримувати доплати, котрі напряму залежать від віку громадянина чи громадянки:

  • від 70 до 75 років — +300 гривень до пенсії;
  • від 75 до 80 років — +456 гривень до пенсії;
  • від 80 років — +570 гривень до пенсії;

Доплата нараховується лише одна — відповідно до вікової категорії.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

29 жовтня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]

Які види пільг можуть отримати пенсіонери в Україні у 2025 році

Більшість українських пенсіонерів отримують невеликі пенсії, яких часто не вистачає навіть на базові потреби. Проте, саме ця категорія має доступ до унікальних державних пільг, субсидій […]

17:20, 21.10.2025 Скопіч Дмитро
Важливо

У якому випадку переселенці змушені повертати виплати ВПО: власний досвід 

В Україні продовжуються виплати грошової допомоги деяким категоріям переселенців. Водночас подекуди виникають ситуації, коли ВПО отримують виплати, але згодом змушені повернути їх державі у повному […]

16:20, 13.10.2025 Скопіч Дмитро

Як отримати дозвіл на зброю через “Дія” у 2025-2025 роках: покроковий гід

На початку 2025 року в застосунку “Дія” з’явилася можливість оформити дозвіл на зброю. Тепер же ця функція має попит серед українців. Детальніше про те, як […]

евакуація
Важливо

“Не залишати на ланцюгах та не закривати”: поради рятівника UAnimals щодо евакуації тварин

На Донеччині триває евакуація. З регіону активно виїздять цілими родинами, часто мешканці області забирають з собою і домашніх улюбленців. Якщо ж варіанту забрати домашніх чи […]