Читачі в рамках проекту «Децентралізація в деталях» вже познайомились з проблемами та досягненнями Клинівської громади. Напередодні входу до Бахмутської об’єднаної територіальної громади, на побоювання мешканців відповідає секретар Ради донорів з питань децентралізації в Україні, Сергій Попов.
Бюджетна децентралізацію передувала закону про добровільне об’єднання громад. Це було зроблено умисно і такий крок став стимулом для об’єднання. Маючи ресурси, громади можуть вирішувати проблеми, що накопичувались роками. Клинівська сільрада яскравий тому приклад. Сьогодні вони мають профіцитний бюджет завдяки фінансовій децентралізації, але цих коштів все одно не достатньо для вирішення всіх проблем, що накопичились в селах.
Для подальшого розвитку потрібно знайти відповіді на виклики, серед яких головне – це поліпшення демографічного стану. Якщо молодь не буде бачити перспектив розвитку в селах, в яких вони народились, то ті просто зникнуть з мапи невдовзі. Відповідь на це питання потрібно шукати спільно владі з цією самою молоддю. Часто ми чуємо «потрібні державні програми для розвитку сільського господарства», але хто питав молодь «чого вони хочуть», «в чому вони бачать розвиток себе та рідного села»? За рік чи два не вийде вирішити всі проблеми, але закласти міцний фундамент цілком реально. Потрібно розробити стратегію розвитку територій і з нею вже йти до донорів чи інвесторів.
Коли ми говоримо про сільську раду з чисельністю населення в 1000 осіб, з яких майже 900 мешкає в центральному селі, то важко побудувати розвинуту інфраструктуру з надання гуманітарних, медичних чи соціальних послуг. Коштів на її утримання не буде вистачати. Навантаження на такі заклади теж буде не великим. Тому, в випадку Клинівської сільської ради, варто планувати спільний соціогуманітарний простір об’єднаної громади. Так влада зможе наблизити послуги до населення. На цьому шляху
існує дві проблеми: погані дороги та відсутність громадського транспорту. Це ті питання, над вирішенням яких варто працювати вже сьогодні. Існуюча влада Бахмуту може розробити бачення майбутніх маршрутів, прорахувати їх рентабельність та провести перемовини з перевізниками. Після проведення виборів і передання цих повноважень в їх юрисдикцію, вони швидко зможуть запустити громадський транспорт в ці села.