Кредит та навчання: на які пільги може розраховувати родина ветерана

Семаковська Тетяна 14:54, 7 Серпня 2023

Внаслідок повномасштабної війни в Україні збільшується кількість ветеранів, за законом вони мають право на ряд безоплатних послуг чи послуг зі значною знижкою.

Про це повідомляє правозахисний центр для військових “Принцип”

Довідка: Ветеран – це особа, які брала участь у захисті країни, але через травми, чи інші причини була списана з військової служби.

Пільги для ветеранів

За законом ветерани мають мати 75% знижки за користування житлом та на житлово-комунальні послуги. 

Зверніть увагу, що площа житла, на яку надається знижка, – 21 м² загальної площі житла + додатково 10,5 м² у разі наявності сім’ї.

Також родина ветерана може очікувати 75% знижки вартості палива для осіб, які проживають у будинках без центрального опалення.

Діти ветеранів мають пільги на навчання для здобуття професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти у державних та комунальних закладах освіти:

  • оплата навчання за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів;
  • пільгові кредити;
  • соціальна стипендія;
  • безоплатні підручники;
  • безоплатний інтернет;
  • безоплатне проживання в гуртожитку.

Читайте також: Як дітям військовослужбовців та ВПО отримати гранти на навчання?

В центрі радять уточнювати конкретні пільги за місцем проживання родини, наприклад в деяких громадах для дітей ветеранів є пільгове (безоплатне) харчування в садочках і школах та пільгове (позачергове) зарахування в садочок.

Фото: фотосток

Бахмут живе тут! Підписуйтесь на наш телеграм, тут завжди оперативні новини про місто, найсвіжіші фото та відео

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Як внести КВЕДи в дані про ФОП: пояснення

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 18:00, 1 Квітня 2025
Оформлення змін в дані про фізичну особу-підприємця / фото ілюстративне, iStock

Щоб розширити або змінити види діяльності, ФОП потрібно внести нові КВЕДи до реєстраційних даних. Це можна зробити або онлайн, або офлайн”.

Детальніше про те, як ФОП вносити КВЕДи у свою діяльність, дізнавайтесь в матеріалі Бахмут IN.UA.

Як внести КВЕДи в дані про ФОП

КВЕД — це важливий елемент підприємницької діяльності, який є спеціальним кодом за класифікатором видів економічної діяльності. Іншими словами, цей код характеризує ту діяльність, яку ФОП надаватиме надалі власним клієнтам.

Внести КВЕДи в дані про ФОП можна без участі державного реєстратора у два способи:

  • онлайн — через кабінет громадянина;
  • офлайн — через ЦНАП.

Як внести КВЕДи в дані про ФОП онлайн

Для того, щоб внести КВЕДи в дані про ФОП онлайн, потрібно:

  • авторизуватися у кабінеті громадянина на порталі “Дія”;
  • заповнити онлайн-форму на отримання послуги “Внесення змін про ФОП” та підписати її Дія.Підписом чи іншим електронним підписом фізичної особи.

Якщо громадянин чи громадянка, які подають заявку, є платником єдиного податку, то після внесення змін до виду діяльності (КВЕД) дані автоматично надійдуть до податкової.

Статус заяви можна перевірити в кабінеті громадянина в розділі “Послуги” — “Замовлені послуги”. Сповіщення про результат також надійде на пошту та в кабінет громадянина.

Як внести КВЕДи в дані про фізичну особу-підприємця офлайн

Для того, щоб внести КВЕДи в дані про фізичну особу-підприємця офлайн, потрібно:

  • звернутися до ЦНАП або до виконкому міської ради без прив’язки до задекларованого місця проживання;
  • подати заяву по спеціальній формі.

Якщо у громадянина чи громадянки, які подають заяву, немає можливості відвідати ЦНАП чи виконком особисто, то вони можуть надіслати заяву поштою. У цьому випадку перед відправкою треба буде засвідчити підпис нотаріально.

Важливо, що для обробки заявки потрібен Реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП).

Внесення змін відбуваються на місці.зміна контактної інформації чи КВЕДів повністю безплатна.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Допомога малозабезпеченим сім’ям в Україні: як працює механізм у 2025 році

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 14:20, 1 Квітня 2025
Грошова допомога малозабезпеченим сім’ям / фото ілюстративне, iStock

Попри війну, в Україні продовжує діяти програма надання соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям у вигляді грошової допомоги. Вона залежить від прожиткового мінімуму в цьому році.

Детальніше про допомогу малозабезпеченим українцям та українкам — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Грошова допомога малозабезпеченим сім’ям 2025

Наразі в Україні діє закон, який регламентує державний бюджет на 2025 рік. У ньому зазначено, що соціальні виплати в Україні для сімей, визнаних малозабезпеченими, зростуть на 5% і становитимуть 60% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб та 145% від цього самого показника для дітей.

Прожитковий мінімум 2025 року буде таким самим, як і минулого року та становитиме 3 028 гривень. Це означає, що соціальна допомога для малозабезпечених сімей буде наступною:

  • громадяни та громадянки, які можуть працювати — 1 816,8 гривні;
  • діти до 18 років — 4 634,2 гривні;
  • діти від 18 до 23 років, які здобувають освіту — 4 390,6 гривні;
  • громадяни та громадянки, які втратили можливість працювати — 2 361 грн.

Як знати, чи вийде малозабезпеченість

Допомога малозабезпеченим сім’ям призначається, якщо сукупний дохід не перевищує рівень забезпечення прожиткового мінімуму для родини. Його можна визначити за наступною формулою:

Прожитковий мінімум для працездатних осіб + Прожитковий мінімум для працездатних осіб + Прожитковий мінімум для дітей до 6 років + Прожитковий мінімум для дітей від 6 до 18 років.

Коли приходить виплата малозабезпеченим

Державна соціальна допомога призначається на 6 місяців з місяця звернення, якщо протягом місяця подано всі необхідні документи.

Сама допомога надходить на рахунки голови домогосподарства в перших числах місяця.

Як отримати 6500 для малозабезпечених

В період зими 2024-2025 роках діяла програма, яка передбачала виплату дітям з малозабезпечених сімей у розмірі 6 500 гривень.

Станом на зараз, допомога не надається. Утім, в постанові про запуск програми передбачається можливість додаткових реєстрів осіб та заявок щодо додаткової потреби в бюджетних коштах для виплати одноразової грошової допомоги, яких не було включено до реєстрів осіб та заявок. Це означає, що органи соцзахисту населення можуть подати деякі сім’ї на додаткове фінансування пізніше. Це стосується тих домогосподарств, при оформленні яких виникли проблеми чи помилки при призначенні грошової виплати.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як внести КВЕДи в дані про ФОП: пояснення

Щоб розширити або змінити види діяльності, ФОП потрібно внести нові КВЕДи до реєстраційних даних. Це можна зробити або онлайн, або офлайн”. Детальніше про те, як […]

18:00, 01.04.2025 Скопіч Дмитро

Допомога малозабезпеченим сім’ям в Україні: як працює механізм у 2025 році

Попри війну, в Україні продовжує діяти програма надання соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям у вигляді грошової допомоги. Вона залежить від прожиткового мінімуму в цьому році. Детальніше […]

14:20, 01.04.2025 Скопіч Дмитро

Як зв’язатися з оператором Vodafone: гід

Багато громадян та громадянок в Україні користується послугами Vodafone. Якщо виникають проблемні ситуації проблемні ситуації з послугами, то оптимальним рішенням буде дзвінок оператору мобільного зв’язку. […]

14:35, 31.03.2025 Скопіч Дмитро

Як пройти фізичну ідентифікацію для отримання пенсій: деталі

Нещодавно в Україні ухвалили зміни, які спростили процедуру отримання пенсій для деяких категорій громадян та громадянок, зокрема, тих, хто має статус ВПО чи проживає на […]

12:00, 30.03.2025 Скопіч Дмитро
Кліщ 797d7

Експерт розповів, як захистити домашніх тварин від кліщів

Весна — досить небезпечна пора року для домашніх тварин, адже саме в цей період їх полюбляють атакувати кліщі. Паразити переносять різні інфекції та хвороби, якими […]