Як абітурієнтам вступити на бакалавра до ЗВО онлайн?

Семаковська Тетяна 15:10, 6 Липня 2023

Вступники f5c27

З 1 липня в Україні розпочався ключовий етап вступної кампанії — реєстрація електронних кабінетів для більшості вступників. Міністерство освіти і науки з державним підприємством «Інфоресурс» розробили алгоритм онлайн-вступу до закладів вищої освіти (ЗВО).

Про це повідомляє Міносвіти.

Цьогорічним абітурієнтам необхідно зробити наступні кроки.

Зареєструвати кабінет

Особистий кабінет можна зареєструвати з 1 липня у будь-який зручний час, зокрема після початку прийому заяв.

На сайті треба зазначити:

  • логін (пошту, до якої маєте доступ);
  • пароль;
  • серію та номер документа про освіту;
  • номер, РІN-код та рік отримання сертифіката ЗНО/НМТ або тип та номер документа, що посвідчує особу, або реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП, ІПН);
  • контактні номери;
  • завантажити фото (не селфі);
  • додати інші документи про освіту (за потреби).

Пройти творчі конкурси і співбесіди

Із 3 до 10 липня (до 25 липня тільки на контракт) обов’язково треба зареєструватися на випробування в електронному кабінеті.

Для цього є спеціальний модуль: «Реєстрація на вступне випробування (співбесіда, творчий конкурс, фахове випробування)». Такі заяви дають можливість взяти участь у співбесідах та творчих конкурсах (триватимуть з 7 до 18 липня). Уже з 19 липня, у разі успішного складання іспитів, абітурієнти можуть подавати заяви на вступ. До слова, творчі конкурси та співбесіди на контракту форму навчання проводитимуть до 31 липня.

«Заяви на вступні випробування не є заявами на вступ. Це різні типи заяв. Якщо ви вступаєте за співбесідою або творчим конкурсом, вам треба подати обидва типи заяв в електронному кабінеті», — наголосили в Міносвіти.

Вступити лише за результатами НМТ/ЗНО

З 19 до 31 липня абітурієнтам потрібно подати заяви на вступ до обраного закладу.

Для цього треба обрати в електронному кабінеті:

  • ступінь, який хочете здобути (молодший бакалавр, бакалавр, магістр);
  • основу вступу (освіту);
  • спеціальність;
  • конкурсну пропозицію;
  • форму здобуття освіти;
  • джерело фінансування;
  • зазначити пріоритетність (для заяв на бюджет);
  • завантажити мотиваційний лист.

Відстежувати статус заяви

До 5 серпня майбутні студенти отримають рекомендації до зарахування. 

Після цього потрібно: 

  • підтвердити вибір місця навчання; 
  • виконати вимоги до зарахування; 
  • укласти договір на надання освітніх послуг.

Як зареєструвати електронний кабінет?

Нагадаємо, вступники можуть зареєструвати електронні кабінети на сайті https://vstup.edbo.gov.ua/.

Реєстрація відбувається за кількома напрямками:

  • до закладів фахової передвищої освіти (початок подання заяв — 10 липня);
  • до закладів вищої освіти (початок подання заяв — 19 липня);
  • до закладів професійної (професійно-технічної) освіти (початок подання заяв — 1 липня).

Детальні інструкції щодо роботи в електронних кабінетах доступні за посиланням

Хто має зареєструвати електронні кабінети?

Усі вступники до закладів фахової передвищої та вищої освіти мають реєструвати електронні кабінети та подавати електронні заяви (окрім невеликого винятку, визначеного Порядками приймання). 

Вступники до закладів професійно-технічної освіти цьогоріч уперше зможуть подати заяви на вступ онлайн. Або ж за власним бажанням — у паперовому вигляді.

Коли це потрібно зробити?

Електронні кабінети працюватимуть до 30 листопада. Тобто зареєструвати кабінет можна як в окремо передбачений для цього період — до початку подання заяв, так і впродовж часу приймання заяв, визначеного за відповідними напрямами вступу.

Читайте також: Як бахмутянам ознайомитися з результатами НМТ?

Нагадаємо, для цьогорічних абітурієнтів в Україні запрацювала «гаряча лінія» для запитань про вступну кампанію. Для мешканців тимчасово окупованих територій працюватиме урядова «гаряча лінія» 15-45 та 0 800 504 425.

Раніше, на початку червня, для вступників запрацював чат-бот «ОсвітаВсім». Сервіс містить у собі актуальну інформацію щодо особливостей та основних дат цьогорічної вступної кампанії.

Фото: з відкритих джерел

Бахмут живе тут! Підписуйтесь на наш телеграм, тут завжди оперативні новини про місто, найсвіжіші фото та відео

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

Семаковська Тетяна 11:35, 23 Жовтня 2025
Послуги в ЦНАП
Адміністративні послуги для населення / фото ombudsman.gov.ua

29 жовтня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі можуть записатись на консультацію.

Про це повідомляє осередок підтримки “З Бахмутом у серці. Дніпро”.

Бахмутський ЦНАП: послуги в Дніпрі

Мешканці громади мають можливість отримати наступні послуги:

  • актуалізувати дані в реєстрі територіальної громади (РТГ);
  • внести зміни до інформації про особу, що міститься в РТГ;
  • зняти особу із задекларованого/зареєстрованого місця проживання;
  • отримати витяг із реєстру територіальної громади;
  • подати повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій.

Додатково фахівець ЦНАПу надаватиме допомогу щодо довідок про правову належність нерухомого майна, яка виникла до 1 січня 2013 року.

Як потрапити на прийом

Прийом громадян відбудеться 29 жовтня в Центрі підтримки бахмутян “З Бахмутом у серці. Дніпро”. Осередок розташований за адресою: вулиця Макарова, 1-Б. Бахмутян чекатимуть з 09:00 до 15:00.

Консультації за зазначеними послугами можливо отримати дистанційно з понеділка по п’ятницю з 10:00 до 16:00 за номерами:

  • +38 (099) 667 9206;
  • +38 (098) 850 0561;
  • +38 (068) 851 5089 (представник відділу реєстрації місця проживання).

Запис на отримання адміністративних послуг та довідок БТІ єдиний. Також можна звернутися на електронні скриньки:

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Які види пільг можуть отримати пенсіонери в Україні у 2025 році

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 17:20, 21 Жовтня 2025
Особа старшого віку / фото ілюстративне, iStock

Більшість українських пенсіонерів отримують невеликі пенсії, яких часто не вистачає навіть на базові потреби. Проте, саме ця категорія має доступ до унікальних державних пільг, субсидій та інших можливостей підтримки пенсіонерів у економічно вразливому становищі.

Детальніше про те, які пільги можуть отримати пенсіонери у 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Пільги пенсіонерам в Україні у 2025 році

Згідно із законом України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” мінімальний розмір пенсії становить прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність — 2 361 гривню. Для порівняння, прожитковий мінімум дорівнює 2 920 гривням, а мінімальна зарплата — 8 000 гривні.

Для соціального захисту літніх людей, держава пропонує пенсіонерам низку пільг, котрі зменшують фінансове навантаження на них.

Пенсіонери мають право на безоплатний проїзд у громадському наземному транспорті та приміських поїздах за наявності пенсійного посвідчення чи довідки ПФУ.

Варто зазначити, що на проїзд у маршрутках пільги не застосовуються.

Субсидії на оплату комунальних послуг

Якщо витрати на житлово-комунальні послуги перевищують 15% від щомісячного доходу, пенсіонер може оформити субсидію. Для цього потрібно звернутися до місцевих соціальних служб і подати заяву та декларацію про доходи.

Також пенсіонери, які проживають у сільській місцевості й мають досвід роботи у певних професіях, можуть скористатися 100% знижкою на оплату комунальних послуг.

Мають право на пільгу такі працівники:

  • медичні працівники, фармацевти;
  • педагогічні працівники;
  • працівники музеїв та бібліотек;
  • фахівці із захисту рослин;
  • працівники державних та комунальних культурних закладів та установ освіти.

Вказана пільга також стосується придбання твердого та рідкого палива для печей і скрапленого газу.

Пільги на опалення

Для громадян, які опалюють житло твердим паливом і не користуються централізованим опаленням чи газом, держава надає субсидії або грошову допомогу для придбання палива. Пільга на тверде паливо оформлюється один раз на рік — перед початком опалювального сезону.

Для її отримання потрібно:

  • звернутися особисто до сервісного центру Пенсійного фонду; 
  • надіслати заяву поштою на адресу відповідного територіального органу ПФУ; 
  • звернутися онлайн через вебпортал електронних послуг або мобільний застосунок Пенсійний фонд; 
  • через уповноважених осіб територіальних громад, ЦНАПи чи портал Дія. 

Для призначення житлової субсидії потрібно подати заяву та декларацію (за встановленими формами). Залежно від обставин можна подати й інші документи. Наприклад:

  • договір найму (оренди) житла — у разі проживання заявника у житлі, що орендується;
  • копія договору про реструктуризацію заборгованості – за умови наявності заборгованості та укладання відповідного договору;
  • довідка ВПО — у разі звернення за призначенням житлової субсидії за місцем фактичного проживання.

Варто зазначити, що, якщо подати документи Якщо документи подати з 1 жовтня до 30 листопада включно, субсидію призначать з початку опалювального сезону. Якщо ж подання відповідної документації відбудеться після 30 листопада, то виплати почнуть нараховувати з місяця подання заяви. 

Безоплатна юридична допомога

Пенсіонери можуть скористатися безкоштовною юридичною допомогою з питань пенсій, соціальних виплат, майна чи спадку. Послуги фінансуються державою та дозволяє отримати консультацію щодо нарахування пенсій, соціальних виплат тощо.

Податкові пільги

Пенсіонери в Україні також отримують пільги, які впливають на необхідність сплати певних податків. Наприклад, особи, які отримують пенсію за віком, звільняються від сплати земельного податку, якщо володіють ділянками в межах законодавчих норм:

  • ділянки до 0,01 гектара — призначені для будівництва гаражів;
  • ділянки до 0,10 гектара – призначені для дачного будівництва;
  • ділянки до 0,12 гектара – призначені для садівництва;
  • ділянки до 0,25 гектара – призначені для будівництва житлових будинків і господарських споруд у селах;
  • ділянки до 0,10 гектара – призначені для житлового будівництва у містах;
  • ділянки до 0,15 гектара – призначені для житлового будівництва у селищах міського типу;
  • ділянки до 2 гектарів – призначені для особистого селянського господарства.

Вікові доплати до пенсії

Крім пільг, пенсіонери мають можливість отримувати доплати, котрі напряму залежать від віку громадянина чи громадянки:

  • від 70 до 75 років — +300 гривень до пенсії;
  • від 75 до 80 років — +456 гривень до пенсії;
  • від 80 років — +570 гривень до пенсії;

Доплата нараховується лише одна — відповідно до вікової категорії.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

29 жовтня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]

Які види пільг можуть отримати пенсіонери в Україні у 2025 році

Більшість українських пенсіонерів отримують невеликі пенсії, яких часто не вистачає навіть на базові потреби. Проте, саме ця категорія має доступ до унікальних державних пільг, субсидій […]

17:20, 21.10.2025 Скопіч Дмитро
Важливо

У якому випадку переселенці змушені повертати виплати ВПО: власний досвід 

В Україні продовжуються виплати грошової допомоги деяким категоріям переселенців. Водночас подекуди виникають ситуації, коли ВПО отримують виплати, але згодом змушені повернути їх державі у повному […]

16:20, 13.10.2025 Скопіч Дмитро

Як отримати дозвіл на зброю через “Дія” у 2025-2025 роках: покроковий гід

На початку 2025 року в застосунку “Дія” з’явилася можливість оформити дозвіл на зброю. Тепер же ця функція має попит серед українців. Детальніше про те, як […]

евакуація
Важливо

“Не залишати на ланцюгах та не закривати”: поради рятівника UAnimals щодо евакуації тварин

На Донеччині триває евакуація. З регіону активно виїздять цілими родинами, часто мешканці області забирають з собою і домашніх улюбленців. Якщо ж варіанту забрати домашніх чи […]