Чи потрібне українським водіям міжнародне посвідчення в країнах Європейського Союзу?

Семаковська Тетяна 18:03, 22 Червня 2023

Посвідчення e3f25

Європейський Союз підтримує розширене визнання водійських документів у країнах-членах ЄС для українських шукачів притулку. 

Про це повідомляє Міністерство внутрішніх справ України.

Умови користування українським посвідченням водія в країнах Євросоюзу

У Головному сервісному центрі МВС нагадали, що в ЄС можна користуватись:

  • українським посвідченням водія без необхідності його обміну протягом всього періоду перебування під захистом;
  • посвідченнями водія старого зразка, які не мають терміну дії чи видані у вигляді книжечки в 90-х роках минулого століття і тепер не потрібно додатково мати їхній завірений переклад і міжнародне посвідчення водія; але треба мати документ для підтвердження особи;
  • українським посвідченням водія навіть у разі закінчення терміну його дії;
  • отримати без складання іспитів тимчасове (на період перебування під захистом) посвідчення водія зразка Євросоюзу у разі втрати чи крадіжки українського посвідчення водія.

Як отримати міжнародне посвідчення водія?

Термін дії міжнародного посвідчення водія — 3 роки.

Для отримання (обміну) міжнародного посвідчення водія необхідно звернутись до територіального сервісного центру МВС з наступними документами:

  • пред’явити оригінал посвідчення водія адміністратору на місці та надати його копію;
  • паспорт громадянина України (у разі надання ID-картки без наявних у безконтактному електронному носії відомостей про реєстрацію місця проживання разом надається довідка про реєстрацію місця проживання особи)
  • паспорт громадянина України для виїзду за кордон;
  • фотокартка розміром 3,5х4,5 см на матовому папері;
  • платіжний документ (квитанція), який засвідчує оплату адміністративної послуги.

Зауважимо, що ваше посвідчення водія, на підставі якого ви отримали міжнародне, не вилучається. Видача міжнародного посвідчення водія здійснюється без складання іспитів.

Читайте також: Як українцям отримати посвідчення водія європейського зразка за кордоном?

Нагадаємо, у застосунку «Дія» відтепер можна подати заяву про заміну водійського посвідчення, а потім забрати документ у сервісному центрі МВС України. Водії також можуть відмовитися від пластику і залишити лише цифровий документ (е-посвідчення).

Раніше ми писали, що у вересні 2023 року Міністерство внутрішніх справ спільно з Міністерством цифрової трансформації переведуть увесь процес купівлі-продажу автомобілів у цифровий формат — в «Дію». МВС скасує обов’язкову технічну експертизу, а купити-продати машину можна буде за допомогою телефону.

Фото: Shutterstock

Бахмут живе тут! Підписуйтесь на наш телеграм, тут завжди оперативні новини про місто, найсвіжіші фото та відео

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Компенсація автоцивілки: в “Дії” з’явилася нова послуга для ветеранів та ветеранок

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 11:00, 27 Грудня 2025
Компенсація автоцивілки / фото “Дія”

У застосунку “Дія” з’явилася нова послуга — компенсація автоцивілки для ветеранів та ветеранок зі статусом учасника бойових дій (УБД) або осіб з інвалідністю внаслідок війни. Поліс може стати повністю безплатною.

Про це повідомили представники “Дія”.

Компенсація автоцивілки для ветеранів у “Дії”

Ветерани та ветеранки зі статусом УБД або особи з інвалідністю внаслідок війни можуть отримати компенсацію вартості автоцивілки онлайн. Половину вартості поліса компенсує страхова компанія, іншу половину — держава. У результаті автоцивілка стає безплатною.

Подати заявку на компенсацію можуть ті, хто:

  • має посвідчення ветерана в застосунку “Дія”;
  • оформив договір після 1 січня 2025 року з використанням пільги; користується авто з об’ємом двигуна до 2500 см³ або електромобілем до 100 кВт;
  • використовує транспорт для особистих потреб.

Як подати заявку

Для того, щоб скористатися новою програмою, потрібно:

  • оновити застосунок “Дія” та авторизуватися у ньому;
  • обрати розділ “Сервіси” та пункт “Ветеран PRO”;
  • знайти “Компенсацію автоцивілки”;
  • зазначити пільговий договір, який має підтягнутися автоматично;
  • обрати “Дія.Картку” для зарахування коштів.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як отримати статус особи з інвалідністю внаслідок війни: інструкція Мінветеранів

Семаковська Тетяна 15:00, 25 Грудня 2025
Статус особи з інвалідністю внаслідок війни / фото Ковельський міський суд

Статус особи з інвалідністю внаслідок війни дає доступ до державних гарантій, виплат і реабілітації. Оформити його можна онлайн через “Дію” або офлайн у ЦНАП.

Детальніше про те, як оформити відповідний правовий статус, пояснили в Мінветеранів.

Як отримати статус особи з інвалідністю внаслідок війни

Статус особи з інвалідністю внаслідок — особливий статус громадян, який відкриває доступ до державних гарантій, грошових виплат, медичної та психологічної реабілітації та інших соціальних гарантій. Його можуть отримати ті, хто отримав інвалідність через поранення, контузію, каліцтво або хворобу під час війни чи участі в бойових діях.

Наразі оформити його можна двома способами — онлайн через “Дію” та офлайн у будь-якому ЦНАПі.

Як оформити статус особи з інвалідністю внаслідок війни у “Дії”

Для того, щоб оформити відповідний статус онлайн, потрібно:

  • перейти на офіційну сторінку вебпортала “Дія” за посиланням;
  • авторизуватися та натиснути “Подати заявку”;
  • заповнити анкету;
  • завантажити необхідні документи (довідка МСЕК, довідка про несудимість, довідка форми 6, яка підтверджує участь у заходах, спрямованих на оборону України);
  • підписати заяву електронним підписом.

Як оформити статус особи з інвалідністю внаслідок війни у ЦНАП

Для оформлення відповідного статусу через ЦНАП потрібно звернутися до установи та подати наступний перелік документів:

  • паспорт або ID-картку;
  • довідку МСЕК або витяг з акту оцінки функціонування;
  • довідку про несудимість (дійсна 5 днів);
  • документи, що підтверджують участь у бойових діях;
  • копію довідки ВПО;
  • документи представника, якщо заяву подає не сам заявник.

Термін розгляду

Заяву на оформлення статусу розглядають протягом 30 робочих днів.

Після позитивного рішення в застосунку “Дія” можна сформувати електронне посвідчення ветерана або ветеранки та за бажанням отримати паперовий варіант. Зазначимо, що під час воєнного стану термін дії посвідчення продовжуватиметься автоматично.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Компенсація автоцивілки: в “Дії” з’явилася нова послуга для ветеранів та ветеранок

У застосунку “Дія” з’явилася нова послуга — компенсація автоцивілки для ветеранів та ветеранок зі статусом учасника бойових дій (УБД) або осіб з інвалідністю внаслідок війни. […]

11:00, 27.12.2025 Скопіч Дмитро

Як отримати статус особи з інвалідністю внаслідок війни: інструкція Мінветеранів

Статус особи з інвалідністю внаслідок війни дає доступ до державних гарантій, виплат і реабілітації. Оформити його можна онлайн через “Дію” або офлайн у ЦНАП. Детальніше […]

Тарифи на комунальні послуги: що зміниться для українців з 1 січня 2026 року

З початком 2026 року тарифи на основні комунальні послуги для населення залишаться фіксованими. Йдеться про електроенергію, газ і воду. Водночас суми в платіжках і надалі […]

15:00, 24.12.2025 Скопіч Дмитро

МВС запустило застосунок “112”: як працює екстрений виклик без мобільного зв’язку

Міністерство внутрішніх справ (МВС) України запустило застосунок екстреної допомоги “112”, який дозволяє викликати необхідні служби навіть без мобільного зв’язку. Про це повідомив Ігор Клименко, Міністр […]

Як отримати акт перевірки сімейного стану в 2025-2026 роках

Військовослужбовці час від часу мають надавати акт перевірки сімейного стану. Особливо це стосується випадків, коли необхідно звернутися за звільненням зі служби через необхідність постійного догляду […]