В місті Жовті Води Дніпропетровської області працює осередок для бахмутян, де можна отримати гуманітарну допомогу, втім наразі із її забезпеченням є певні труднощі.
Про це повідомила волонтерка хабу Людмила Задорожна.
Зазначимо, раніше в Бахмутській міськраді повідомили, що осередок підтримки працює з понеділка по п’ятницю з 10.00 до 14.00 години за адресою вулиця Свободи, 56. Також зазначили, що гумдопомогу видають двічі на місяць. Вона формується в залежності від потреб мешканців, які пройшли реєстрацію в осередку підтримки та від можливостей міжнародних організацій, волонтерів, які надають допомогу.
Загалом в місті є близько п’яти тисяч переселенців з різних областей України. Бахмутян налічується близько 800 осіб, забезпечити таку велику кількість людей гумдопомогою важко.
Офіційно в Жовтих Водах зареєстровано близько 300 сімей (ред. загалом близько 800 осіб). Деякі родини налічують по дві особи, тоді їм вистачає допомоги, але й сім’ї, які є багатодітними. В такому випадку допомоги людям не вистачає.
Яка допомога потрібна в Жовтих Водах?
У осередку кажуть, що будуть радо співпрацювати із великими волонтерськими фондами, які можуть допомогти із забезпеченням гумдопомги. Зараз необхідні звичайні речі першої необхідності: їжа, гігієна, побутове начиння, одяг.
Осередку вже вдалося організувати культурне життя для переселенців, бахмутяни відвідали навчальні курси, щоб опанувати мобільні гаджети, побували у місцевих закладах культури, для дітей влаштували дозвілля й навіть заняття з психологом. У вівторок в осередок приїжджають фахівці, які консультують людей з юридичних питань. Бахмутська міська рада передала до осередку ліхтарики для переселенців.
Волонтерка пані Людмила зазначає, що хаб вже співпрацював із великими волонтерськими організаціями, зокрема із ГО «Дівчата» та БФ «Пліч-о-пліч». Волонтери організували всі потрібні процеси, людям роздали допомогу без жодних конфліктів.
Якщо ви маєте можливість допомогти бахмутянам у Жовтих Водах — можна звернутися на сторінку спільноти для ВПО у Телеграм.
У 2025 році розмір аліментів на дітей в Україні залежатиме від віку дитини та доходу платника. Мінімальна гарантована сума не може бути меншою за 50% прожиткового мінімуму, а максимальна — перевищувати 10 прожиткових мінімумів.
Детальніше про аліменти у 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.
Аліменти у 2025 році: які суми виплачуватимуть на дітей
В Україні мінімальний рівень аліментів безпосередньо залежить від прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних вікових категорій. Водночас існують мінімальні гарантовані аліменти — це мінімальна сума, яку зобов’язаний сплачувати один із батьків незалежно від рівня доходу:
для дітей до 6 років — 1 281,5 гривні (50% від прожиткового мінімуму 2 563 гривень;
для дітей від 6 до 18 років — 1 598 гривень (50% від прожиткового мінімуму 3 196 гривень).
Сума не може перевищувати 10 прожиткових мінімумів для дитини відповідного віку:
до 6 років — 25 630 гривень;
від 6 до 18 років — 31 960 гривень.
Що таке рекомендований розмір аліментів
Якщо гарантований розмір аліментів — це мінімальна сума, яку має сплачувати батько чи мати при низькому рівні заробітку, то рекомендований розмір аліментів — це аспект, який встановлюється у судовому порядку при достатності заробітку платника.
Як визначається розмір аліментів
Якщо суд або сторони визначили аліменти у фіксованій (твердій) сумі, процес їхнього утримання є максимально простим. У такому випадку виконавча служба самостійно проводить індексацію суми, а роботодавець лише утримує конкретно визначену суму із заробітної плати працівника.
Існує й інша версія аліментів, коли сума залежить від відсоткового співвідношення — частини заробітку після утримання податку на дохід та військового збору.
Залежно від кількості дітей, аліменти у відсотках становлять:
на одну дитину — ¼ частини доходу;
на двох дітей — ⅓ частини доходу;
на трьох і більше дітей — ½ частини доходу.
Зазначимо, що законодавство передбачає одне правило: загальний розмір відрахувань не може перевищувати 50%, а в разі стягнення аліментів на неповнолітніх дітей – 70% зарплати, яка належить до виплати працівникові
З яких доходів утримують аліменти, а з яких — ні
Відповідно до пункту 1 Переліку №146, аліменти підлягають утриманню з усіх видів заробітку та додаткової винагороди, які працівник отримує як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом. Наприклад:
основна заробітна плата;
доплати, надбавки, премії, у тому числі за понаднормову роботу, за роботу у святкові, неробочі та вихідні дні;
винагорода за підсумками річної роботи або одноразові виплати за вислугу років;
відпускні та компенсація за невикористану відпустку (якщо вона нараховується за кілька років під час звільнення);
виплати за час виконання державних чи громадянських обов’язків, зокрема проходження військової служби;
авторський гонорар працівникам;
допомога з державного соціального страхування, за винятком декретних та лікарняних по догляду за хворою дитиною.
Цей список не є вичерпним — аліменти можуть утримуватися і з інших доходів, якщо вони не входять до переліку винятків, визначених пунктом 12 Переліку №146.
Водночас існує низка виплат, з яких аліменти не відраховуються, зокрема:
вихідна допомога при звільненні;
неоподатковувана матеріальна допомога;
компенсація за невикористану відпустку (крім випадків, коли вона виплачується за кілька років);
допомога на лікування;
виплати у зв’язку з вагітністю та пологами;
компенсації під час відрядження (добові, витрати на переїзд, переведення до іншої місцевості тощо);
польове забезпечення та інші надбавки, що замінюють добові;
компенсації за амортизацію інструментів, зношення одягу чи взуття;
допомога по догляду за хворою дитиною до 14 років;
вартість продовольчого або речового забезпечення, а також грошова компенсація за нього;
дотації на харчування, санаторні путівки, відпочинок, що надаються коштом підприємства.
Строки та порядок сплати утриманих аліментів
Порядок перерахування аліментів визначено частиною 1 статті 69 Закону №1404. Згідно з нормою, роботодавець, який проводить утримання аліментів із заробітної плати працівника, зобов’язаний перерахувати утримані кошти на:
рахунок органу державної виконавчої служби, або
рахунок приватного виконавця, який веде відповідне виконавче провадження.
Перерахування слід здійснити у строк, передбачений для виплати заробітної плати боржнику. Якщо ж такий строк не визначено, то роботодавець має переказати аліменти не пізніше 10 числа місяця, що настає після місяця, за який проводилось стягнення.
Крім цього, роботодавець щомісяця зобов’язаний подавати звітність виконавцю — “Звіт про здійснені відрахування та виплати”. Форма звіту затверджена наказом Міністерства юстиції України від 2 квітня 2012 №512/5.
Реєстр збитків для України відкрив нову категорію заяв — “Втрата житла або місця проживання” або А3.3. Вона створена для українців, які втратили свій дім через повномасштабне вторгнення. Подати її вже можна через портал “Дія”, заповнивши спеціалізовану форму.
Детальніше про те, як працює компенсаційний механізм та про подання заявки — на Бахмут IN.UA.
Як подати заяву про втрату житла до Реєстру збитків
У Реєстрі збитків, завданих агресією росії проти України, відкрилася нова категорія заяв — “Втрата житла або місця проживання” або А3.3. Скористатися нею можуть українці та українки, які втратили своє житло або місце проживання 24 лютого 2022 року або після цієї дати.
Заявки можуть подавати українці, чиє житло зруйноване, окуповане або стало непридатним для проживання внаслідок протиправних дій окупантів.
У спеціальному поясненні вказується, що заяви можуть стосуватися не лише втрати житла, а й втрати особистих речей, витрат на нове помешкання чи переїзд. Якщо ж ідеться про пошкодження або знищення нерухомості, така заява подається за категорією А3.1, а щодо рідкісних або особливо цінних речей — за категорією А3.7.
Подати заяву можуть лише громадяни України. Заяви від громадян рф не приймаються, окрім випадків, коли заявник доведе наявність іншого громадянства.
Як подати заявку
Подати заяву можна через портал “Дія” — за покликанням. Реєстр приймає електронні заяви та супровідні докази — документи, фото, відео чи інші підтвердження втрати житла.
Сама форма включає:
ідентифікаційні дані заявника (ПІБ, дата народження, громадянство, документи);
інформацію про житло — тип, адреса, площа, кількість кімнат, власність;
опис події, що призвела до втрати житла;
докази — фото, документи, офіційні довідки або інші підтвердження;
нова адреса проживання, якщо він відрізняється від поточної адреси;
орієнтовна сума вимоги заяви у межах репарацій.
Рішення про внесення заяви до Реєстру приймає Рада Реєстру збитків. Це рішення не означає автоматичного призначення компенсації — виплати здійснюватимуться майбутнім компенсаційним механізмом, який буде створено окремо. Після подачі рішення Реєстру буде повідомлено через “Дію”.
У 2025 році розмір аліментів на дітей в Україні залежатиме від віку дитини та доходу платника. Мінімальна гарантована сума не може бути меншою за 50% […]
Реєстр збитків для України відкрив нову категорію заяв — “Втрата житла або місця проживання” або А3.3. Вона створена для українців, які втратили свій дім через […]
Міністерство у справах ветеранів запустило програму компенсації за оренду житла. Вона передбачає щомісячну грошову виплату ветеранам і ветеранок, які втратили житло, проходять реабілітацію або є […]
З листопада 2025 року масштабних змін у пенсійних виплатах не очікується, однак низці категорій українців потрібно пройти фізичну ідентифікацію, аби не втратити соціальні виплати. Також […]
У жовтні 2025 року українці, які втратили роботу, можуть отримати допомогу по безробіттю від 1 500 до 8 000 гривень. Розмір виплат залежить від страхового […]