Дистанційна робота: як в Бахмуті та Костянтинівці налагоджують роботу ОМС та що думають працівники?

Семаковська Тетяна 14:33, 2 Лютого 2023

292701905 447083950759151 4666680233564223111 n 2 6c3edНовий час вимагає нових реалій, через війну сотні працівників органів місцевого самоврядування почали працювати онлайн. Чимало людей зараз працюють з різних куточків України, а деякі продовжують виконувати свої обов’язки навіть за кордоном. Однак, нещодавно в мережі почала з’являтися інформація про те, що неофіційно спеціалістів закликають звільнятися, якщо ті не виходять на роботу офлайн.

Сьогодні в Україні ситуація, на жаль, така, що більшість людей не мають можливості працювати офлайн. З міркувань безпеки мільйони українців працюють вдома, однак як виявилося деякі роботодавці власні офіси ставлять вище за життя людей й вимагають, щоб працівники були на свої робочих місяцях. Це особливо небезпечно в прифронтових містах чи тих, які вже піддавалися російським терактам. Сьогодні саме дистанційна робота дає можливість людям працювати та заробляти гроші незалежно від того, де вони живуть. 

Редакція “Бахмут. IN.UA” дізналась як працює Бахмутська міська рада та працівники Костянтинівської ради в дистанційних умовах та чи зіштовхнулася вона з труднощами через роботу працівників онлайн.

Примітка: Редакція отримала офіційну відповідь на запит про роботу в дистанційно режимі органів ОМС.

Screenshot 418 21854

Screenshot 419 1ffaa

Screenshot 421 0a6d6

Screenshot 420 298e5

Відповідь на запит. Фото: “Бахмут. IN.UA

В Бахмуті звільнили 28 осіб, втім за власним бажанням, – повідомили в міськраді

292762197 447083870759159 4326849159740121196 n f76c3

В Бахмутській міській раді робочі питання вирішують онлайн. Фото: Олексій Рева, Фейсбук

У відповідь на наш запит ми дізнались, що з 28 лютого 2022 року для працівників запровадили можливість дистанційного формату роботи. Співробітників, які мали можливість працювати онлайн забезпечили технічними засобами для роботи.

Труднощів щодо організації роботи в дистанційному режимі не виникало, наголошують в міськраді. Загалом станом на 1 січня 2023 року у Бахмутській міській військовій адміністрації працює 4 особи.  Втім фактично, працює лише 2 особи, кажуть у міськраді.

Стосовно переведень за посадами з Бахмутської міськради до Бахмутської МВА, то їх не було. 

1 січня 2022 у Бахмутській міськраді та її виконавчих органах працювали 128 осіб, а вже станом на 1 січня 2023 працівників дещо поменшало — працює 100 осіб, з них 34 людей виконують роботу онлайн. Протягом року, з 2022 по 2023, було звільнено 28 осіб за особистим бажанням.

Попри те, запевняють в міськраді, випадків звільнення через порушення норм трудового законодавства чи невиконання працівником посадових обов’язків не було. Тож, як бачимо, за офіційними даними, у одній з найгарячіших точок України влада змогла організувати роботу ОМС онлайн.

Чи є нарікання на роботу ОМС в Костянтинівці?

Голова ОМС в Костянтинівці Олексій Рослов на питання про те чи вдається виконувати поставлені задачі відповідає ствердно. Крім того, на думку пана Олексія в дистанційному режимі роботи звісно, що є труднощі:

 “Ми налагоджуємо роботу так, щоб ті особи, які на дистанції виконувати свої обов’язки на 100%. У випадках коли працівникам доводиться виконувати обов’язки під час вимкнень електроенергії — на робочих місцях встановлюємо генератори. Якщо ж дистанційно працюють люди, вони можуть виконувати роботу пізніше, коли матимуть доступ до електроенергії”.

Наразі в Костянтинівці робочою технікою забезпечили вчителів, але органи ОМС працюють з власних пристроїв. 

“Зараз працюють всі більше, йде війна і всі виконують ті обов’язки, які вона ставить перед нами. Це реалії життя”, — каже пан Олексій.

Голова ОМС запевнив, що звільнень працівників через дистанційну роботу не було.

Що кажуть працівники?

f8f2c8b bc0c2

Дистанційна робота. Фото: Pixabay

Редакція “Бахмут. IN.UA” взяла коментар у працівниці одної з місцевих адміністрацій на Донеччині, яка працює дистанційно майже з першого дня війни. Вона не захотіла розголошувати свої дані для матеріалу. Розказала, що на своєму місті не стикалася з тиском, але знає про такі випадки в інших міськрадах. Хоча сама бачить більше переваг у дистанційній роботі. 

“Звісно, що завдання змінилися – актуальними стали зовсім інші. Відповідно розпорядженню у нас встановлений певний робочий час, але керівник може зателефонувати будь-коли.  В умовах війни це абсолютно нормально, а ще у зв’язку з відсутністю світла, я інколи не можу виконувати роботу в обумовлені години. Керівництво ставиться з розумінням, головне – виконати завдання”, — каже представниця ОМС.

Стосовно робочої техніки, каже працівниця, вона користується власною. Жінка переконана, що робота онлайн для працівників ОМС, посадові обов’язки яких не вимагають знаходитися на місці, можлива і потім після нашої перемоги. 

“Це було б зручно для всіх — економія офісних приміщень, комунальних послуг — а це все місцеві бюджети, для працівників — економія часу на дорогу, на гардероб. Якість виконання завдання залежить не від місця знаходження працівника, а його відповідальності і компетентності. Єдине, що нам потрібне — це досконала законодавча база”, — підсумовує представниця ОМС.

Фото: ілюстративне, Олексій Рева, Фейсбук

Читайте також: Бюджет Бахмута: скільки коштів міська рада вклала в оборону і життя міста?

Додавайтесь в наш Телеграм Бахмут живе тут, отримуйте інформацію про події в Бахмуті та бахмутян в евакуації.

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Компенсація за оренду житла для ветеранів: хто може отримати і як подати заявку

Семаковська Тетяна 14:10, 3 Листопада 2025
Компенсація військовим / фото з відкритих джерел

Міністерство у справах ветеранів запустило програму компенсації за оренду житла. Вона передбачає щомісячну грошову виплату ветеранам і ветеранок, які втратили житло, проходять реабілітацію або є внутрішньо переміщеними особами.

Детальніше про те, як отримати компенсацію на оренду житла ветеранам і ветеранкам — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Компенсація за оренду житла для ветеранів 2025-2026

Міністерство у справах ветеранів України реалізує програму грошової компенсації за найм (оренду) житлових приміщень відповідно до постанови Кабінету Міністрів №252.

Хто може отримати компенсацію:

  • ветерани та ветеранки, які втратили або мають пошкоджене житло через бойові дії;
  • військові, які проходять реабілітацію далеко від задекларованого місця проживання (понад 15 кілометрів);
  • внутрішньо переміщені особи з-поміж військових, які не мають власного житла або проживають в орендованому помешканні.

Розмір компенсації залежить від місця, де орендується житло:

  • Київ, Дніпро, Львів, Одеса — 2 прожиткові мінімуми (6 056 гривень);
  • обласні центри — 1,5 прожиткового мінімуму (4 542 гривень);
  • інші населені пункти — 1 прожитковий мінімум (3 028 гривень).

Якщо вартість оренди перевищує суму компенсації, ветеран або ветеранка можуть самостійно доплатити різницю. У разі короткострокової оренди (менше місяця) компенсація нараховується пропорційно кількості днів проживання.

Кошти перераховуються на банківський рахунок (IBAN), зазначений у заяві.

Як подати заяву

Для того, щоб подати заявку, потрібно звернутися до:

  • структурного підрозділу з питань ветеранської політики за місцем орендованого житла;
  • ЦНАП (послуга №02606).

Документи подаються особисто або поштою (рекомендованим листом). Заяву можна оформити у паперовій або електронній формі (за наявності технічної можливості) відповідно до додатка до Порядку №252.

Заявка розглядатиметься протягом 10 робочих днів.

Які документи потрібно

До заяви потрібно додати наступні документи:

  • документ, що посвідчує особу;
  • картка платника податків;
  • військово-обліковий документ;
  • посвідчення учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни;
  • результати обговорень мультидисциплінарної реабілітаційної команди або документи щодо проходження реабілітації в амбулаторних умовах — для тих, хто проходить реабілітацію;
  • довідка про відсутність судимості та інших обмежень, пов’язаних зі злочинами проти України;
  • інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
  • акт обстеження об’єкта, пошкодженого внаслідок бойових дій, спричинених агресією рф;
  • договір найму (оренди) житла.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Пенсії 2025: що зміниться з 1 листопада і чи буде підвищення

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 17:35, 28 Жовтня 2025
Отримувачі пенсії / фото ілюстративне, iStock

З листопада 2025 року масштабних змін у пенсійних виплатах не очікується, однак низці категорій українців потрібно пройти фізичну ідентифікацію, аби не втратити соціальні виплати. Також окремі пенсіонери продовжать отримувати надбавки залежно від віку, а для матерів тяжко хворих дітей передбачено можливість дострокового виходу на пенсію.

Детальніше про те, що варто очікувати отримувачам пенсії з 1 листопада 2025 року — в матеріалі Бахмут IN.UA

Що зміниться з 1 листопада для пенсіонерів

У листопаді 2025 року змін у розмірах пенсійних виплат не передбачається. Водночас деяким категоріям громадян потрібно пройти фізичну ідентифікацію для продовження отримання державних виплат.

Проходження фізичної ідентифікації

Пенсійний фонд України нагадав, що термін проходження фізичної ідентифікації для одержувачів окремих видів державних допомог продовжено до 1 листопада 2025 року.

Це стосується громадян, які на початок повномасштабної війни перебували на обліку в органах соцзахисту на тимчасово окупованих територіях або у районах активних бойових дій і після 24 лютого 2022 року не зверталися із заявами про продовження виплат на інших територіях.

Ідентифікацію можна пройти онлайн — через відеозв’язок. Для цього потрібно заповнити заяву у розділі “Ідентифікація за допомогою відеоконференцзв’язку” на порталі електронних послуг ПФУ. Після цього заявник отримає повідомлення про дату та час відеосеансу з фахівцем Пенсійного фонду.

Надбавки до пенсії після 70 років

Пенсіонери, старші за 70 років, можуть отримати доплати, якщо їхня основна пенсія не перевищує 10 340,35 гривень.

Розмір надбавок:

  • 70–74 роки — 300 гривень;
  • 75–79 років — 456 гривень;
  • 80+ років — 570 гривень.

Надбавки нараховуються автоматично, без додаткових звернень.

Крім того, самотні пенсіонери старше 80 років, які потребують постійного догляду, мають право на додаткову допомогу. Для її оформлення потрібно надати до Пенсійного фонду медичну довідку про потребу у сторонньому догляді та документи, що підтверджують відсутність працездатних родичів.

Пенсії для матерів тяжко хворих дітей

Матері, які виховували тяжко хворих дітей до шестирічного віку, можуть отримати дострокову пенсію після досягнення 50 років і за наявності не менше 15 років страхового стажу.

До таких дітей належать ті, хто має:

  • тяжкі вроджені вади розвитку;
  • онкологічні чи орфанні захворювання;
  • ДЦП;
  • цукровий діабет I типу;
  • психічні розлади чи хвороби нирок IV ступеня;
  • потребу у трансплантації або паліативній допомозі.

Підтвердженням є відповідна довідка медичного закладу або посвідчення, яке засвідчує стан здоров’я дитини до шести років.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Компенсація за оренду житла для ветеранів: хто може отримати і як подати заявку

Міністерство у справах ветеранів запустило програму компенсації за оренду житла. Вона передбачає щомісячну грошову виплату ветеранам і ветеранок, які втратили житло, проходять реабілітацію або є […]

Пенсії 2025: що зміниться з 1 листопада і чи буде підвищення

З листопада 2025 року масштабних змін у пенсійних виплатах не очікується, однак низці категорій українців потрібно пройти фізичну ідентифікацію, аби не втратити соціальні виплати. Також […]

17:35, 28.10.2025 Скопіч Дмитро

Як отримати статус безробітного і скільки становить виплата: роз’яснення Донецького центру зайнятості

У жовтні 2025 року українці, які втратили роботу, можуть отримати допомогу по безробіттю від 1 500 до 8 000 гривень. Розмір виплат залежить від страхового […]

18:00, 27.10.2025 Скопіч Дмитро

“Діти хвилюються всюди — і в Україні, і за кордоном”: як у бахмутських школах допомагають боротися зі стресом

У сьогоднішніх реаліях, коли в країні війна і щоденні тривоги, діти та підлітки зіштовхуються з різними тривожними станами. Коли діти мають зміни у поведінці, на […]

Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

29 жовтня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]