Як оформити скаргу у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу

Семаковська Тетяна 14:54, 16 Серпня 2019

Кожна особа, власник чи орендар може захистити свій бізнес, майно, відновити своє порушене право вже сьогодні, не чекаючи змін до законодавства, інших кроків з боку держави. Вірний вибір способу захисту, швидкість реагування, оперативність та правильне обґрунтування вимог, дозволить швидко повернути все на свої місця.

Як максимально ефективно скористатися вже існуючими інструментами, зокрема правильно оформити скаргу щодо державної реєстрації нерухомості та бізнесу, інформує головний спеціаліст відділу розгляду звернень та забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Донецькій області Ольга Какауліна.

При органах юстиції утворені та діють постійно діючі комісії для забезпечення розгляду скарг щодо державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах з суб’єктом державної реєстрації, нотаріуса та суб’єктів державної реєстрації – виконавчих органів місцевих рад, державних адміністрацій, територіальних органів юстиції (у разі реєстрації громадських формувань).

Порядок звернення до комісії регулюється Законами «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1128, наказом Міністерства юстиції «Про діяльність Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації та Комісії з питань акредитації суб’єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб’єктів вимогам акредитації» від 12.01.2016 № 37/5.

Скарги на рішення про державну реєстрацію прав чи на проведені реєстраційні дії, на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів юстиції розглядає комісія Міністерства юстиції. Комісії територіальних органів Міністерства юстиції розглядають скарги на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державного реєстратора (нотаріуса), а також на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.

Комісія розглядає скарги за умови звернення скаржника не пізніше 60 днів з дня прийняття оскаржуваного рішення або ж 60 днів з моменту, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав реєстраційною дією чи бездіяльністю.

Предметом розгляду комісії є виключно процедурні порушення, вчинені державним реєстратором (нотаріусом) під час здійснення реєстраційних дій, а не оцінка суті угод, на підставі яких відбуваються такі реєстраційні дії. Комісія не встановлює недійсність договорів, дотримання у таких договорах балансу прав та обов’язків сторін тощо. Також комісія не задовольняє скарги, єдиними підставами яких є здійснення реєстраційних дій на підставі підроблених документів, фальсифікованих судових рішень, документів з підробленими підписами.

Скарга подається особою, яка вважає, що її права порушено, у письмовій формі та має містити:

1) повне найменування (ім’я) скаржника, його місце проживання (місцезнаходження), найменування (ім’я) представника скаржника, якщо скарга подається ним;

2) реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується, а саме номер, дата та суб’єкт внесення;

3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, порушені на думку скаржника;

4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

5) відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання;

6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складення скарги.

До скарги обов’язково додається документ, що підтверджує повноваження представника скаржника (якщо скарга подається представником). Також подаються належним чином засвідчені документальні докази порушення прав скаржника (за наявності). Для юридичних осіб порядок засвідчення копій документів встановлений наказом Держспоживстандарту України 07.04.2003 N 55 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів      ДСТУ 4163-2003». Для фізичних осіб законодавство не передбачає чітких вимог до засвідчення копій, але вони повинні хоча б бути засвідчені підписом.

Важлива наявність і підтвердження факту порушення прав скаржника у результаті прийняття оскаржуваного рішення (стосовно нерухомого майна). Наприклад, якщо скарга стосується відновлення права особи на земельну ділянку, набутого до 2013 року, скаржник повинен підтвердити наявність у нього такого зареєстрованого права за допомогою отриманого відповідного витягу з Державного земельного кадастру.

У разі встановлення порушення строків подання скарги, вимог щодо її оформлення та/або щодо документів, що долучаються до скарги, комісія відмовляє у задоволенні скарги без розгляду її по суті, про що орган юстиції видає відповідний наказ.

Комісією при Головному територіальному управлінні юстиції у Донецькій області за весь час роботи розглянуто близько 100 скарг і лише 6 із них задоволено частково (скасовано рішення про відмову та проведено державну реєстрацію прав). Майже в половині випадків комісією відмовлено без розгляду по суті у зв’язку з       не належним оформленням скарги, доданих до неї документів та не дотриманням строків подання скарги. Значна частина скарг подана не до належного органу розгляду скарг, у т.ч. поза межами визначених законом повноважень.

Отже, урахування передбачених законодавством аспектів при оскарженні рішення, дії або бездіяльності державного реєстратора чи суб’єкта державної реєстрації дозволить уникнути подібних неприємних наслідків та дасть можливість швидко та результативно відновити своє порушене право.

Довідково інформуємо, що для отримання роз’яснень з питань державної реєстрації нерухомості та бізнесу, оскарження дій державних реєстраторів до Донецької юстиції можна надіслати звернення на поштову адресу: вул. Ярослава Мудрого, 39/3, м. Краматорськ, спрямувати листа електронною поштою: [email protected], або ж звернутися за телефоном (06264) 42481.

Які медичні послуги можна отримати в бахмутській лікарні в Броварах: актуальний перелік

Семаковська Тетяна 14:15, 12 Грудня 2025

У Бахмутській лікарні в Броварах надають понад десяток послуг за пакетами медичної допомоги для відвідувачів. У закладі працює 68 лікарів.

Які послуги за пакетами медичної допомоги можна отримати у Бахмутській лікарні в Броварах, які лікарі тут працюють зараз та як записатися — читайте в матеріалі Бахмут IN.UA.

Бахмутська лікарня в Броварах: послуги

Відповідно до укладених договорів із Національною службою здоров’я України, у центрі діятиме низка пакетів медичної допомоги. Пацієнти зможуть безплатно отримати:

  • хірургічні операції для дорослих та дітей у стаціонарі;
  • стаціонарне лікування без операцій;
  • профілактику, діагностику, спостереження та лікування в амбулаторних умовах;
  • мамографію;
  • гістероскопію;
  • езофагогастродуоденоскопію;
  • колоноскопію;
  • цистоскопію;
  • хіміотерапевтичне лікування дорослих і дітей з онкологічними захворюваннями
    в амбулаторних і стаціонарних умовах;
  • медичну реабілітацію немовлят, народжених передчасно або з патологіями,
    протягом перших трьох років життя;
  • стоматологічну допомогу дорослим і дітям;
  • ведення вагітності в амбулаторних умовах;
  • хірургічні операції в умовах стаціонару одного дня;
  • амбулаторну реабілітацію дорослих та дітей;
  • стоматологічну допомогу окремим категоріям військових та ветеранів
    (група послуг №2);
  • первинну медичну допомогу;
  • розширені послуги первинної допомоги окремим категоріям громадян,
    які захищали незалежність і територіальну цілісність України.

Усі ці послуги держава оплачує через НСЗУ. Щоб отримати їх безплатно, пацієнту потрібно мати електронне направлення від сімейного лікаря, терапевта, педіатра або лікаря-спеціаліста.
Без направлення можна звернутися лише до гінеколога, психіатра, стоматолога (в разі ургентної допомоги), а також до лікаря, який веде пацієнта з хронічним захворюванням.

Чи є платні послуги?

Центр також пояснив, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №781 від 5 липня 2024 року, частина послуг може надаватися на платній основі. Це стосується двох груп випадків.

1. Повна оплата медичних послуг

Юридичні та фізичні особи оплачують повну вартість у разі, якщо:

  • пацієнт звертається без направлення лікаря (за винятком ситуацій, коли направлення не потрібне за законом);
  • послуги надаються за договорами з юридичними особами;
  • послуги не входять до програми медичних гарантій.

2. Оплата додаткових послуг

Додаткову оплату здійснюють у випадках, коли:

  • пацієнт хоче отримати медичну допомогу за місцем проживання або перебування за власним бажанням, якщо для цього немає медичних показань;
  • пацієнт самостійно обирає лікуючого лікаря під час спеціалізованого планового лікування у стаціонарі.

Які лікарі працюють в лікарні?

Станом на 1 грудня 2025 року в лікувально-діагностичному центрі працює 68 лікарів, серед яких:

  • лікар-онколог;
  • лікар-хірург-онколог;
  • лікар з ультразвукової діагностики;
  • лікар-хірург-проктолог;
  • лікар з функціональної діагностики;
  • лікар-терапевт;
  • лікар-педіатр;
  • лікар-невролог дитячий;
  • лікар-хірург дитячий;
  • лікар-ендоскопіст;
  • лікар-хірург;
  • лікар-анестезіолог;
  • лікар-акушер-гінеколог;
  • лікар-стоматолог-терапевт;
  • лікар-стоматолог-ортодонт;
  • лікар-стоматолог-ортопед;
  • лікар-дерматовенеролог;
  • лікар-невропатолог;
  • лікар-рентгенолог;
  • лікар-психіатр;
  • лікар-психіатр дитячий;
  • лікар-уролог;
  • лікар-кардіолог;
  • лікар-гастроентеролог;
  • лікар-нейрохірург;
  • лікар з лікувальної фізкультури;
  • лікар фізичної та реабілітаційної медицини;
  • лікар-алерголог;
  • лікар-ендокринолог;
  • лікар-ортопед-травматолог;
  • лікар-отоларинголог;
  • лікар-отоларинголог дитячий;
  • лікар-анестезіолог дитячий;
  • лікар-офтальмолог;
  • лікар-ревматолог;
  • лікар-інтерн.

Бахмутська лікарня, реєтратура: як записатися на прийом?

Амбулаторні відділення працюють щодня з 8:00 до 20:00, у дві зміни, за гнучким графіком. Стаціонарні відділення працюють цілодобово, без вихідних, за змінним графіком. Сам заклад, КНП “БЛІЛ м. Бахмут, працює цілодобово, без вихідних. Для запису, звертайтесь за телефоном:

  • +380 (67) 117 0181;
  • +380 (67) 114 1088;
  • +380 (50) 060 3990.

До теми:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Яку допомогу можуть отримати військові з Часів Яра

Семаковська Тетяна 11:20, 12 Грудня 2025

Часовоярська міська військова адміністрація має кілька програм, які передбачають грошову підтримку військовозобов’язаних, чинних військових, ветеранів та родин загиблих захисників.

Про це на запит редакції Бахмут IN.UA повідомили в Часовоярській МВА.

Часів Яр: виплати військовим

Для мешканців Часовоярської громади, які долучилися до війська під час мобілізації або підписали контракт на строк не менше трьох років, передбачена низка програм грошової допомоги. Зокрема, розпорядження начальника міської військової адміністрації №227рр від 9 грудня 2024 року дозволяє вказаним категоріям отримати одноразову виплату в розмірі 10 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, або 30 280 гривень.

Окремо в МВА розробили програму соціального захисту та підтримки військовослужбовців ЗСУ, ветеранів війни, їхніх сімей, родин загиблих та осіб, зниклих безвісти за особливих обставин. Згідно з її положеннями, чинним військовим, учасникам бойових дій та ветеранам, зареєстрованим у громаді, передбачена щорічна одноразова матеріальна допомога в розмірі 20 000 гривень.

Програмою також передбачена підтримка родин загиблих захисників, осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, та військовослужбовців, звільнених з полону:

  • виплата одноразової матеріальної допомоги на поховання Захисників і Захисниць України;
  • виплата щорічної одноразової матеріальної допомоги членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України;
  • забезпечення санаторно-курортним лікуванням ветеранів війни та членів їхніх сімей, а також членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України;
  • надання одноразової матеріальної допомоги сім’ям осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, з-поміж військовослужбовців;
  • надання одноразової матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з полону.

Які документи потрібні для оформлення допомоги

Для отримання допомоги потрібно надати завірені копії таких документів:

  • паспорта;
  • реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта з відміткою про відмову від прийняття такого номера;
  • документа, який підтверджує статус військовослужбовця ЗСУ або ветерана війни згідно із законами України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та “Про військовий обов’язок і військову службу”;
  • документа, що підтверджує реєстрацію місця проживання на території Часовоярської міської територіальної громади — наприклад, витягу з реєстру територіальної громади, у тому числі сформованого через портал “Дія”;
  • банківських реквізитів у форматі IBAN;
  • заяви та згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.

Куди звертатися за допомогою

Звертатися для отримання допомоги потрібно до відповідальних осіб:

  • військовозобов’язаним під час мобілізації та контрактникам — Перепелятник Артем Сергійович (+380 (95) 362 8926, з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00);
  • чинним військовослужбовцям ЗСУ, ветеранам та їхнім родинам — Хроменко Олеся Олександрівна (+380 (50) 598 4522, з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00).

Чому можуть відмовити в наданні допомоги

У наданні матеріальної допомоги може бути відмовлено у разі:

  • якщо наданий неповний пакет документів;
  • якщо надані документи не підтверджують статуси військовослужбовців ЗСУ, учасників бойових дій, ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, членів сімей осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, або військовослужбовців, звільнених з полону;
  • якщо виявлено факт надання недостовірних даних чи документів;
  • у разі повторного звернення протягом поточного календарного року в межах бюджетного періоду;
  • в інших випадках.

Як зазначено у відповіді на запит редакції Бахмут IN.UA, громадяни, яким відмовили у допомозі, можуть оскаржити рішення в адміністративному або судовому порядку.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Важливо

Які медичні послуги можна отримати в бахмутській лікарні в Броварах: актуальний перелік

У Бахмутській лікарні в Броварах надають понад десяток послуг за пакетами медичної допомоги для відвідувачів. У закладі працює 68 лікарів. Які послуги за пакетами медичної […]

Важливо

Яку допомогу можуть отримати військові з Часів Яра

Часовоярська міська військова адміністрація має кілька програм, які передбачають грошову підтримку військовозобов’язаних, чинних військових, ветеранів та родин загиблих захисників. Про це на запит редакції Бахмут […]

На що українці можуть витратити “зимову тисячу”: перелік товарів та послуг

В Україні продовжується реалізація національної програми “Зимова підтримка”, в межах якої надають 1 000 гривень з державного бюджету. На що саме можна витратити кошти? Детальніше […]

Українці зможуть отримати 2 тисячі гривень на скринінг здоров’я: деталі програми

З 1 січня 2026 року в Україні працюватиме програма “Скринінг здоров’я 40+”, яка передбачає обстеження на серцево-судинні хвороби, діабет та психічні розлади. У межах ініціативи […]

Важливо

Бахмутські військові можуть отримати 58 000 грн: що потрібно знати

Військовослужбовці зможуть отримати грошову допомогу від Бахмутської міської військової адміністрації (МВА) у розмірі 58 тисяч гривень. Про це йдеться в матеріалі Бахмут IN.UA. Грошова допомога […]